نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

فیلم اتاق تاریک به عنوان بهترین فیلم جشنواره هانوی انتخاب شد

جایزه بهترین فیلم جشنواره هانوی به فیلم سینمایی «اتاق تاریک»، ساخته‌ی روح الله حجازی رسید.

طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران، فیلم سینمایی «اتاق تاریک» به کارگردانی روح الله حجازی به عنوان بهترین فیلم جشنواره هانوی انتخاب شد. این فیلم به نمایندگی سینمای ایران در جشنواره هانوی حضور داشت. فیلم سینمایی «اتاق تاریک» در چهار رشته‌ی بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شده بود که در نهایت جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. در بخش بهترین فیلم، فیلم‌های کارگردان‌هایی مانند ژاک بنوئه و کارن شاخنظرف حضور داشتند.

از اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم هانوی می‌توان به کوهی اوگری سازنده فیلم‌هایی مانند «جنگل مدفون» و «مرد خواب آلوده»، آلن استراسکی طراح و مدیر صحنه‌ی فیلم‌هایی مانند «فهرست شیندلر» و «پیانیست»، لی دونگ تهیه کننده‌ی فیلم «قطاری به پوسان»، ورونیکا نگو بازیگر فیلم‌هایی مانند «ببر خیزان، اژدهای پنهان» و «جنگ ستارگان» و همچنین شهرام مکری کارگردان فیلم‌های «ماهی و گربه» و «هجوم» اشاره کرد.

اتاق تاریک

روح الله حجازی، کارگردان فیلم اتاق تاریک، پس از دریافت جایزه بهترین فیلم پس از گفتن عصر بخیر به زبان ویتنامی گفت:

من واقعا افتخار می‌كنم براي دريافت اين جايزه زيبا و تشكر می‌كنم از هيئت محترم داوران، جشنواره هانوی و مردم بزرگ ويتنام و همچنين محمد اطبايی پخش‌كننده بين المللی فیلم و خانواده‌ام. اميدوارم شاهد جهانی عاری از خشونت باشيم، به‌خصوص برای فرزندانمان. سپاس.

فیلم سینمایی «اتاق تاریک» با بازی ساره بیات، ساعد سهیلی، امیررضا رنجبران، مروارید کاشیان، محمد امامى، رضا احمدى، ژيلا دايى و سيد عليرضا ميرسالارى ساخته شده است. این فیلم سینمایی از نیمه آذر در ایران اکران خواهد شد. «اتاق تاریک» درباره دو شخصیت به نام‌های فرهاد و ژاله است که فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز کرده‌اند. ساره بیات سابقه بازی در فیلم‌هایی مانند «جدایی نادر از سیمین» و سریال «عاشقانه» را دارد. ساعد سهیلی نیز در فیلم‌هایی مانند «گشت ارشاد» و «لاتاری» بازی کرده است. روح الله حجازی، کارگردان فیلم «اتاق تاریک» سابقه ساخت فیلم‌های «زندگی مشترک آقا و خانم میم» و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» را در کارنامه دارد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده