نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۶

استن لی، اسطوره دنیای کامیک مارول در سن 95 سالگی درگذشت

باخبر شدیم استن لی، اسطوره دنیای کامیک و خالق شخصیت‌های مجموعه مارول، در سن ۹۵ سالگی دار فانی را وداع گفته است.

باخبر شدیم که استن لی، اسطوره دنیای کامیک و خالق شخصیت‌ها و مجموعه‌های محبوب ابرقهرمانی، در سن ۹۵ سالگی درگذشت. طبق خبری که وب‌سایت TMZ منتشر کرده، استن لی روز دوشنبه در خانه خود در هالیوود هیلز دچار سکته قلبی شد و سپس با آمبولانس راهی مرکز درمان پزشکی Cedars-Sinai شد، اما در نهایت او در این مرکز و در سن ۹۵ سالگی دار فانی را وداع گفت. بدون هیچ شکی این خبر شوکه کننده باعث ناراحتی، غم و اندوه طرفداران دنیای کامیک، ابرقهرمانی، مارول و حتی سینما شده است و با اعلام این خبر شاهد واکنش‌های افراد مشهور مختلف از جمله بازیگران دنیای سینمایی مارول بوده‌ایم. جون سلیا، دختر استن لی در بیانیه منتشر شده TMZ گفت:

پدرم همه طرفدارانش را دوست داشت. او بزرگ‌ترین و شایسته‌ترین مردی بود که دیده‌ام.

لی در طول سال‌های گذشته با مشکلات و بیماری‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کرد و طی سال‌های اخیر دچار مشکلات بینایی نیز شده بود. استن لی و جک کربی از سال ۱۹۶۱ همکاری خود را با خلق مجموعه چهار شگفت‌انگیز (The Fantastic Four) آغاز کردند. پس از آن لی در خلق شخصیت‌ها و مجموعه‌های محبوبی که امروز بیشتر برای فیلم‌های خود شناخته می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مرد عنکبوتی (Spider-Man)، بلک پنتر (Black Panther)، هالک شگفت انگیز (The Incredible Hulk)، آیرون من (Iron Man)، ایکس من (X-Men) و اونجرز‌ (The Avengers) اشاره کرد، نقش داشته است. 

اگرچه استن لی هرگز نقشی را در ایجاد و گسترش دنیای سینمایی مارول نداشته است، اما صحنه‌های کوتاه و افتخاری او همیشه به بخش جدا نشدنی فیلم‌های این مجموعه تبدیل شده و او حضور در تمامی فیلم‌های این مجموعه به‌همراه حضورهای افتخاری دیگر در برخی از فیلم‌های دیگر مارول را در کارنامه خود داشته است. بسیار هم بعید است که بتوان جای خالی این صحنه‌ها را در فیلم‌های آینده مارول پر کرد. 


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده