نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۰

درآمد سرویس PlayStation Now در سه‌ ماهه سوم 2018 از مجموع درآمد سایر سرویس‌ها بیشتر بوده است

سرویس PlayStation Now سونی در سه‌ماهه قبلی ۱۴۳ میلیون دلار درآمدزایی داشته است.

به گزارش گروه تحقیقاتی Superdata، سونی توانسته است با سرویس پلی استیشن ناو (PlayStation Now) در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸ به درآمد ۱۴۳ میلیون دلاری دست پیدا کند؛ رقمی که ۵۲ درصد از درآمد این‌گونه سرویس‌ها از جمله ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) و EA Access را دربرمی‌گیرد.

سرویس‌های اشتراکی بازی‌های ویدیویی روی هم ۲۷۳ میلیون دلار در سه‌ماهه قبلی درآمدزایی داشته‌اند که البته در مقایسه با سایر بخش‌های صنعت بازی خیلی هم بالا نیست و تنها ۶ درصد از درآمد بازی‌های کامپیوتر و کنسول‌ها را بدون در نظر گرفتن آثار Free to Play شامل می‌شود. ولی استفاده از این نوع سرویس‌ها روز به روز در حال افزایش است و گیمرها هم مثل مخاطبین فیلم و موسیقی، کم‌کم در حال حرکت به سمت خریداری حق اشتراک چنین سرویس‌هایی به جای پرداخت پول جداگانه بابت هر بازی هستند. به گزارش Superdata:

برخلاف سرگرمی‌های دیگر مثل فیلم و موسیقی، صنعت بازی از محتویات قابل دانلود و DLCها هم بهره‌ می‌برد و کمپانی‌ها از این طریق هم درآمدزایی می‌کنند. بررسی‌های Superdata نشان می‌دهد استفاده‌کنندگان از سرویس‌های اشتراکی به صورت میانگین ۲۵ دلار در ماه خرج محتوای اضافه بازی‌ها می‌کنند، در حالی که این رقم در بین افرادی که عضو این سرویس‌ها نیستند حدود ۱۰ دلار است. همچنین با در نظر گرفتن همه جوانب، بازیکن‌هایی که در سرویس‌های اشتراکی عضو هستند هر ماه به شکل میانگین ۵۷ دلار خرج بازی کردن می‌کنند، در مقایسه با ۳۹ دلاری که توسط سایر بازیکن‌ها خرج می‌شود.

PS Now 1

PlayStation Now نخستین بار در سال ۲۰۱۴ به شکل بتا راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۵ کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد. سرویسی با بیش از ۷۰۰ بازی که از مدتی قبل هم اجازه دانلود بازی‌های پلی استیشن 2 و پلی استیشن 4 را به مخاطبین خود می‌دهد. سرویس EA Access توسط الکترونیک آرتز در سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد و در ابتدا قرار بود برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه شود، ولی با مخالفت سونی تنها در اختیار دارندگان ایکس باکس وان قرار گرفت. جدیدترین سرویس هم ایکس باکس گیم پس است که سال گذشته از راه رسید و اجازه استفاده از لیست بلندبالایی از بازی‌های انحصاری و مولتی‌پلتفرم را به صاحبان محصولات مایکروسافت می‌دهد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده