نویسنده: علی کمالی
// جمعه, ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۱

زینگا بازی های موبایل جدیدی از هری پاتر و بازی تاج و تخت می‌سازد

کمپانی زینگا اعلام کرد که قصد دارد چند بازی موبایل جدید بسازد که در میان آنها نام بازی‌هایی از دو مجموعه هری پاتر (Harry Potter) و بازی تاج و تخت (Game of Thrones) نیز به چشم می‌خورد.

کمپانی زینگا چند بازی موبایل از جمله نسخه جدیدی از مجموعه‌های Harry Potter و Game of Thrones می‌سازد. فرانک گیبو، مدیرعامل زینگا در مصاحبه‌ای با وبسایت GamesBeat اعلام کرد بازی موبایل هری پاتر که این کمپانی در دست ساخت دارد در سبک جورچین سه‌تایی است و بر اساس قراردادی که با شرکت سرگرمی های تعاملی برادران وارنر امضا شده، در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ منتشر می‌شود. گیبو همچنین گفت که زینگا یک قرارداد همکاری دیگر با شرکت HBO امضا کرده تا دو بازی موبایل از مجموعه Game of Thrones بسازد. طبق اعلام زینگا، یکی از این بازی‌ها دارای داستان قوی، گرافیک زیبا و شخصیت‌ها و قلمروهای پر تعداد خواهد بود و در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد.

گیبو که قبلا یکی از مدیران اجرایی کمپانی الکترونیک آرتز بود، تلاش می‌کند تا از روابطش با ناشران و صاحبان حقوق معنوی در هالیوود استفاده کند و جایگاه زینگا را برای رقابت در این عرصه استحکام ببخشد. در ماه آگوست کمپانی زینگا اعلام کرده بود که استودیوی نچرال موشن (NaturalMotion) واقع در برایتون انگلستان مشغول کار روی یک بازی موبایل از مجموعه Star Wars است که احتمالا در سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شود. ظاهرا برای ساخت این بازی، زینگا با کمپانی دیزنی قرارداد بسته و می‌تواند یک بازی دیگر هم از مجموعه جنگ ستارگان بسازد.

گیبو معتقد است که همکاری با کمپانی‌های بزرگ برای کسب مجوز ساخت بازی از مجموعه‌های محبوب آنها می‌تواند به زینگا کمک کند تا در حوزه بازی‌های موبایل، مخاطبان ثابت خودش را به‌دست آورد.

علاوه بر بازی‌هایی که زینگا حق انتشار آنها را کسب کرده، استودیوی Gram Games هم که در ماه می و به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار به‌وسیله زینگا خریداری شده بود روی چند بازی جدید مشغول به کار است که از میان آنها می‌توان به محتوای دانلودی جدید مجموعه Merge اشاره کرد. گفته می‌شود که این بازی‌ها در حال حاضر در مرحله پیش‌نمایش محدود قرار دارند؛ یعنی در اختیار تعداد کمی از بازیکن‌ها قرار داده شده‌اند تا مورد بررسی قرار بگیرند و ایرادات احتمالی آنها تا قبل از عرضه در سال ۲۰۱۹ برطرف شوند. گیبو گفت که بازی فعلی استودیوی گرم گیمز یعنی Merge! Dragons وضعیت خوبی داشته و عملکرد تجاری آن در حال رشد است.

طبق اعلام گیبو، شرکت زینگا برای مجموعه‌های شبیه‌ساز و مدیریتی FarmVille و CityVille نیز برنامه‌ریزی کرده است و بازی‌های جدیدی از این دو مجموعه را در دست توسعه دارد. بازی جدید CityVille که به‌وسیله یک استودیو در شهر سن فرانسیسکو ساخته می‌شود، اوایل سال آینده میلادی برای آزمایش در اختیار تعداد محدودی از بازیکن‌ها قرار می‌گیرد.

بازی جورچین سه‌تایی هری پاتر، CityVille و دو بازی جدید از مجموعه Game of Thrones به‌وسیله تیم‌های مختلف در امریکا ساخته می‌شوند، اما بازی جدید FarmVille توسط استودیوی هلسینکی فنلاند توسعه می‌یابد. شرکت زینگا اکنون ۱۷۳۰ کارمند دارد؛ این در حالی است که تعداد پرسنل این شرکت چند سال پیش ۳۵۰۰ نفر بود.

گیبو همچنین در مصاحبه‌اش گفت:

اگر ۲۰۱۸ سال عملیات موثر بود، ۲۰۱۹ را باید سال بازی‌های جدید بنامیم. زمانی که آن بازی‌ها را منتشر کنیم، تا ۲۰۲۰ و بعد از آن می‌توانیم با آنها سر کنیم و این جایگاهی واقعا عالی خواهد بود.


منبع venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده