نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۶

عرضه نسخه فیزیکی بازی Hollow Knight لغو شد

در پی پایان همکاری Skybound Games و Team Cherry انتشار نسخه فیزیکی بازی Hollow Knight منتفی شد.

بازی Hollow Knight از زمان انتشارش در زمستان ۹۵ روی پی سی، به‌عنوان یکی از بازی‌های مستقل محبوب شناخته شده است؛ محبوبیتی که با راهیابی این اثر به نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در طی ماه‌های گذشته به آن افزوده شده است. در این میان، استودیو تیم چری (Team Cherry)، سازنده‌ی این بازی مستقل، قصد داشت که با همکاری شرکت اسکای باند گیمز (Skybound Games) نسخه‌ی فیزیکی آن را هم برای کنسول‌ها روانه بازار کند، اما اکنون خبر رسیده که این برنامه لغو شده است.

تیم چری و اسکای‌باند گیمز با اشاره به اتمام همکاری‌شان، اعلام کردند که عرضه‌ی نسخه فیزیکی بازی Hollow Knight منتفی شده است. کمپانی Skybound این خبر را در توییتر اعلام کرد و اظهار داشت که با وجود علاقه‌ی بسیار به این اثر و موفقیت‌های روزافزون Team Cherry، دیگر در زمینه‌ی انتشار Hollow Knight برای پلتفرم‌های جدید (و همین‌طور عرضه‌ی نسخه‌های فیزیکی) با این استودیو همکاری نخواهد داشت. متن توییت اسکای‌باند از این قرار است:

با تاثر اعلام می‌کنیم که ما دیگر با TeamCherryGames@ برای راه‌یابی HollowKnight# به پلتفرم‌های جدید همکاری نخواهیم داشت. ما بسیار به این بازی علاقه‌مندیم و موفقیت‌های روزافزون را برای Team Cherry آرزو داریم. ما پیگیر کارهای بعدی آن‌ها خواهیم بود.

تیم چری هم ضمن تأیید این موضوع در توییتر، در وب‌سایت رسمی خود به جزئیاتی در این رابطه اشاره کرد. از دید اعضای این استودیوی سه‌نفره، عرضه‌ی نسخه‌ی فیزیکی Hollow Knight در سطحی گسترده، حتی با وجود کمک‌های اسکای‌باند، «به تلاشی بیش از حد معقول» نیاز دارد و به همین دلیل، این طرح در نهایت کنار گذاشته شده است.

با این حال، هنوز هم کورسوی امیدی برای انتشار نسخه‌ی فیزیکی بازی وجود دارد؛ چرا که در حال حاضر استودیوی سازنده به دنبال جستجوی گزینه‌ها و راه‌های دیگری برای انجام این کار است. البته در صورت موفقیت در این زمینه هم توزیع بازی در نهایت در سطح بسیار کوچک‌تری نسبت به برنامه‌ی قبلی انجام خواهد شد.

بازی مترویدونیای Hollow Knight هم‌اکنون در قالب نسخه‌ی دیجیتال برای کامپیوتر، PS4، نینتندو سوییچ و Xbox One قابل خریداری است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده