// پنجشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۷

تعداد کاربران سرویس Xbox Game Pass میلیونی و در حال افزایش است

سرویس محبوب ایکس باکس گیم پس که حاوی بازی‌های بسیاری است، میلیون‌ها عضو دارد که تعدادشان روز به روز نیز در حال افزوده شدن است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، سرویس محبوب ایکس باکس گیم پس که به عنوان یکی از سرویس‌های ایکس باکس وان کمپانی مایکروسافت شناخته می‌شود و بیش از ۱۰۰ بازی را در ازای پرداخت مبلغی ماهیانه در اختیار کاربر قرار می‌دهد، این روزها توانسته بسیار موفق باشد و کاربران بسیاری را به خود جذب کند. طبق صحبت‌های فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس کمپانی Microsoft، این سرویس محبوب توانسته از زمان آغاز خود در سال ۲۰۱۷ تاکنون کاربران بسیاری زیادی را که تعداد آن‌ها به میلیون‌ها نفر می‌رسد، به خود جذب کند. وی اذعان داشته که تعداد کاربران این سرویس محبوب به شدت در حال افزایش است و در حال حاضر به میلیون‌ها نفر رسیده است.

این سرویس را به نوعی می‌توان شبکه‌ی نت‌فلیکس بازی‌ها قلمداد کرد که بهترین توصیف از آن است؛ با این تفاوت که شبکه Netflix یک شبکه‌ی استریم فیلم است اما سرویس ایکس باکس گیم پس نیازمند دانلود بازی‌ها است. از این‌رو ایکس باکس گیم پس را می‌توان بیشتر شبیه به سرویس EA Access دانست که در آن کاربران در ازای پرداخت هزینه‌ی ماهانه یا سالانه، به تعداد زیادی از بازی‌های موجود در این سرویس که متعلق به کمپانی الکترونیک آرتز است، دست می‌یابند. کمپانی سونی نیز برای بخش بازی‌های خود دارای سرویس مختص به خود است که Playstation Now نام دارد. قابل ذکر است که علاوه بر کمپانی Electronic Arts که در حال کار کردن روی سرویس استریم بازی خود است، کمپانی Microsoft در حال حاضر مشغول به فعالیت برای ساخت این‌چنین سرویسی است که پروژه xCloud نام دارد که البته هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد این دو سرویس و بازی‌های موجود در آن‌ها منتشر نشده است.

فیل اسپنسر همچنین از سرویس Xbox Game Pass به عنوان یک آپشن برای کسانی که به آن نیاز دارند یاد کرده است؛ اگرچه خرید جداگانه‌ی یک بازی نیز به عنوان اصلی‌ترین راه بازی کردن، دارای سهم قابل توجهی از میزان فروش محصولات ایکس باکس است. این سرویس که در حال حاضر نیازمند پرداخت ماهیانه ۱۰ دلار است، دسترسی شما را برای دانلود و تجربه‌ی بیش از ۱۰۰ عنوان بازی فراهم می‌کند. این کتاب‌خانه‌ی محبوب از بازی‌ها شامل بازی‌های معروفی مانند Sea of Thieves ،Halo 5 ،Forza Horizon 4 ،Rocket League و همچنین بازی‌های زیادی نیز برای کنسول ایکس‌ باکس 360 است که دارای قابلیت Backward Compatible هستند. خبر خوب دیگر برای کاربران این سرویس این است که تمامی بازی‌های مایکروسافت که قرار است به‌زودی عرضه شوند نیز در این سرویس قابل بازی خواهند بود؛ مانند بازی Gears of War 5 و Halo Infinite.

Xbox Game Pass

اوایل سال جاری میلادی بود که ساتیا نادلا، مدیر ارشد اجرایی کمپانی Microsoft اعلام کرد که سرویس ایکس باکس گیم پس ممکن است در آینده‌ای نزدیک برای کاربران پی سی نیز قابل دسترس باشد و این خبر به خودی خود بسیار خوب و شنیدنی است. اسپنسر همچنین بیان کرد که این سرویس از این جهت که می‌تواند کاربران را با بازی‌های جدید آشنا کند بسیار مفید است؛ به این دلیل که ممکن است آن دسته از کاربران در صورت عدم وجود این سرویس، شانس بازی کردن با برخی بازی‌ها را پیدا نکنند. برخی از صحبت‌های وی را در زیر مشاهده می‌کنید:

کاربران سرویس Xbox Pass می‌توانند بیش از پیش مشغول به بازی کردن شوند نسبت به وقتی که عضو این سرویس نبوده‌اند. شاید با خود بگویید که این افراد ممکن است از پیش این بازی‌ها را داشته یا تجربه کرده باشند؛ اما باید خاطرنشان کرد که به واسطه‌ی این سرویس آن‌ها می‌توانند سبک‌های جدیدی از بازی‌ها را تجربه کنند که پیش از این شانس آن را پیدا نکرده‌اند؛ در صورتی که اگر همه یا اکثر کاربران به سمت یک سبک خاصی از بازی سوق داده شوند، به نوعی این امر باعث افول خلاقیت و تنزل سبک‌های دیگر می‌شود و این سرویس از این امر تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

وی همچین عنوان کرد که برخی از بازی‌هایی که در این سرویس هستند، به لطف حضور در آن توانسته‌اند افزاش چشم‌گیری در تعداد کاربر داشته باشند. پیش‌تر در زومجی خواندید که به تازگی قابلیت پری لود بازی‌های موجود در سرویس ایکس باکس گیم پس به آن اضافه شده و در خبری دیگر نیز از انتشار برنامه‌ی موبایلی این سرویس مطلع شدید.

آیا شما نیز در این سرویس محبوب یا سرویس‌های مشابه عضو هستید؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده