// پنجشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸

کمپانی ASUS از نمایشگر فوق عریض XG49VQ مجهز به فناوری HDR رونمایی کرد

کمپانی ASUS اخیرا از نمایشگر جدید و فوق عریض XG49VQ رونمایی کرده است.

کمپانی ASUS اوایل هفته‌ی گذشته از یک نمایشگر گیمینگ جدید با نام XG49VQ رونمایی کرد. این محصول فوق عریض در اندازه ۴۹ اینچی (۱۲۴/۴۶ سانتی‌متر) عرضه می‌شود. همانطور که از نام این نمایشگر عریض مشخص است، یکی از محصولات ASUS از خانواده ROG Strix به شمار می‌رود که از تمام ویژگی‌های گیمینگ این کمپانی و سری ROG بهره برده است.

این محصول جدید به یک پنل منحنی با نسبت ابعاد تصویر وسیع ۳۲ به ۹ و حداکثر نرخ بازسازی تصویر ۱۴۴ هرتزی مجهز شده است. حداکثر وضوح تصویر قابل نمایش توسط این مانیتور نیز به رزولوشن ۳۸۴۰x۱۰۸۰ پیکسل محدود می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که این نمایشگر فوق عریض نیز همانند دیگر نمایشگر‌های سری ROG به فناوری FreeSync 2 از کمپانی AMD مجهز شده است.

پنل این محصول دارای زاویه انحنای 1800R است و در آن از فناوری Radeon HDR استفاده شده است.

XG49VQ

این محصول زیبا همچنین موفق به دریافت گواهی VESA DisplayHDR 400 شده و می‌تواند رنگهای سری sRGB را تا ۱۲۵ درصد پوشش دهد و تصویری فوق‌العاده واقعی و زنده به کاربران ارایه کند. نرخ بازسازی تصویر ۱۴۴ هرتز به نوبه‌ی خود یکی دیگر از ویژگی‌های گیمینگی است که شاید آرزوی دستیابی خیلی از گیمر‌ها محسوب می‌شود. وجود فناوری Shadow Boost نیز با روشن کردن بخش‌های تاریک در بازی‌ها، به گیمرها این اجازه را می‌دهد تا در بازیهای اکشن اول شخص نقاط تاریک را به خوبی ببینند. 

نمایشگر XG49VQ مجهز به یک نرم افزار کنترل با نام DisplayWidget مجهز شده است تا کاربران به تنظیماتی از قبیل ASUS Shadow Boost ،GameVisual ،App Sync و فیلتر کاهش نور آبی (blue light filter) دسترسی کامل داشته باشید و با انجام تنظیمات لازم درهنگام تجربه فیلم یا بازی، محدوده وسیعی از نرخ رنگ‌های پویا به همراه کمترین میزان تاخیر (Input Lag) را مشاهده کنید.

کمپانی ASUS هنوز جزئیاتی در رابطه با قیمت و زمان عرضه‌ی به این نمایشگر فوق عریض منتشر نکرده است.


منبع guru3d.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده