نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۹

بررسی بازی Spyro Reignited Trilogy از دید سایت‌های معتبر دنیا

Spyro Reignited Trilogy نمره‌های بسیار خوبی دریافت کرده و یکی دیگر از مجموعه ریمستر‌های موفق کمپانی اکتیویژن است. با مروری بر نمره‌های بازی همراه زومجی باشید. 

کمپانی اکتیویژن سال گذشته ریمستر سه نسخه از سری بازی‌های کرش بندیکوت را در قالب مجموعه Crash Bandicoot N. Sane Trilogy منتشر کرد که استقبال خیلی خوب گیمر‌ها و منتقدین را در پی داشت و حتی توانست از نظر فروش هم عملکرد بسیار ایده‌آلی داشته باشد. این اتفاق جرقه‌ای برای اکتیویژن بود تا به این نتیجه برسد که ریمستر بازی‌های دیگر هم می‌تواند مثل این اثر موفق ظاهر شود و به همین دلیل بعید نبود که این شرکت خیلی زود به‌سراغ بازی‌های دیگری برای ریمستر کردن برود. در همین راستا بود که این بار قرعه به نام سری قدیمی و محبوب Spyro افتاد و این شرکت مجموعه Spyro Reignited Trilogy را معرفی کرد که توسط استودیو Toys for Bob ساخته شده و دیروز رسما منتشر شده است. 

Spyro Reignited Trilogy مجموعه‌ای شامل سه نسخه از سری اسپایرو یعنی Spyro the Dragon ،Spyro 2: Ripto's Rage و Spyro: Year of the Dragon می‌شود که همگی به‌صورت ریمستر‌شده و با جلوه‌های بصری امروزی در قالب این مجموعه در دسترس و قابل تجربه هستند. البته سازندگان برای اینکه آسیبی به حس و حال بازی وارد نکنند، مکانیزم‌های اصلی گیم‌پلی آن را دست‌نخورده به نسخه ریمستر آورده‌اند و صرفا شاهد بهبود جلوه‌های بصری بازی هستیم که باعث می‌شود مخاطب امروزی هم بتواند ارتباط بهتری با این اثر برقرار کند. طرفداران قدیمی مجموعه اسپایرو قطعا می‌دانند که این سری، اثری در سبک پلتفرمر است که در آن با اژدهایی دوست‌داشتنی همراه می‌شویم تا سرزمین را از دست نیرو‌های شرور نجات بدهیم. بازی گیم‌پلی سرگرم‌کننده و مفرحی دارد و نمره‌هایش هم نشان می‌دهند که اکتیویژن، پس از مجموعه کرش بندیکوت موفق شده یک مجموعه ریمستر‌شده با‌کیفیت دیگر را روانه بازار کند. 

در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی Spyro Reignited Trilogy از دید سایت‌های معتبر دنیا و نمره‌های آن داشته باشیم. 

Spyro Reignited Trilogy

  • سازنده: Toys for Bob
  • ناشر: اکتیویژن
  • سبک: پلتفرمر
  • تاریخ انتشار: ۲۲ آبان
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان

Spyro Reignited Trilogy

هاردکور گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

بازی‌های اسپایرو در زمان خودشان آثار بسیار با‌کیفیتی بودند و خب به‌لطف تعادل خیلی خوبی که سازندگان بین ارائه حس و حال نسخه‌های اصلی بازی و جلوه‌های امروزی برقرار کرده‌اند، Spyro Reignited Trilogy در حد استاندارد‌های امروزی هم اثری موفق است که تجربه کردنش پیشنهاد می‌شود. 

گیمزبیت: ۸۸ از ۱۰۰

گرافیک و جلوه‌های بصری جدید بازی باعث می‌شوند تا Spyro Reignited Trilogy یک تجربه فانتزی و کارتونی بسیار زیبا باشد؛ تجربه‌ای که بدون شک یکی از جذاب‌ترین بازی‌های موجود در بازار مخصوصا برای افرادی با سن پایین است. 

آی‌جی‌ان: ۸۵ از ۱۰۰

استودیو Toys for Bob موفق شده تا روح تازه‌ای در این سه نسخه از مجموعه اسپایرو بدمد. جهان بازی‌ها پرجزییات‌تر از قبل شده و انیمیشن‌ها هم به‌مراتب نرم‌تر و طبیعی‌تر از قبل هستند. جدا از این بهبود‌های کلی دیگر در مجموع باعث شده‌اند تا تجربه کردن مجدد این بازی‌های قدیمی بسیار لذت‌بخش باشد. همچنین بهبود و بهینه‌سازی کنترل‌های بازی هم باعث شده تا تجربه کردن این بازی‌ها به‌مراتب بهتر از بازی کردن نسخه اصلی آن‌ها باشد و در کل شاهد آثاری سرگرم‌کننده باشیم. 

گیم‌اینفورمر: ۸۵ از ۱۰۰

از آنجایی که جهان زیبای طراحی‌شده در این نسخه‌های ریمستر کیفیت خیلی بالایی دارد و بسیار متفاوت از نسخه اصلی بازی‌ها به‌نظر می‌رسد، به‌شخصه برای من تجربه این مجموعه جذاب‌تر از بازی کردن مجموعه ریمستر Crash بود. درست است که نسخه‌های ریمستر تفاوت‌هایی با نسخه‌های اصلی دارند و در برخی زمینه‌ها کاملا حس و حال ثابت آن‌ها را حفظ نکرده‌اند، اما شخصا مشکلی با این قضیه ندارم و از مشاهده جهان متفاوت این نسخه‌ها در مقایسه با نسخه‌های اصلی مجموعه و ماجراجویی در آن لذت زیادی بردم.

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

Spyro Reignited Trilogy بهترین نوع تجربه‌ای بود که سازندگان می‌توانستند از این بازی‌ها ارائه بدهند؛ از یک طرف این مجموعه با جلوه‌های بصری به‌روزش برای مخاطب امروزی هم جذاب و ارزشمند است و از طرف دیگر ثابت می‌کند که نسخه اصلی این بازی‌ها چه گیم‌پلی استاندارد و با‌کیفیتی داشتند. نسخه اصلی این بازی‌ها توسط استودیو اینسامنیاک گیمز که در آن زمان استودیو کوچکی بود ساخته شد و آن‌ها کار فوق‌العاده‌ای در خلق این آثار انجام دادند و حال Toys for Bob هم توانسته دوباره این بازی‌ها را در قالب نسخه‌های ریمستر با کیفیت بالایی در اختیارمان قرار بدهد. 

نمره های Spyro Reignited Trilogy

نمره های Spyro Reignited Trilogy

در مجموع می‌توان گفت که استودیو Toys for Bob موفق شده تا یک تجربه ریمستر با‌کیفیت از سه نسخه اسپایرو ارائه بدهد که بدون شک بازی کردن آن برای طرفداران قدیمی این بازی‌ها بسیار جذاب خواهد بود. همچنین بازیکنانی که شانس بازی کردن نسخه‌های اصلی را نداشته‌اند، می‌توانند با بازی کردن Spyro Reignited Trilogy یک اثر پلتفرمر خوش‌ساخت را با گرافیک و جلوه‌های بصری کاملا امروزی بازی کنند و از همراه شدن با این اژدهای دوست‌داشتنی لذت ببرند. 

نظرات خود را در مورد نمره‌های بازی با زومجی به‌اشتراک بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده