نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵

دی سی کامیکس با انتشار پیامی به استن لی ادای احترام کرد

چندی پیش استن لی، اسطوره دنیای کتاب‌های کمیک درگذشت و به‌تازگی کمپانی دی سی کامیکس با انتشار پیامی در صفحه رسمی توییتر خود، به این هنرمند افسانه‌ای ادای احترام کرد.

به‌تازگی اعلام شد که هنرمند افسانه‌ای کتاب‌های کمیک کمپانی مارول کامیکس یعنی استن لی که خالق تعداد زیادی از شخصیت‌ها بوده، در سن ۹۵ سالگی درگذشت. این خبر باعث شد تا این روز به‌خصوص، یکی از غم‌انگیزترین روزهای طرفداران کتاب‌های کمیک سرتاسر جهان شناخته شود. طرفداران شخصیت‌های اسپایدرمن، تیم چهار شگفت انگیز، تیم مردان ایکس و چندین مورد از ابرقهرمانان نمادین این دنیای مصور، در شبکه‌های اجتماعی و صفحه‌های خود مطالبی را در رابطه با این داستان‌ها به اشتراک می‌گذارند و از تاثیری که کارهای استن لی روی آنها داشته، صحبت می‌کنند. با دیدن این تصاویر، کاملا متوجه می‌شویم که داستان‌ها و شخصیت‌هایی که استن لی خلق کرده، چه تاثیری روی زندگی دیگران گذاشته است.

البته این موضوع تنها به زندگی خصوصی افراد ختم نمی‌شود؛ بلکه می‌توان استن لی را به عنوان فردی به شمار آورد که با نگاه خود، مسیر و جهت سرگرمی را تا حد زیادی تغییر داده است. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی دی سی کامیکس که خانه‌ای برای سوپرمن، بتمن، گرین لنترن و خیلی شخصیت‌های دیگر به حساب می‌آید، به‌تازگی یک متن احساسی را در جهت ادای احترام به این هنرمند افسانه‌ای در صفحه توییتری خود منتشر کرد. این کمپانی با انتشار این متن به همه یادآوری کرد که او یکی از اعضای جدایی ناپذیر دنیای کمیک بود و همچنین او تلاش می‌کرد که با کمیک‌های خود، تاثیر خوب و مثبت زیادی بر روی زندگی خوانندگان خود بگذارد. کمپانی دی سی کامیکس در پست توییتری خود اینگونه نوشت:

او نگاه و دیدگاه ما را نسبت به قهرمانان تغییر داد و کمیک‌های عصر مدرن، برای همیشه راه او را دنبال خواهد کرد و هیچوقت جایگاه پاک‌نشدنی و ماندگار او را کنار نخواهد گذاشت. شور و شوق مسری و واگیرداری که در او وجود داشت، باعث شد تا ما به یاد بیاوریم که چرا ما اصلا از همان ابتدا عاشق این داستان‌ها شدیم. Excelsior، استن.

Stan Lee

استن لی در دوران زندگی خود، تبدیل به یک شخصیت قوی و محوری در صنعت سرگرمی شده بود. زمانی که خلاقیت‌های فوق‌العاده‌ی او روی صفحات و پنل‌های مختلف کتاب‌های کمیک پیاده می‌شد، می‌توانست هر خواننده‌ای در دوران خودش را تحت تاثیر قرار دهد و به احساس و زندگی آنها نفوذ کند. آثار تلویزیونی و همچنین سینمایی، به خلاقیت‌ها و آثاری که او خلق کرده مزین شده است؛ آنها افراد خیلی بیشتری را به دنیاهایی که او خلق کرده، می‌کشانند. از آثار دنیای سینمایی مارول گرفته تا آثاری تلویزیونی مانند سریال Agents of Shield (ماموران شیلد) و مجموعه‌های شبکه نتفلیکس مانند سریال Daredevil (دردویل)، هیچ کدام نمی‌توانند مسیر خود را بدون حضور کارهای استن لی (یا حتی حضورهای کوتاه خودش) بهتر از این ادامه دهند.

در طی سال جاری، استودیو Insomniac Games در طی همکاری‌ای که با کمپانی سونی و همچنین مارول داشت، معروف‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت استن لی یعنی اسپایدرمن را به دنیای پلی استیشن 4 آورد. این سه کمپانی با همکاری هم بازی‌ای را ساختند و ارائه دادند که شاید بتوان گفت می‌تواند بهترین اثر این شخصیت در کل تاریخ رسانه باشد. تا به امروز، افراد بسیار زیادی با زندگی‌ها، گذشته‌ها، سن و سال و حتی سلایق مختلف، تا حد زیادی از کارهای استن لی لذت بردند و سرگرم شدند.

کار استن لی واقعا قدرتمند بود. کارهای او در سطوح عمیق احساسی با افراد ارتباط برقرار می‌کرد و همین موضوع، دلیل اصلی‌ای بود که آثارش آنقدر پایدار و ماندگار می‌شدند. داستان‌های او تعداد خیلی زیادی از داستان‌سرایان را تحت تاثیر قرار می‌داد و الهام‌بخش آنها بود و بدون شک این موضوع همچنان ادامه خواهد داشت. ممکن است استن لی از میان ما رفته باشد اما کارها و شاهکارهای او همچنان در میان ما زنده خواهد بود.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده