// یکشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

کمپانی Prima Games به‌ زودی تعطیل خواهد شد

پریما گیمز، یکی از بزرگ‌ترین ناشران کتابچه‌های راهنمای بازی‌های ویدیویی که بیش از ۲۸ سال در این زمینه فعالیت داشت، به‌زودی کار خود را تعطیل خواهد کرد.

کمپانی پریما گیمز (Prima Games)، از ناشران مجله‌ها و کتاب‌های راهنمای بازی، به تازگی در مصاحبه‌ای با سایت‌های Variety و EGM Now اعلام کرده است که از بهار ۲۰۱۹ دیگر به فعالیت‌ خود ادامه نخواهد داد و مجموعه را تعطیل خواهد کرد.

در این راستا کمپانی همکار این ناشر یعنی دورلینگ کیندرزلی (Dorling Kindersley) خاطرنشان کرد که دفتر‌های این مجموعه در رزویل، ایندیانا پولیس و نیویورک تعطیل خواهد شد. البته به گفته مسئولین، دفتر واقع در رزویل پیش از موعد مذکور، در اواسط نوامبر (ماه جاری میلادی) کار خود را تعطیل می‌کند. در آن سو برخی از اعضای باقی مانده در دفتر ایندیاناپولیس نیز تا مارس ۲۰۱۹ به کار خود ادامه خواهند داد. در حال حاضر سازندگان تاریخ دقیق تمام شدن کار دفتر نیویورک را هنوز مشخص نکرده‌اند.

کمپانی پریما گیمز کار خود را از سال ۱۹۹۰ آغاز کرده است و در طی ۲۸ سال کاری خود بیش از میلیون‌ها مجله مختلف با راهنمای هزاران بازی‌ها گوناگون را منتشر کرده‌اند. یکی از رقیبان این کمپانی یعنی بردی گیمز (Brady Games) در سال ۲۰۱۳ با کمپانی پریما گیمز ادغام شد. این اتفاق از جایی شروع شد که کمپانی پنگوئن گروپ (Penguin Group) و رندوم هاوس (Random House) با یکدیگر همکاری‌ای را آغاز کردند و کمپانی ادغام شده پنگوئن رندوم هاوس را تشکیل دادند. از آثار دیگر کمپانی پریما می‌توان به کتاب‌های هنری و نسخه‌های ویژه و مختلف راهنمای بازی‌های ویدیویی اشاره کرد. البته با اعلامیه این کمپانی دیگر کارمندان گیم استاپ از مشتری‌های خود در مورد خریداری کردن دفترچه‌های راهنما سوال‌ نمی‌پرسند؛ چرا که دیگر شاهد انتشار آنها نخواهیم بود.

یکی از مسئولین این کمپانی با ارسال پست الکترونیک در رابطه با تعطیل شدن کمپانی گفت:

در این راستا تایید می‌کنم که از بهار ۲۰۱۹ دیگر شاهد انتشار کتاب‌های راهنمای بازی‌های ویدیویی نخواهیم بود و این کمپانی آمریکایی کار خود را تعطیل خواهد کرد. ما در حال مذاکره با تیم خود هستیم و فعلا اطلاعات بیشتر در این باره نمی‌توانیم منتشر کنیم.

با توجه به فعالیت‌های روزانه کاربران یوتیوب، GameFAQs و دیگر منابع، منتشر شدن نسخه‌های فیزیکی راهنمای بازی‌های ویدیویی کاری غیرممکن محسوب می‌شود و در این راستا دیگر کاربران به خریداری کردن این محصولات نمی‌پردازند. سازندگان خاطرنشان کردند که با نزدیک شدن به تاریخ تعطیل شدن کمپانی اطلاعات بیشتری از تصمیمات خود با طرفداران در میان خواهند گذاشت.

نظرات خود را در مورد تعطیل شدن این کمپانی و منتشر نشدن دفترچه‌های راهنمای بازی‌های ویدیویی آن با زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده