نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲

پیام‌های تسلیت بازیگران فیلم‌های مارول و سایر سلبریتی‌ها به مناسبت درگذشت استن لی

از ستارگان هالیوود تا افراد سرشناس دنیای کمیک، غم خود را بابت از دست دادن استن لی ابراز کرده‌اند.

روز گذشته خبر تلخی برای طرفداران دنیای کمیک منتشر شد؛ استن لی، اسطوره صنعت کمیک و خالق تعدادی از معروف‌ترین شخصیت های مارول (Marvel) از دنیا رفت. او بدون شک یکی از بزرگترین چهره‌های تاریخ کمیک محسوب می‌شود و همین موضوع سبب شده است تعدادی زیادی از افراد سرشناس از بازیگران فیلم‌های مارول گرفته تا طراحان کمیک و سایرین به مناسبت درگذشت او پیام‌های تسلیتی منتشر کنند که در ادامه به بخشی از این پیام‌ها اشاره می‌کنیم.

یکی از اولین پیام‌ها از طرف باب ایگر، رییس کمپانی والت دیزنی بود:

خود استن لی هم به اندازه شخصیت‌هایی که خلق کرده بود، فوق‌العاده و شگفت‌انگیز بود. او برای طرفداران مارول در سراسر جهان حکم یک ابرقهرمان را داشت و قدرت ویژه‌اش هم الهام بخشیدن به مردم، سرگرم کردن آن‌ها و متصل کردن آن‌ها به یکدیگر بود. قدرت تخیل حیرت‌انگیز او از قلب بزرگش سرچشمه می‌گرفت.

الن هورن، رییس هیئت مدیره استودیوهای دیزنی هم در مورد لی گفت:

صحبت کردن در مورد میزان تأثیرگذاری استن لی روی فرهنگ عامه شاید اغراق‌آمیز به نظر برسد، ولی واقعیت دارد. من این شانس را داشتم که در چند سال اخیر به خاطر فعالیت‌های استن لی در استودیوهای مارول از نزدیک با او همراه باشم و همیشه از دیدن سرزنده بودن و انرژی عجیب او تحت تأثیر قرار می‌گرفتم. ما یک خالق واقعی را از دست دادیم و در این روزهای سخت با خانواده و دوستان او ابراز همدردی می‌کنم.

بازیگر نقش ثور (Thor) در فیلم‌های مارول یعنی کریس همسورث با به اشتراک گذاشتن تصویری از استن لی همراه با کلاهخود ثور و چکش معروف این شخصیت یعنی میولنیر نوشت:

روحت شاد دوست من. بابت همه ماجراهای شگفت‌انگیزی که خلق کردی و ما را با خود به درون آن‌ها بردی از تو ممنونم. به همه نزدیکان و دوستانت تسلیت می‌گویم.

StanRIP1

رایان رینولدز که نقش ددپول (Deadpool) را در فیلم‌هایی برگرفته از کمیک‌های این شخصیت ایفا کرده است در کنار انتشار عکسی از استن لی در فیلم، در جملاتی کوتاه گفته است: «لعنتی... روحت شاد استن. بابت همه‌چیز ممنون.»

StanRIP2

رییس استودیوهای مارول، کوین فایگی هم از نقش پررنگ لی در کارنامه هنری خود می‌گوید:

هیچ کسی به اندازه استن لی روی کارنامه کاری من و اقداماتی که در استودیوهای مارول انجام دادیم تأثیرگذار نبود. او میراث جاویدانی از خود به جای گذاشت که بعد از پایان دوران ما هم به حیاتش ادامه خواهد داد. همه ما در غم از دست دادن او با دخترش، خانواده‌اش و میلیون‌ها هوادارش شریک هستیم.

کریس ایوانز که نقش یکی از محبوب‌ترین قهرمان‌های مارول یعنی کاپیتان آمریکا (Captain America) را ایفا می‌کند، در این مورد گفته است:

دیگر کسی مثل استن لی نخواهد آمد. او توانست برای چند دهه پیر و جوان را با حس ماجراجویی، رهایی، آرامش، اعتماد، قدرت، دوستی و شادی همراه کند. او معدن عشق و مهربانی بود و تأثیرات انکارناپذیری روی میلیون‌ها نفر گذاشت. Excelsior. (کلمه‌ای لاتین که تکیه‌کلام استن لی بود به معنای «همچنان به سمت بالا»)

اولین فیلم دنیای سینمایی مارول، Iron Man محصول سال ۲۰۰۸ بود و بازیگر این فیلم رابرت داونی جونیور در کنار عکسی که از خود و استن لی منتشر کرده است، می‌گوید: «همه‌چیز را به تو مدیونم. روحت شاد استن.»

StanRIP3

یکی دیگر از بازیگران فیلم‌های مارول، بندیکت کامبربچ است که در فیلم دکتر استرنج (Doctor Strange) نقش اصلی را ایفا کرده و در این مورد گفته است:

قدرت تخیل استن لی چندین و چند نسل را تحت تأثیر خود قرار داده است. او مردی مهربان، بزرگوار و بامزه بود و ملاقات با او برای من افتخار بزرگی بود. با خانواده او همدردی می‌کنم.

هیو جکمن که توانست با ایفای نقش ولوورین (Wolverine) به محبوبیت عظیمی دست پیدا کند هم در کنار عکسی از خود و لی می‌نویسد:

ما یک نابغه خلاق را از دست دادیم. استن لی یک فرد پیشگام در دنیای کمیک‌های ابرقهرمانی بود. افتخار می‌کنم که نقش کوچکی در کارهای او داشتم و توانستم به یکی از شخصیت‌هایش زندگی ببخشم.

StanRIP4

همچنین کریس پرت، بازیگر فیلم‌های نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) هم عکس دو نفره‌ای گذاشته و نوشته است:

برای همه‌چیز ازت ممنونم استن لی! عجب زندگی پرباری داشتی. خودم را به شدت خوش‌شانس می‌دانم که با تو ملاقات داشتم و در یکی از دنیاهایی که خلق کرده بودی بازی کردم.

StanRIP5

تام راتمن، رییس گروه فیلمسازی سونی پیکچرز که در تولید فیلم Spider-Man: Homecoming با حضور شخصیت خلق شده توسط استن لی نقش داشته است، می‌گوید:

نابغه و مبتکر دو واژه‌ای هستند که این روزها استفاده‌ بیش از حدی از آن‌ها می‌شود، ولی استن واقعاً هر دوی این‌ها بود. اگر واژه‌های سرکش و بدون جایگزین را هم در کنار دو واژه قبلی قرار دهیم، به تعریف کاملی از استن لی می‌رسیم. همه ما یک ابرقهرمان واقعی و دوستی مهربان را از دست دادیم.

تام هالند که جدیدترین بازیگر نقش مرد عنکبوتی است هم در کنار عکسی از خود به همراه لی می‌نویسد:

اگر میلیون‌ها نفر به شکل‌های مختلف مدیون استن لی باشند، هیچ کسی به اندازه من مدیون او نیست. پدر مارول توانست باعث شادی و خوشحالی خیلی‌ها شود و این نشان می‌دهد که چه زندگی محشر و دستاوردهای بزرگی داشته است. روحت شاد استن.

StanRIP6

بازیگر نقش Hawkeye در فیلم‌های انتقام‌جویان (Avengers) از دیگر افرادی بود که پیام تسلیتی منتشر کرد. جرمی رنر در کنار عکس دو نفره‌اش با لی نوشت: «دوست من، تو یک افسانه هستی. روحت شاد.»

StanRIP7

کوین اسمیت، بازیگر و فیلمساز آمریکایی عکس جالبی از استن لی منتشر کرده است و متنی طولانی نوشته است که در بخشی از آن می‌گوید:

این تصویری است که همیشه از تو در ذهنم دارم استن لی: یک پادشاه و رهبر خیرخواه که روی تخت سلطنت ابدی خود نشسته است و با لبخند به چندین و چند نسل از طرفدارانش نگاه می‌کند که با تخیل خود به آن‌ها الهام بخشیده است.

StanRIP8

بازیگر فیلم‌های هالووین (Halloweenجیمی لی کرتیس هم چنین گفته است:

ازت ممنونیم استن لی؛ بابت کمکی که به حس آزادی ما کردی و همین‌طور بابت خلاقیت و قدرت تخیلی که داشتی. تو همیشه یک ابرقهرمان بودی و خواهی بود!

سث روگن در مورد لی نوشته است:

استن لی، ممنون که باعث شدی آن‌هایی که احساس متفاوت بودن دارند، متوجه شوند که افرادی استثنایی هستند.

دواین جانسون (راک) از دیگر بازیگران هالیوودی بود که پیام تسلیتی در این مورد نوشت و عکس زیبایی هم منتشر کرد:

عجب مردی، عجب زندگی‌ای.

وقتی که برای اولین بار وارد عالم هالیوود شدم، او با آغوش باز از من استقبال کرد و توصیه‌ خیلی خوبی به من کرد که تا ابد در قلبم نگه خواهم داشت. او نمادی واقعی برای تأثیرگذاری روی نسل‌های مختلف در سراسر دنیا بود.

روحت شاد، دوست من.

StanRIP9

جمی چانگ، بازیگر آمریکایی-کره‌ای گفته است:

او یک افسانه واقعی بود و در داستان‌های خود در مورد بی‌عدالتی‌ها صحبت و نیروی خیر را بر شر پیروز می‌کرد. همکاری با او برای من یک افتخار بود.

روحت شاد.

جاش گروبن هم در توییتی نوشته است:

استن لی، شاید در بهشت به توییتر دسترسی داشته باشی. ازت بابت مفرح ساختن دوران کودکی، نوجوانی و بزرگسالی‌ام ممنونم؛ مخصوصاً در روزهای سخت و تاریک.

کت دنینگز، بازیگر فیلم‌های ثور هم می‌نویسد:

استن لی یک مرد باشکوه و نابغه بود. خوشحالم که بخش کوچکی از دنیای ساخته شده توسط او بودم. روحت شاد.

کیلی کوئوکو که اخیراً صداگذاری هارلی کویین (Harley Quinn) را در سریال جدید این شخصیت بر عهده گرفته است، می‌گوید:

از شنیدن خبر درگذشت استن لی خیلی ناراحت شدم. او به شکل‌های مختلف در سریال تئوری بیگ بنگ تأثیر خود را گذاشته بود و ما همیشه مدیون او هستیم. از ملاقات‌هایی که با او داشتم و داستان‌های محشرش خیلی لذت می‌بردم. او یک ابرقهرمان فراموش‌نشدنی است. Excelsior!

جاش برولین هم که فیلم Avengers: Infinity War با بازی او در نقش تانوس با موفقیت زیادی همراه شد، می‌نویسد:

استن لی، دکتر سوس و ری بردبری؛ زندگی من با این سه نفر آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد. آن دسته از ما که انسانیت را تحت تأثیر قدرت تخیل استن لی یاد گرفتیم و با کمک او فهمیدیم که چگونه پا را از محدودیت‌های خود فراتر بگذاریم و تخیلات خود را شکوفا کنیم، همواره قدردان و مدیون او هستیم. استن لی، تو باعث شدی دوران زندگی ما بهتر از قبل شود.

همین‌طور کریس داتری، خواننده و آهنگساز هم در مورد لی می‌گوید:

آقای استن لی، تو با قدرت تخیل بی‌پایان و شخصیت‌هایی که خلق کردی برای من و همه دنیا الهام‌بخش بودی. افتخار می‌کنم که فرصت کار کردن با تو را داشتم.

مارک همیل، بازیگر فیلم‌های جنگ ستارگان و کسی که صداگذاری شخصیت جوکر را در مجموعه انیمیشن بتمن بر عهده داشت، با انتشار تصاویری از خود در کنار استن لی نوشته است:

زحماتی که استن لی برای فرهنگ عامه کشید، انقلابی و انکارناپذیر بود. عاشق او بودم و هیچ‌وقت او را فراموش نخواهم کرد. بعضی‌ها می‌گویند شما هرگز نباید بُت دوران کودکی خود را از نزدیک ملاقات کنید، ولی آن‌ها اشتباه می‌کنند.

StanRIP10

بازیگر و کارگردان کانادایی، ویلیام شتنر در توییتی کوتاه می‌نویسد: «از شنیدن این خبر ناراحت شدم و به دختر استن لی تسلیت می‌گویم.»

گیل سیمون، نویسنده کمیک هم نوشته است:

در حال حاضر نمی‌توانم راجع به این قضیه صحبت زیادی بکنم و فقط می‌توانم بگویم استن لی یک انسان واقعی بود. من تنها سه مرتبه او را دیدم ولی در همان سه بار هم چیزهایی به من گفت که زندگی‌ام را تغییر داد. امیدوارم همه بدانند که او واقعاً به ما اهمیت می‌داد، نه اینکه فقط بخواهد نقش بازی کند.

گریس رندالف از دیگر نویسندگان کمیک است که در مورد استن لی می‌گوید:

استن لی جرقه‌ای را خلق کرد که تا ابد هالیوود و دنیای سرگرمی را تحت تأثیر قرار خواهد داد. میراث او در انرژی مثبتی است که برای طرفدارانش داشت و شخصیت‌هایی که برای آینده‌ای روشن‌تر خلق کرد.

جیم لی، طراح و نویسنده کمیک آمریکایی-کره‌ای گفته است: «کارهای استن لی به شکلی بود که همه را فارغ از هر سن و سالی که داشتند، مثل یک کودک جذب خود می‌کرد.»

راب لایفلد هم به عنوان نویسنده کمیک، به استن لی لقب «غول خلاقیت در صنعت کمیک» را داده و از درگذشت او ابراز ناراحتی کرده است.

دیمیتری وگاس، آهنگساز بلژیکی از تأثیرگذاری استن لی بر قدرت تخیل خود گفته و از او بابت خلق شخصیت‌ها و داستان‌های جذابش تشکر کرده است.

تراویس اسکات، خواننده و آهنگساز هم در پیامی کوتاه می‌نویسد: «استن لی، برای همه‌چیز از تو ممنونم.»

تری وینگو، مجری و برنامه‌ساز ورزشی از دیگر افرادی است که از لی به خاطر زیبا ساختن روزهای کودکی خود قدردانی کرده است.

متیو بری، نویسنده و شخصیت تلویزیونی می‌گوید:

«قدرت زیاد، مسئولیت زیاد به همراه دارد.» از شنیدن خبر درگذشت استن لی به شدت ناراحت شدم و تسلیت می‌گویم. هیچ‌وقت او را از نزدیک ندیدم، ولی مثل میلیون‌ها نفر دیگر عاشق کارهایش بودم. شخصیت‌های خلق شده توسط او عشق و سرزندگی را به مردم هدیه می‌دادند و الهام‌بخش ما بودند که همیشه به فکر تبدیل شدن به بهترین حالت خود باشیم.

پتن اسوالت، استندآپ کمدین معروف هم در نوشته کوتاه و جالبی گفته است: «یک Cameo همیشگی در بهشت.» (Cameo به حضور کوتاه و افتخاری افراد در فیلم و سریال و... می‌گویند)

یکی از پیام‌های جالب از طرف اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا بود که نوشته است:

استن لی یک نیویورکی واقعی بود که قدرت تخیل بی‌پایانش باعث خلق تعدادی از محبوب‌ترین شخصیت‌های فرهنگ عامه شد و شهر نیویورک را هم به یک شخصیت بزرگ تبدیل کرد. از طرف خانواده نیویورک به همه طرفداران او تسلیت می‌گویم.

ایلان ماسک که او را با کمپانی‌هایی چون تسلا می‌شناسیم هم از جمله افرادی بود که در مورد استن لی نوشت:

روحت شاد استن لی. دنیاهای دوست‌داشتنی زیادی که برای مردم خلق کردی، تا ابد جاویدان خواهند ماند.

گذشته از پیام‌های تسلیت و جملاتی که افراد معروف در مورد استن لی گفتند، طرفداران این نویسنده افسانه‌ای هم با جمع شدن در اماکنی مثل پیاده‌روی مشاهیر هالیوود یاد او را گرامی داشتند و با قرار دادن گل‌هایی در کنار نام او در این پیاده‌رو، از او قدردانی کردند.

StanRIP11

StanRIP12


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده