نویسنده: پیمان مرادی
// شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۹

معرفی بازی موبایل SEGA Heroes؛ قهرمانان سگا

SEGA Heroes یک بازی پازل سرگرم کننده است که با جمع کردن اکثر شخصیت‌های محبوب کمپانی سگا در خود، خاطرات قدیمی بسیاری از گیمرها را دوباره زنده می‌کند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

سگا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی است که نقش مهم و تاثیرگذاری را هم در تاریخ پر فراز و نشیب این صنعت ایفا کرده است. رقابت جذاب سگا و نینتندو در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی، دوران خاطره انگیزی را برای گیمرها رقم زده که هرگز از یادها فراموش نمی‌شود. بازی‌هایی همچون Golden Axe و Street of Rage از جمله بازی‌های انقلابی سگا به شمار می‌روند که خاطرات دوران کودکی بسیاری از گیمرها را رقم زدند. اما بدون شک موفق‌ترین اثر ساخته شده توسط سگا، سری بازی‌های سونیک است که در مقطعی به طور جدی، امپراتوری نینتندو و ماریو بر صنعت بازی‌های ویدیویی را مورد تهدید قرار داده بود. اگرچه با پایان دهه‌ی ۹۰ میلادی، دوران طلایی سگا هم کم‌کم رو به افول گذاشت اما موفقیت‌های پر شمار این شرکت، برای همیشه نام آن را در ذهن گیمرهای آن دوران ماندگار کرده است. اما این روزها سگا در پلتفرم موبایل هم توانسته جایگاه ویژه‌ای برای خود دست و پا کند؛ از سرویس Sega Forever گرفته که بازی های قدیمی سگا را برای موبایل بازنشر می‌کند تا انتشار بازی‌های جدید. بازی اندروید و آیفون SEGA Heroes یکی از همین بازی‌های جدید است که این مطلب را به معرفی آن اختصاص داده‌ایم.

SEGA Heroes یکی بازی پازل با گیم پلی مبتنی بر قرار دادن اشکال مشابه در کنار یکدیگر یا به اصطلاح Matching است. تمامی شخصیت‌های مشهور کمپانی سگا، در این بازی حضور دارند؛ از سونیک و دکتر اگمن گرفته تا اکس بتلر و دث اَدر. در آغاز بازی از میان کاراکترهای مختلف، دو شخصیت برای‌تان باز خواهند بود تا به وسیله‌ی آن‌ها به مصاف نیروهای شخصیت منفی داستان که Dremagen نام دارد، بروید. در هنگام نبرد، هر کدام از این شخصیت‌ها توسط یکی از رنگ‌های آبی، زرد، سبز و قرمز مشخص شده‌اند. برای حمله کردن به دشمنان‌تان باید در نیمه‌ی پایینی صفحه، اشکال هم رنگ را حداقل به صورت سه‌تایی در کنار یکدیگر قرار دهید. در صورت انجام این کار برای یک رنگ خاص، کاراکتری که با همان رنگ مشخص شده به سمت حریفان‌تان حمله‌ور می‌شود و به آن‌ها آسیب وارد می‌کند. در هر مرحله باید با چندین بار انجام این کار، دشمنان‌تان را یک به یک شکست دهید تا در پایان، جوایزی را که برای آن مرحله در نظر گرفته شده است دریافت کنید. در بالای هر یک از حریفان‌تان، عددی درج شده است که نشان دهنده‌ی نوبت حمله او است؛ به طور مثال عدد دو به این معنی است که پس از دو مرتبه انجام حرکت توسط شما، نوبت به حریف‌تان واگذار می‌شود تا او هم به سمت نیروی‌های‌تان حمله کند. همچنین علاوه بر چهار رنگی که گفته شد، قطعاتی به رنگ بنفش نیز در بازی وجود دارند که در صورت کنار هم قرار دادن آن‌ها، قدرت و میزان آسیب همه‌ی قهرمانان‌تان در طول هر مرحله افزایش می‌یابد.

به کمک سکه‌ها می‌توانید سطح قهرمانان‌تان را ارتقا دهید

در هر مرحله حداکثر می‌توانید چهار قهرمان را با خود به نبرد ببرید. هر کدام از شخصیت‌های بازی، توانایی‌های مخصوص به خود را دارا هستند؛ با هر بار قرار دادن اشکال مشابه در یک ردیف یا ستون، کادری که در زیر تصویر کاراکترهای بازی قرار گرفته است شروع به پر شدن می‌کند. در صورت پر شدن کامل این کادر برای هر شخصیت، می‌توانید از توانایی اصلی او برای حمله کردن به دشمنان‌تان استفاده کنید. همانطور که گفته شد، هر یک از این شخصیت‌ها توانایی‌های مخصوص به خود را دارند؛ به طور مثال توانایی اکس بتلر (یکی از شخصیت‌های اصلی بازی Golden Axe) به گونه‌ای است که چندین دشمن را به صورت همزمان مورد هدف قرار می‌دهد؛ در حالی که بلیز (یکی از شخصیت‌های بازی Street of Rage) تنها به یکی از دشمنان‌تان حمله می‌کند اما در عوض آسیب بیشتری را به او وارد خواهد کرد. برای آزاد کردن شخصیت‌های مختلف بازی، باید با تکمیل مراحل مختلف آن، تعداد معینی از قطعات مخصوص به هر قهرمان را که Hero Shards نام دارند، پیدا کنید. همچنین در پایان هر مرحله تعدادی سکه دریافت می‌کنید که به کمک آن‌ها قادر خواهید بود تا سطح قهرمانان‌تان را ارتقا دهید. بازی علاوه بر بخش داستانی، دارای سه قسمت دیگر از جمله بخش آنلاین نیز است که هر کدام از آن‌ها به تدریج با افزایش سطح‌تان، باز خواهند شد. همچنین سازندگان بازی وعده داده‌اند که در آپدیت‌های بعدی امکان تشکیل تیم یا همان Guild را با سایر بازیکنان بازی، به آن اضافه خواهند کرد. در مجموع می‌توان گفت که اگر چه SEGA Heroes گیم پلی چندان جدیدی برای عرضه ندارد اما دیدار دوباره با شخصیت‌های فراموش نشدنی سگا آنقدر جذاب هست که بازیکنان را برای دانلود و تجربه‌ی این بازی وسوسه کند.

بازی Sega Heroes

SEGA Heroes یک بازی پازل خوش ساخت است که زنده کردن خاطرات نوستالژیک گیمرها را هدف خود قرار داده. مطمئنا دیدن دوباره‌ی بسیاری از شخصیت‌های محبوب سگا می‌تواند برای کسانی که از سال‌ها پیش با آن‌ها خاطره دارند، هیجان انگیز باشد. این بازی به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است. برای دریافت بازی SEGA Heroes تنها کافی است تا از طریق لینک‌های زیر به استور مربوط به دستگاه‌تان وارد شوید و آن را به رایگان دانلود کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون SEGA Heroes


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده