نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۳

میک جگر قرار بود صداپیشگی فرودو را در انیمیشن ارباب حلقه ها بر عهده داشته باشد

از آنجایی که ۴۰ سال از اکران انیمیشن The Lord of the Rings می‌گذرد، کارگردان آن یعنی رالف بکشی، در مصاحبه جدید خود راز‌هایی را در رابطه با این اثر خود فاش کرد.

حدود چهل سال پیش در چنین ماهی، یعنی در سال ۱۹۷۸، انیمیشن The Lord of the Rings (ارباب حلقه ها) به کارگردانی رالف بکشی به روی پرده سینماها رفت. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این کارگردان در مصاحبه جدید خود با گزارشگر سایت خبری هالیوود ریپورتر، در رابطه با چند مورد از رازهای پروژه تولید این اثر صحبت کرد. رالف بکشی در طی مصاحبه خود اعلام کرد که در آن زمان، میک جگر که از اعضای مهم تیم رولینگ استون به حساب می‌آمد، شخصا با خود بکشی تماس گرفت تا ببیند که آیا می‌تواند صداپیشگی شخصیت فرودو را در تیمش داشته باشد یا خیر. براساس صحبت‌های بکشی، مثل اینکه جگر به استودیو رفته تا رو در رو راجع به این مسئله با بکشی صحبت کند و ظاهرا افرادی که در آنجا مشغول کار کردن روی آن پروژه بودند، همزمان با ورود جگر به محیط کارشان، کاملا تمرکز خود را از دست دادند. رالف بکشی در رابطه با این موضوع اینگونه توضیح داد:

استودیو من در هالیوود و واین، مملو از دانشجویان کالجی است که تمامی آنها از مدرسه هنر فارغ‌التحصیل شده‌اند؛ یک گروه پر از اعضای جوان. به همین دلیل، زمانی که من به همراه میک جگر وارد استودیو شدم، اعضای دختر تیم، از خوشحالی و ذوق زیاد شروع به جیغ زدن کردند. من در آن زمان حدود ۲۲۰۰ تا ۳۰۰۰ کارمند داشتم که در چهار طبقه این استودیو در حال کار کردن بودند. همان موقع این حرف بین تمامی آنها پخش شد که میک جگر درون ساختمان حضور دارد و در حال گشت و گذار است. به همین دلیل مردم برای اینکه او را ببینند، از راهروها و پله‌ها از طبقه‌ای به طبقه دیگر می‌رفتند و طوفانی در آن زمان به پا شده بود که انگار اسب‌سواری در حال تاختن است؛ زیرا پله‌ها کاملا می‌لرزید. در آن زمان پسر خود من هم در آنجا حضور داشت و از این اتفاق به‌شدت ترسیده بود؛ به همین دلیل تصمیم گرفت که در سرویس بهداشتی پنهان شود.

بکشی گفت که در آن زمان تصور می‌کرد جگر «گزینه بسیار خوبی برای شخصیت فرودو می‌شد» اما مجبور بود که به این خواننده محبوب سبک راک بگوید که این جایگاه از قبل پر شده و حتی صداپیشگی آن ضبط شده و به اتمام رسیده است. در آن زمان، کریستوفر گارد صداپیشگی این حامل حلقه را در فیلم بر عهده داشت و آخر هم با صدای او انیمیشن ارباب حلقه‌ها به روی پرده سینماها رفت. در ادامه‌ی این مصاحبه، رالف بکشی همچنین عنوان کرد که خواننده انگلیسی فوق‌العاده محبوب گروه لد زپلین هم دوست داشت که در نسخه انیمیشنی فیلم ارباب حلقه‌های او حضور داشته باشد و به صداپیشگی بپردازد. اگر از طرفداران این گروه راک باشید، آهنگ‌های Ramble On و The Battle of Evermore را شنیده‌اید. اعضای این گروه در این دو آهنگ خود به جی. آر. آر. تالکین و همچنین ارباب حلقه‌ها اشاره‌ای کرده‌اند. به همین دلیل بکشی به سراغ آنها رفت تا ببیند که آیا آنها آهنگ‌های خود را به عنوان موسیقی متن روی انیمیشن او قرار می‌دهند یا خیر.

The Lord of the Rings

متاسفانه قراردادی که این گروه موسیقی داشتند اجازه نمی‌داد که آنها بتوانند موسیقی‌های خود را روی چنین پروژه‌ای با چنین گنجایش و ظرفیتی قرار دهند. زمانی که بکشی دید با این گروه به جای خوبی نمی‌رسد، به سراغ آهنگسازی به نام لئونارد روزنمن رفت. او در ادامه صحبت‌های خود اینگونه گفت:

من او را نادیده گرفتم. او شهرت و محبوبیت بسیار خوبی داشت اما اگر لد زپلین می‌توانستند در این پروژه با من همکاری داشته باشند دیگر همه چیز عالی می‌شد. در نهایت من آن گزینه را از دست دادم.

بکشی در ادامه‌ی صحبت‌های خود با گزارشگر هالیوود ریپورتر از چالش‌هایی که او در طی روند تولید این انیمیشن پشت سر گذاشت صحبت کرد. او اعلام کرد که روند تولید آنقدر سنگین بود و فشارهای زیادی در آن وجود داشت که تقریبا نزدیک بود او «جان خود را از دست بدهد». اگر شما این انیمیشن را تماشا کرده باشید، به یاد می‌آورید که در پایان، این اثر با قسمت Battle of Helm's Deep به پایان رسید. این موضوع به خاطر این بود که بکشی تصمیم داشت تا این انیمیشن خود را تبدیل به یک مجموعه سه گانه کند اما هرگز نتوانست به این هدف خود رنگ واقعیت ببخشد.

بعد از گذشت مدتی، پیتر جکسون به سراغ این مجموعه رفت و در قالب لایو اکشن سینمایی، این داستان فوق‌العاده را تبدیل به یک سه گانه کرد؛ سه گانه شاهکاری که هم از نظر تجاری و فروش بلیط و هم از نظر منتقدان، به‌شدت موفق عمل کرد. جکسون که از موفقیت این سه گانه‌ی خود بسیار خشنود بود، تصمیم گرفت که آن را ادامه دهد و بعد از آن به سراغ ساخت سه گانه Hobbit (هابیت) رفت. تقریبا یک سال پیش، آمازون اعلام کرد که در حال ساخت یک مجموعه تلویزیونی جدید از داستان ارباب حلقه‌ها است. از طرف دیگر هم یک اثر سینمایی دیگر که نیکولاس هولت در نقش جی آر آر تالکین و لیلی کالینز در نقش همسر او یعنی ادیث برت ایفای نقش می‌کنند، به‌تازگی فیلمبرداری‌اش به پایان رسیده است.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده