نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸

گزارش فروش سینمای ایران: صدرنشینی خانم یایا در هفته اول اکران

در گزارش فروش این هفته از تازه‌اکران «خانم یایا» و صدرنشینی آن می‌گوییم و مانند هفته‌های قبل فروش ده فیلم اول گیشه را نیز مرور خواهیم کرد.

در هفته‌ی پیش فیلم سینمایی «خانم یایا» به عنوان جدیدترین ساخته‌ی عبدالرضا کاهانی اکران شد. این فیلم سینمایی که حمید فرخ نژاد، رضا عطاران و امین حیایی را به عنوان بازیگران اصلی دارد، در هفته اول ۱۰۲ سینما در اختیار داشت. این فیلم سینمایی در اولین هفته خود، تا پایان روز سه‌شنبه، ۲۲ آبان، ۸۵۴ میلیون تومان فروخته است. با نگاهی به تیم بازیگری این فیلم سینمایی به سادگی می‌توان فهمید که «خانم یایا» می‌تواند به یکی از فیلم‌های پرفروش امسال تبدیل شود؛ چرا که رضا عطاران بارها ثابت کرده است که به تنهایی می‌تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابه‌جا کند.

خانم یایا

رتبه دوم این هفته در اختیار جدیدترین ساخته هومن سیدی، یعنی فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» است. این فیلم که هفتمین هفته‌ی اکران عمومی خود را سپری می‌کند، در هفته گذشته در ۹۰ سینما اکران شد. ساخته‌ی جدید هومن سیدی در این هفته ۴۵۴ میلیون تومان فروخت. «مغزهای کوچک زنگ زده» حالا به درآمد کلی ۱۰ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان رسیده است. رتبه سوم این هفته در اختیار فیلم کمدی «لس آنجلس تهران» ساخته‌ی جدید تینا پاکروان است. این فیلم سینمایی که بازیگرانی مانند پرویز پرستویی و مهناز افشار را دارد در این هفته که هفته‌ی پنجمش به حساب می‌آید در ۱۲۶ سینما به نمایش درآمد. «لس آنجلس تهران» در این هفته ۳۳۴ میلیون تومان فروخت و به درآمد کلی ۵ میلیارد و ۹۳۹ میلیون تومان رسید.

مغزهای کوچک زنگ زده

رتبه چهارم این هفته شاهد حضور فیلم سینمایی «پیشونی سفید ۲» به کارگردانی سید جواد هاشمی است. این فیلم سینمایی در پنجمین هفته‌ی اکرانش ۱۴۶ سینما داشت و ۲۵۴ میلیون تومان فروخت. «پیشونی سفید ۲» حالا به درآمد ۲ میلیارد تومان رسیده است. رتبه پنجم این هفته نیز متعلق به فیلم سینمایی «لازانیا» است. این ساخته‌ی حسین قناعت در ششمین هفته اکرانش ۱۲۵ سالن در اختیار داشت. فیلم «لازانیا» در این هفته ۲۳۵ میلیون تومان فروخت و به درآمد کلی ۲ میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان رسید.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته‌ی سینما ایران

ردیفنام فیلم هفتهفروش هفتگی
۱خانم یایا۱۸۵۴,۹۶۳,۰۰۰
۲مغزهای کوچک زنگ زده۷۴۵۴,۶۶۴,۰۰۰
۳لس آنجلس تهران۵۳۳۴,۹۴۹,۰۰۰
‍۴پیشونی سفید۵۲۵۴,۸۳۰,۰۰۰
۵لازانیا۶۲۳۵,۵۱۵,۰۰۰
۶هشتگ۷۱۴۲,۱۶۱,۰۰۰
۷گرگ بازی۳۱۳۲,۲۹۶,۰۰۰
۸عرق سرد۷۸۱,۷۹۹,۰۰۰
۹هزارپا۱۹۴۵,۹۴۶,۰۰۰
۱۰تنگه ابوقریب۱۴۱۸,۸۲۵,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده