نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

انیمیشن The Grinch رکورد افتتاحیه فیلم‌های کریسمسی را شکست

انیمیشن The Grinch توانست در آغاز اکران موفقش، رکورد افتتاحیه فیلم‌های کریسمسی را به نام خود ثبت کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، انیمیشن The Grinch (گرینچ) اکرانش را با ثبت یک رکوردشکنی در گیشه آغاز کرده است. این انیمیشن مورد انتظار که نهمین انیمیشن شرکت انیمیشن‌سازی ایلومینیشن اینترتینمنت و اقتباسی از رمان How the Grinch Stole Christmas (چگونه گرینچ کریسمس را دزدید) اثر دکتر سوس (Dr. Seuss) است، اکرانش را از روز جمعه هفته گذشته آغاز کرد و موفق شد حدود ۶۶ میلیون دلار در سه روز نخست اکرانش فروش کند که نسبت به پیش بینی‌های اولیه که گفته می‌شد این انیمیشن سینمایی حدود ۶۵ میلیون دلار در آغاز اکرانش خواهد فروخت، کمی بهتر عمل کرده است. بودجه ساخت انیمیشن گرینچ ۷۵ میلیون دلار اعلام شده است.

انیمیشن The Lorax (لوراکس) دیگر اقتباس کمپانی ایلومینیشن اینترتینمنت از رمانی‌های دکر سوس، در سال ۲۰۱۲ توانسته بود افتتاحیه ۷۰ میلیون دلاری را تجربه کند، اما پیش بینی می‌شود که انیمیشن The Grinch در نهایت فروش بهتری را نسبت به این انیمیشن در گیشه داشته باشد. علاوه بر این، انیمیشن The Grinch توانست رکورد افتتاحیه فیلم‌های کریسمسی را که تا پیش از این به فیلم How the Grinch Stole Christmas با افتتاحیه ۵۵ میلیون دلار تعلق داشت بشکند. در این فیلم که در سال ۲۰۰۰ اکران شد، شاهد نقش آفرینی جیم کری در نقش گرینچ بودیم. در انیمیشن The Grinch نیز بندیکت کامبربچ صداپیشگی شخصیت گرینچ را بر عهده داشته است.

پیتر کندل لند و یارو چنی کارگردانی انیمیشن The Grinch را بر عهده داشته‌اند و مایکل لزیر نیز وظیفه نوشتن فیلمنامه این انیمیشن را بر عهده داشته است. بندیکت کامبربچ در نقش گرینچ، رشیدا جونز، کامرون سیلی، کینن تامسون، آنجلا لنسبوری، فارل ویلیامز، رامون همیلتون و اسکارلت استوز، از جمله بازیگرانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در انیمیشن The Grinch حضور داشته و به صداپیشگی پرداخته‌اند. این انیمیشن داستان گرینچ را روایت می‌کند که ماموریت دارد تا کریسمس را بدزدد و تنها یک دختر کوچک که روحیه بخشنده‌ای دارد، می‌تواند باعث تغییر گرینچ شود. با این حال، واکنش اکثر منتقدان به انیمیشن The Grinch چندان مثبت بوده است.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده