نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۴

اعلام پرفروش‌ترین بازی‌های پلی استیشن 4 به مناسبت پنجمین سالگرد عرضه کنسول

سونی امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد عرضه پلی‌استیشن 4، پرفروش‌ترین بازی‌ها و کنترلر‌های این کنسول را اعلام و آمار جالب دیگری از آن ارائه کرد. 

سونی پس از عملکرد نه‌چندان خوب کنسول پلی‌استیشن 3 در نسل هفت و فروش کم‌تر آن در مقایسه با ایکس‌باکس 360، تصمیم گرفت تا برخی تصمیمات اشتباهش را در پلی‌استیشن 4 اصلاح کند و این تصمیم در نهایت باعث شد تا کنسول نسل هشتمی این شرکت بسیار موفق و محبوب باشد و با عملکرد درخشان در زمینه فروش و بازی‌ها، به یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی تبدیل شود. حال سالگرد پنج سالگی PS4 است و در همین راستا سونی اطلاعات آماری جدیدی از آن ارائه کرده است. 

اریک لمپل، نایب رییس بخش بازاریابی سونی، به مناسبت سالگرد پنج سالگی این کنسول پستی در بلاگ پلی‌استیشن منتشر کرد و اطلاعات جالبی از آن به‌اشتراک گذاشت. بر این اساس فروش پلی استیشن 4 در این پنج سال ۸۶.۱ میلیون دستگاه بوده است و در مجموع ۷۷۷.۹ میلیون نسخه بازی این کنسول هم در این مدت به‌فروش رفته است. همچنین پنج بازی پرفروش این کنسول در این پنج سال هم معرفی شده‌اند که در ادامه می‌توانید لیست آن‌ها را مشاهده کنید. البته این پنج بازی به‌ترتیب فروش نیستند و سونی صرفا آن‌ها را بر اساس حروف الفبا مرتب کرده است:

  • Call of Duty: Black Ops 3
  • Call of Duty: WW2
  • FIFA 17
  • FIFA 18
  • Grand Theft Auto V

جدا از پرفروش‌ترین بازی‌ها، سونی لیست محبوب‌ترین بازی‌های کنسول (بازی‌هایی که بازیکنان بیش‌ترین زمان را صرف تجربه آن‌ها کرده‌اند) را هم اعلام کرده است که دقیقا مشابه لیست پرفروش‌ترین بازی‌ها است؛ با این تفاوت که به جای Call of Duty: WWII، بازی Fortnite در این لیست قرار گرفته است. در نهایت لیست بازی‌های رایگان پلی‌استیشن پلاس که بیش‌ترین دانلود را داشته‌اند هم اعلام شده که به شرح زیر است:

  • Call of Duty: Black Ops 3
  • Destiny 2
  • Dead by Daylight
  • Just Cause 2
  • Mafia 3

اما پس از اعلام بهترین‌ها در زمینه بازی، سونی پرفروش‌ترین رنگ‌های کنترلر دوال‌شاک 4 را هم اعلام کرده است. جدا از کنترلر اصلی و سیاه‌رنگ کنسول که طبیعتا فروش آن از بقیه بیش‌تر است، در ادامه رنگ‌های مشکلی استیل، آبی، قرمز، سفید و طرح نظامی پرفروش‌ترین مدل‌ها هستند. سونی همچنین به‌مناسبت پنجمین سالگرد پلی‌استیشن 4 یک باندل Call of Duty: Black Ops 4 از آن هم معرفی کرد که قرار است ۶ آذر با قیمت ۳۰۰ دلار عرضه شود و شامل یک مدل معمولی از پلی‌استیشن 4 به‌همراه یک نسخه فیزیکی از بازی Call of Duty: Black Ops 4 خواهد بود. 

باندل Black Ops 4 پلی استیشن 4

نظرات خود را در مورد آمار‌های منتشر‌شده توسط سونی با زومجی به‌اشتراک بگذارید. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده