// یکشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱

کنسول مینی نینتندو 64 به این زودی ساخته نمی‌شود

مدیر کمپانی نینتندو اعلام کرد که ساخت کنسول مینی N64 Classic در برنامه کاری آنها قرار ندارد اما باز با این حال این موضوع امری غیر ممکن نیست. 

کمپانی نینتندو (Nintendo) در دو سال اخیر با توسعه و عرضه کنسول‌های NES Classic و SNES Classic توانست طرفداران را باری دیگر به دوران قدیمی بازی‌های ویدیویی ببرد. کنسول‌های مینی نینتندو توانستند عملکرد موفقی در بازار داشته باشند؛ به طوری که موجودی آنها تنها چند هفته پس از عرضه به پایان رسید. همچنین در آن سو کمپانی سونی هم قصد دارد نسخه مینی پلی استیشن را روانه بازار کند.

حال سال جاری بسیاری از طرفداران بازی‌های قدیمی انتظار داشتند که نینتندو سراغ کنسول نینتندو 64 برود. در حالی که خبری از معرفی محصول جدید مینی نینتندو نشده است مسئولین در این باره توضیحاتی ارائه کرده‌اند. رجی فیس ام (Reggie Fils Aime)، مدیر نینتندو آمریکا، در مورد کنسول N64 Classic اعلام کرد که وی نیز تمایل دارد این کنسول در دست ساخت قرار بگیرد اما این اتفاق به این زودی‌ها رخ نخواهد داد. 

در مصاحبه‌ای که اخیرا سایت کوتاکو داشته است، فیس ام در مورد ایده ساخت کنسول‌های مینی پیشین اطلاعاتی به اشتراک گذاشت و در واقع دلیل توسعه آنها را بیان کرد. وی با اشاره به اینکه مخالف این موضوع نیست گفت کنسول‌های مینی یاد شده در واقع یک پل ارتباطی هستند که نینتندو را از دوران Wii U به نسل جاری یعنی نینتندو سوییچ رسانده‌اند. در ادامه می‌توانید توضیحات کامل وی را مشاهده کنید:

برنامه از همان ابتدا با عرضه کنسول‌های Classic نینتندو مشخص بود. این دوران در واقع یک موقعیت محدودی بود که به ما کمک کرد با استفاده از پل ارتباطی که این دو کنسول ساخته‌اند دوران Wii U را پشت سربگذاریم و به سوییچ راه پیدا کنیم. عرضه کنسول‌های مینی کلاسیک در واقع استراتژی ما بود.

ما متوجه هستیم که بسیاری از طرفداران منتظر کنسول‌های کلاسیک جدید نینتندو هستند اما به این موضوع به عنوان موقعیت‌های محدود نگاه می‌کنیم. همچنین ما سرویس‌های ماهیانه‌ای را برای نینتندو سوییچ راه‌اندازی کرده‌ایم که کاربران از این طریق می‌توانند به محتویات قدیمی دست پیدا کنند و تجربه‌ای از بازی‌های رترو داشته باشند.

(Reggie Fils-Aimé)

با توجه به گفته‌های رجی فیس ام، کمپانی نینتندو در حال حاضر وارد چرخه مطلوبی از تولید و عرضه نینتندو سوییچ شده است و به همین دلیل قصد دارد تمرکز خود را بیشتر روی سوییچ قرار دهد. در این راستا آنها قصد دارند محصولاتی را در بازار عرضه کنند که مربوط به کنسول نسل جاری می‌شود. اما وی خاطر نشان کرد که مخالف ساخت کنسول‌های مینی جدید نیست و تمایل دارد که در آینده N64 Mini نیز ساخته شود. وی در مصاحبه خود با کوتاکو افزود:

من مخالف ساخت کنسول‌های مینی جدید نیستم اما با اطمینان می‌توانم بگویم که این موضوع هم اکنون در برنامه کاری ما نیست.

با توجه به گفته‌های وی احتمال اینکه در آینده‌ای نزدیک کنسول مینی جدید N64 به بازار عرضه شود، بسیار کم است. پیش از این در ویدیویی اختصاصی در زومجی، نسخه مینی سوپر نینتندو جعبه گشایی شد که با کلیک روی این لینک می‌توانید آن را تماشا کنید.

نظرات خود را در مورد کنسول‌های مینی جدید نینتندو با زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده