نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱

لودینگ ۳۲: از عجیب ترین کنسول های تاریخ تا بلاهایی که کنسول ها سرمان آوردند

در لودینگ سی و دوم به دنیای کنسول‌ها سفر می‌کنیم، از عجیب‌ترین کنسول‌های تاریخ می‌گوییم و سری می‌زنیم به بلاهایی که کنسول‌ها سرمان آورده‌اند.

کنسول‌های بازی امروزی با کنسول‌های قدیمی‌تر تفاوت‌های بسیار بسیار زیادی دارند. شاید تنها وجه مشترک اکثر کنسول‌های قدیمی و جدید نحوه کار آنها از طریق اتصال به تلویزیون باشد. به طور کلی در سال‌های اخیر بازار سخت‌افزار کنسول‌ها به غیر از مایکروسافت، سونی و نینتندو بازیگر قدرتمند دیگری ندارد و اگر از کنسول‌هایی که از طریق وب‌سایت‌هایی مانند کیک‌استارتر سرمایه خود را تامین می‌کنند و معمولا محکوم به شکستند فاکتور بگیریم، تقریبا فقط این سه شرکت هستند که در حال حاضر به تولید کنسول به صورت عمده مشغول هستند. اما در دوران قدیم وضع به این منوال نبوده است و در زمانی که بازی‌های ویدیویی به فرم جدیدی از سرگرمی تبدیل شده بودند، خیلی از شرکت‌ها اقدام به ساخت و عرضه کنسول‌های مختلف و بعضا عجیب و غریبی می‌کردند. به همین علت تصمیم گرفتیم که در لودینگ ۳۲، سری بزنیم به عجیب‌ترین کنسول‌های تاریخ و در بخش تاپ فایو آنها را فهرست کنیم.

اما اگر از گیمرهای قدیمی هستید،‌ قطعا با عمل «فوت کردن» (!) آشنایید؛ کاری که اکثر ما هنگامی که کارتریج کنسولمان خراب می‌شد، انجام می‌دادیم تا بتوانیم بازی مورد علاقه خود را برای هزارمین بار از اول شروع کنیم! علاوه بر این، قطعا به شما قول می‌دهم که هنوزم که هنوزه کابوس سه چراغه شدن کنسول ایکس باکس 360 یا چراغ زرد پلی استیشن 3 را از یاد نبرده‌اید. به دلیل همین، بخش پرونده این هفته لودینگ را به بلاهایی اختصاص دادیم که کنسول‌های قدیمی سر ما آورده‌اند. 

در ادامه لودینگ، بخش‌های همیشگی این برنامه را نیز خواهیم داشت؛ از تازه‌ها با میثم گرفته تا بخش دماسنج و از زومجی بپرسید. پس شما را بیشتر از این منتظر نمی‌گذاریم و از شما دعوت می‌کنیم تا با ما سفری در زمان داشته باشید تا به گذشته‌ها سفر کنیم:

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده