نویسنده: پیمان مرادی
// شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Stardew Valley؛ شبیه ساز مزرعه داری

Stardew Valley، یک بازی فوق‌العاده سرگرم کننده است که به شکلی خلاقانه به بازیکنان اجازه می‌دهد تا مزرعه داری را با تمام جزییات ریز و دُرشتش تجربه کنند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

Stardew Valley یک بازی شبیه ساز مزرعه داری مستقل است که در سال ۲۰۱۶ برای پی‌سی منتشر شد. پس از مدت کوتاهی، توسعه دهندگان بازی، آن را برای کنسول‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ نیز منتشر کردند. دست آخر نوبت به بازیکنان پلتفرم موبایل رسید تا آن‌ها هم این بازی را روی گوشی‌های خود تجربه کنند. البته فعلا تاریخ دقیقی در خصوص زمان انتشار بازی برای سیستم عامل اندروید اعلام نشده اما در این مطلب ما به معرفی نسخه‌ی iOS آن خواهیم پرداخت با این توضیح که سازندگان بازی خبر از انتشار آن برای اندروید در آینده‌ای نزدیک داده‌اند.

Stardew Valley

همانطور که در مقدمه هم اشاره شد، بازی آیفون و آیپد Stardew Valley یک بازی شبیه ساز است که البته به نوعی می‌توان آن را در ژانر نقش آفرینی هم دسته بندی کرد. پس از دانلود و نصب بازی، اولین کاری که می‌بایست انجام دهید، ساختن یک کاراکتر با نام و ظاهر دلخواه‌تان است. پس از این که شخصیت‌تان را ساختید، در حد چند دقیقه بازی شما را با کلیت داستان خود آشنا می‌کند؛ داستان بازی از این قرار است که شما نقش شخصیتی را بر عهده دارید که پیش از مرگ پدربزرگش، نامه‌ای را به عنوان وصیت نامه از او دریافت می‌کند. پدربزرگ از شما می‌خواهد که این نامه را تنها زمانی باز کنید که از زندگی ماشینی و یکنواخت شهری خسته شده‌اید و به دنبال یک راه فرار می‌گردید. پس از آن، داستان بازی به یکباره به چندین سال بعد منتقل می‌شود با این توضیح که پیش بینی پدربزرگ به طور تمام و کمال در مورد زندگی‌تان محقق شده است. پس از باز کردن نامه متوجه می‌شوید که اتفاق مشابهی نیز برای پدربزرگ‌تان در دوران جوانی‌اش رخ داده و او سال‌ها پیش راه‌حلی را برای برطرف کردن این مشکل پیدا کرده است. پدربزرگ‌تان مزرعه‌ای را که خود در دوران جوانی اداره می‌کرده، برای‌تان به ارث گذاشته و از شما می‌خواهد تا برای تجربه‌ی یک زندگی جدید، متعلقات‌تان را در شهر رها کنید و به مکانی به نام Stardew Valley بروید که سال‌ها پیش، خود او در آنجا زندگی می‌کرده است. پس از این مقدمه است که وارد محیط اصلی بازی می‌شوید و کنترل مزرعه و خانه‌ی پدربزرگ‌تان را در اختیار می‌گیرید.

هر چه بیشتر بازی کنید، بیشتر با محیط بازی و روند پیشروی در آن آشنا خواهید شد

قبل از پرداختن به جزییات گیم پلی، بهتر است این نکته را در همین ابتدای کار بیان کنم که گیم پلی بازی به شکل غیر قابل باوری به شدت گسترده است؛ در واقع شما به عنوان بازیکن در بازی Stardew Valley تنها به مزرعه داری نخواهید پرداخت بلکه بازی به کمک مکانیزم‌های مختلف خود، تقریبا تجربه‌ی تمام کارهایی را که می‌توان در یک دهکده واقعی انجام داد را برای بازیکنان میسر کرده است؛ از خرید تجهیزات و فروش محصولات‌تان گرفته تا فعالیت‌هایی مثل ماهی‌گیری، کار در معدن، برقراری روابط دوستانه با همسایگان و حتی ازدواج با یکی از اهالی مجرد دهکده! بخش مزرعه داری بازی از یک مکانیزم نسبتاً ساده پیروی می‌کند؛ برای تعامل با بازی و گشت و گذار در محیط وسیع آن کافی است، تنها نقطه‌ای که می‌خواهید به آن جا بروید را لمس کنید. در ابتدا که وارد مزرعه‌تان می‌شوید می‌بایست سنگ‌ها، کنده‌های درخت و علف‌های هرزی که در آن قرار گرفته‌اند را پاکسازی کنید تا محیط آن برای کاشت محصولات‌تان آماده شود. پس از آن به کمک منویی که در سمت چپ صفحه نمایش قرار گرفته است، می‌توانید از میان آیتم‌های مختلف، ابزار مناسب را برای شخم زدن زمین انتخاب کنید تا بتوانید بذرهای‌تان را در محلی که شخم زده‌اید، بکارید. پس از کاشت بذرها نیز می‌بایست آن‌ها را آبیاری کنید تا به تدریج رشد کنند.

Stardew Valley

بازی با قیمت ۷.۹۹ دلار در اپ استور منتشر شده است

بازی دارای یک سیستم انرژی و سیکل رزوانه هم است؛ با انجام فعالیت‌های مختلف مثل پاکسازی مزرعه، به تدرج انرژی‌تان کاهش می‌یابد. میزان انرژی‌تان به کمک کادر سبز رنگی که در پایین و سمت راست صفحه قرار گرفته، قابل مشاهده است. خوابیدن می‌تواند انرژی‌تان را به طور کامل بازیابی کند. همچنین با لمس کردن کلیدی که در سمت راست صفحه قرار گرفته، می‌توانید وارد بخش کوئست‌ها شوید تا ایده‌ای از آن چه که باید در محیط بازی انجام دهید را دریافت کنید. همچنین سر زدن به نقشه‌ی محیط بازی نیز خصوصا در همان اوایل کار، می‌تواند بسیار مفید باشد. به کمک این نقشه می‌توانید محل قرار گیری دیگر خانه‌ها، مغازه‌ها و سایر ساختمان‌ها را پیدا کنید. همانطور که اشاره کردم گیم پلی بازی به شدت گسترده است؛ توضیحاتی که گفته شد تنها نکات مقدماتی‌ای هستند که در همان اوایل بازی به آن‌ها احتیاج خواهید داشت. به تدریج هر چه بیشتر بازی کنید، بیشتر با محیط بازی و روند پیشروی در آن آشنا خواهید شد تا جایی که بتوانید مزرعه خود را بزرگ‌تر کرده و با دیگر اهالی دهکده ارتباط برقرار کنید و در فعالیت‌های اجتماعی هم شرکت داشته باشید.

Stardew Valley

 Stardew Valley، یک بازی شبیه ساز مزرعه داری است که به طور تمام و کمال تجربه‌ی اداره‌ی یک مزرعه و زندگی در یک دهکده را برای بازیکنانش ممکن می‌کند. این بازی که روی دیگر پلتفرم‌ها هم با استقبال بسیار خوب منتقدین و بازیکنان مواجه شده بود، روی پلتفرم موبایل نیز عملکرد خوبی داشته و توانسته اکثر بازیکنان خود را راضی نگه دارد. Stardew Valley با قیمت ۷.۹۹ دلار فعلاً تنها در اپ استور برای دارندگان دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS منتشر شده و انتظار می‌رود که به زودی نسخه‌ی اندرویدی آن هم در پلی استور عرضه شود.

دانلود بازی آیفون و آیپد Stardew Valley


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده