نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۶

آپدیت ماه نوامبر ایکس باکس وان منتشر و پشتیبانی از ماوس و کیبورد به این کنسول اضافه شد

پشتیبانی از ماوس و کیبورد، فرمان‌های تازه‌ی کورتانا و الکسا، اپلیکیشن موزیک آمازون و غیره، از جمله مواردی هستند که با آپدیت ماه نوامبر ایکس باکس وان، به آن اضافه می‌شوند.

در جریان تازه‌ترین اخبار کنسول های بازی مطلع شدیم که مایکروسافت آپدیت ماه نوامبر کنسول ایکس باکس وان را منتشر کرده است. این آپدیت ویژگی‌های جدیدی را به کنسول اضافه می‌کند و یک‌سری از ویژگی‌های قبلی‌اش را هم تقویت خواهد کرد. در ادامه‌ی مطلب، جزئیات این آپدیت جدید را زیر ذره‌بین می‌بریم.

 

پشتیبانی از ماوس و کیبورد

چند ماه پیش بود که مایکروسافت درجریان یک همکاری با کمپانی Razer تایید کرد که به‌زودی و در قالب یک آپدیت مهم، پشتیبانی از ماوس و کیبورد به کنسول Xbox One و بازی‌هایش اضافه خواهد شد. در جریان رویداد X018 که در اولین روزهای این هفته برگزار شد، مشخص شد که با انتشار آپدیت نوامبر ایکس باکس وان، این قابلیت به آن اضافه می‌شود و حالا هم که آپدیت منتشر شده، می‌توانید اولین بازی‌هایی را که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند با ماوس و کیبورد تجربه کنید. این را هم بگویم که کمپانی ریزر قرار است در ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۱۹ (دی-بهمن ماه)، اطلاعاتی جدید از یک‌سری ماوس و کیبورد ویژه که برای ایکس‌باکس وان و کامپیوتر طراحی کرده است، منتشر کند.

 

آپدیت شدن Xbox Skill

این برنامه‌ی جدید که ماه پیش در آمریکا در دسترس قرار گرفت، به گیمرها کمک می‌کند تا با ارسال فرمان‌های صوتی به کورتانا و الکسا، کارهای خود را راحت‌تر انجام بدهند. مایکروسافت با توجه به واکنش‌های کاربران به این برنامه، آپدیت‌های مختلفی را تا امروز برایش منتشر کرده و آپدیت ماه نوامبر ایکس‌باکس هم قرار است مواردی جدید را به آن اضافه کند.

بروزرسانی ماه نوامبر ایکس‌باکس وان فرمان‌های صوتی جدیدی را برای نسخه‌ی بریتانیایی الکسا تعریف خواهد کرد. کورتانا هم با این آپدیت جدید تقویت خواهد شد و شما می‌توانید فرمان‌هایی جدید را به کورتانا بدهید؛ مثل بستن یک برنامه/بازی خاص یا فشردن دکمه‌ی موردنظرتان روی کنترلر.

 

اضافه شدن اپلیکیشن Amazom Music به ایکس باکس وان

برنامه Amazon Music یک سرویس استریم ماوسیقی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا هزاران و میلیون‌ها موزیک را به‌صورت کاملا رایگان گوش بدهند. این برنامه با نصب آپدیت جدید ایکس باکس وان، به این کنسول اضافه می‌شود. گفتنی است داشتن اشتراک Prime این برنامه، قابلیت‌هایی جدید را در دسترس دارندگانش قرار می‌دهد.

 

آپدیت شدن قابلیت Search

آپدیت ماه نوامبر ایکس باکس وان، قابلیت «جست و جو» این کنسول را بهبود می‌بخشد و شما خیلی بهتر و ساده‌تر از قبل می‌توانید بازی‌هایی را که روی کنسول نصب کرده‌اید یا بازی‌هایی را که با اشتراک‌های گیم‌پس، EA Access و غیره خریداری کرده‌اید پیدا کنید.

شما همین الآن می‌توانید آپدیت ماه نوامبر ایکس‌‌باکس وان را دانلود کنید.


منبع MajorNelson
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده