// دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۳

ادای احترام بازیکنان بازی Battlefield 1 به مناسبت روز پایان جنگ جهانی اول

بازیکنان Battlefield 1 به مناسبت جشن آرمیستیک یا همان روز پایان جنگ جهانی اول، در بازی ادای احترام کردند و به سمت یکدیگر شلیک نکردند.

۱۱ نوامبر مصادف می‌شود با روز آرمیستیک دی (Armistice Day). این بیانیه صلح در ساعت ۱۱ از یازدهمین روز و از یازدهمین ماه در جریان جنگ جهانی اول صادر شد که به این جنگ پایان داد. در حالی که برخی از کشور‌ها در حال انجام رژه‌های نظامی هستند در آن سو تلویزین‌ها نیز مستند‌هایی در این باره به نمایش گذاشته‌اند. از طرفی بازیکنان بازی Batllefield 1 نیز در این راستا در سرور‌های این بازی جنگی ادای احترام کردند.

جان دیوید هسل، طراح فنی حاضر در استودیو دایس (EA Dice)، در این باره توییتی منتشر کرد که یکی از کاربران ردیت در روز ۱۱ نوامبر با انتشار ویدیویی این لحظه را ثبت کرده است. بازیکنان در جریان نبرد خود در نقشه Cape Helles در ساعت یاد شده ادای احترام کردند. بازیکنان در ساعت یاد شده همگی در قسمت ساحل این نقشه دور یکدیگر آمدند و بدون اینکه به سمت یکدیگر شلیک کنند، به مناسبت این روز ادای احترام کردند.

در حالی که بسیاری از بازیکنان در این راستا به سمت یکدیگر شلیک نمی‌کردند اما از طرفی یک بازیکن که در هواپیما حضور داشت به سمت بازیکنان شلیک کرد که تا حدودی این جو را به هم ریخت. همچنین کاربر دیگری با چاقوی خود به فردی که در حال ضبط این رویداد بود حمله کرد. البته گویا این کاربر با پیدا کردن ویدیو در ردیت از دیگر بازیکنان عذرخواهی کرد که برخی آن را پذیرفتند و برخی دیگر خیر. بازیکن یاد شده در این باره نوشت:

از اینکه اعضای تیم بنده در حال کشته شدن بودن، کنترل خود را از دست دادم و با چاقو از پشت به شما حمله کردم. عذرخواهی می‌کنم.

البته در حالی که خلبان و بازیکن یاد شده این برنامه را تا حدودی به هم ریختند اما در آن سو شاهد یک لحظه خوش‌آیند در این بازی بودیم. با مراجعه به صفحه ردیت این کاربر می‌توانید ویدیو یاد شده را تماشا کنید.

Battlefield 1 یک بازی شوتر اول شخص است که وقایع آن در جنگ جهانی اول جریان دارد و هم اکنون برای ایکس ‌باکس وان، پلی ‌استیشن 4 و  پی سی در دسترس است. نسخه بعدی این بازی یعنی Battlefield V از دوران جنگ جهانی دوم برگرفته شده است و دارای کمپینی به نام War Stories است.

بازی بتل فیلد 1 در زومجی توانست نمره عالی ۹ را از آن خود کند که از طریق این لینک می‌توانید مطلب کامل آن را مطالعه کنید. خلاصه‌ای از این بررسی را در پایین می‌توانید مشاهده کنید.

جنگ‌جهانی اول از زیر سایه جنگ‌های مدرن، ربات‌هایی از آینده و جنگ جهانی دوم با Battlefield 1 بیرون آمد تا نشان دهد اگرچه جامعه بشری شرمسار از وجود چنین کارزار وحشتناکی است اما به زیبایی می‌تواند تبدیل به یک سرگرمی در قاب بازی ویدیویی شود. استودیو دایس با قدرت گرفتن از موتور فراست‌باست ۳ و وفادار ماندن به ریشه‌های مجموعه نشان داد راه و روش ساخت یک بازی تیراندازی اول شخص نظامی با یک بخش چند نفره فوق‌العاده جذاب و عظیم، چگونه است. بتلفیلد ۱ با جلوه‌های سمعی و بصری خیره‌کننده، بخش چند نفره جذاب با نقشه‌های هوشمندانه و یک بخش داستانی که نشان از بهبود آن در این مجموعه دارد، توانست یکی از بهترین نسخه‌های سری بتلفیلد ۱ را خلق کند، آن هم با عقب‌گرد با ۱۰۰ سال قبل و جنگ‌جهانی اول! 


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده