نویسنده: علی کمالی
// پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵

فروش کنسول‌های NES و SNES کلاسیک به بیش از ۱۰ میلیون دستگاه رسید

به نظر می‌رسد که گیمرها دلشان برای بازی‌های قدیمی نینتندو تنگ شده است؛ این کمپانی به‌تازگی اعلام کرد که میزان فروش کنسول‌های SNES و NES کلاسیک به بیشتر از ۱۰ میلیون دستگاه رسیده است.

کمپانی نینتندو اعلام کرد از زمان عرضه نسخه کلاسیک کنسول ان ای اس (NES) و سوپر ان‌ای‌اس (SNES)، بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از آنها به فروش رسیده است. کنسول NES کلاسیک ابتدا در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و طرفداران نینتندو استقبال خوبی از آن کردند. سپس نینتندو در سال ۲۰۱۷ به‌خاطر مشکلات به‌وجود آمده در خصوص افزایش قیمت بی‌سابقه این دستگاه در فروشگاه‌های خصوصی و نارضایتی مشتریان از این موضوع، تولید و عرضه این کنسول را متوقف کرد. پس از راهیابی نسخه کلاسیک کنسول SNES در سال ۲۰۱۷ به بازار و فروش بالای آن، نینتندو تصمیم گرفت تا دوباره عرضه NES کلاسیک را هم از سر بگیرد. بدین ترتیب این کنسول از ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ مجددا در بازار به فروش رسید.

در جلسه عملکرد مالی نینتندو، شونتارو فوروکاوا، رییس این کمپانی اعلام کرد که موفقیت این دو کنسول به‌لحاظ تجاری، نشان می‌دهد که تقاضا برای آنها در فصل تعطیلات می‌تواند افزایش پیدا کند. البته فوروکاوا به برنامه‌هایی که برای آینده این دو کنسول دارد اشاره‌ای نکرد و همچنین نگفت که آیا موفقیت آنها می‌تواند منجر به ساخت نسخه کلاسیک سایر کنسول‌های محبوب نینتندو (مثل نینتندو 64 و گیم‌کیوب) شود یا خیر. ضمن اینکه اضافه شدن بازی‌های بیشتر به سرویس سوییچ آنلاین (Switch Online) خبری بود که می‌توانست باعث خوشحالی طرفداران بازی‌های قدیمی نینتندو شود، اما فوروکاوا هیچ اشاره‌ای به آن نکرد.

نینتندو در این جلسه مالی، فهرست بروز شده‌ای از اطلاعات مربوط به فروش جهانی بازی‌هایش روی دو کنسول سوییچ و 3DS را ارائه کرد. بزرگ‌ترین تغییر در این لیست مربوط به بازی Mario Tennis Aces است که با فروش ۲.۱۶ میلیون نسخه‌ای، در جایگاه ششم فهرست قرار گرفت. این بازی در لیست قبلی دهم بود. چهار بازی بزرگ نینتندو یعنی Super Mario Odyssey و Mario Kart 8 Deluxe به همراه The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Splatoon 2 در صدر جدول فروش باقی مانده‌اند، اما در سایر رتبه‌های فهرست شاهد جابه‌جایی‌های جزیی هستیم. با توجه به اینکه نینتندو قصد دارد تا یک سرویس آنلاین پولی را برای کنسول سوییچ راه‌اندازی کند، باید دید که آیا بازی Splatoon 2 می‌تواند همچنان در بین چهار بازی اول لیست باقی بماند یا اینکه جای خود را به بازی‌های جدیدتری که طی ماه‌های آینده منتشر می‌شوند خواهد داد.

فهرست کامل پرفروش‌ترین بازی‌ها برای هر دو کنسول سوییچ و 3DS را در ادامه مشاهده می‌کنید:

فروش جهانی بازی‌ها روی کنسول نینتندو سوییچ:

۱. Super Mario Odyssey با فروش ۱۲.۱۷ میلیون نسخه

۲. Mario Kart 8 Deluxe با فروش ۱۱.۷۱ میلیون نسخه

۳. The Legend of Zelda: Breath of the Wild با فروش ۱۰.۲۸ میلیون نسخه

۴. Splatoon 2 با فروش ۷.۴۷ میلیون نسخه

۵. 1-2-Switch با فروش ۲.۶۴ میلیون نسخه

۶. Mario Tennis Aces با فروش ۲.۱۶ میلیون نسخه

۷. Arms با فروش ۲.۱۰ میلیون نسخه

۸. Kirby Star Allies با فروش ۲.۱۰ میلیون نسخه

۹. Donkey Kong: Tropical Freeze با فروش ۱.۶۷ میلیون نسخه

۱۰. Xenoblade Chronicles 2 با فروش ۱.۵۳ میلیون نسخه

 

فروش جهانی بازی‌ها روی کنسول دستی 3DS:

۱. Mario Kart 7 با فروش ۱۷.۰۴ میلیون نسخه

۲. Pokemon X/Y با فروش ۱۶.۲۹ میلیون نسخه

۳. Pokemon Sun/Moon با فروش ۱۶.۱۰ میلیون نسخه

۴. Pokemon Omega Ruby/Alpha Sapphire با فروش ۱۴.۰۶ میلیون نسخه

۵. New Super Mario Bros. 2 با فروش ۱۲.۶۱ میلیون نسخه

۶. Super Mario 3D Land با فروش ۱۱.۹۶ میلیون نسخه

۷. Animal Crossing: New Leaf با فروش ۱۱.۶۹ میلیون نسخه

۸. Super Smash Bros. for 3DS با فروش ۹.۲۴ میلیون نسخه

۹. Pokemon Ultra Sun/Ultra Moon با فروش ۷.۵۱ میلیون نسخه

۱۰. Tomodachi Life با فروش ۶.۲۰ میلیون نسخه


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده