// پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۸

کمپانی HP جدید‌ترین لپ تاپ مجهز به کلید فیزیکی کنترل دوربین را معرفی کرد

کمپانی HP اخیرا از جدید‌ترین محصول خود تحت نام HP Spectre x360 رونمایی کرده است.

شرکت HP مدتی است که تلاش می‌کند در بازار تولید لپ‌تاپ بتواند نسبت به دیگر رقبای خود به نوعی متفاوت عمل کند و سهم بیشتری را به دست بیاورد. این کمپانی در جدید‌ترین محصول خود سعی کرده که ویژگی‌ها و طراحی‌ها خاصی را به‌کار ببرد تا بتوان ادعا کرد این لپ‌تاپ اچ پی که Spectre x360 نام دارد، می‌تواند بسیار متفاوت‌تر از دیگر محصولات موجود در بازار باشد. این لپ‌تاپ در گوشه‌های خود از یک طراحی زاویه‌دار بهره‌مند شده و در قسمت گوشه‌های بالایی آن دیگر خبری از زوایه‌های تیز قدیمی نیست. شاید بتوان گفت که این شیوه طراحی تنها به دلیل ایجاد ظاهری زیباتر نبوده است؛ زیرا کمپانی HP برخی از ویژگی‌های این محصول جدید را در گوشه‌های زاویه‌دار آن تعبیه کرده است؛ به طور مثال در حال حاضر HP بخش اتصال منبع تغذیه و همچنین اتصالاتی مانند پورت USB از نوع Type C (یا Thunderbolt 3) را در این قسمت‌ها تعبیه کرده است.

در لپ‌تاپ‌های HP Spectre x360 از نسل جدید پردازنده‌های کمپانی اینتل موسوم به Whiskey Lake با مدل‌های Core i5-8265U و Core i7-8565U استفاده شده است. برای بخش ذخیره‌سازی نیز ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD از نوع M.2 NVMe SSD در نظر گرفته شده است. استفاده از این پردازنده‌های قدرتمند نه تنها عملکردی سریع‌تر و قدرتمند‌تر از نسل قبل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بلکه باعث کاهش میزان انرژی مصرفی می‌شود و در نهایت به طول عمر باطری لپ‌تاپ کمک خواهد کرد؛ تا جایی که کمپانی HP ادعا می کند مدل ۱۳.۳ اینچی از این سری می‌تواند بیش از ۲۲ ساعت کارایی بدون وقفه را در اختیار کاربران قرار دهد. طبق اعلام شرکت مذکور، مدل‌های ۱۵.۶ اینچی نیز به تراشه گرافیکی GeForce GTX 1050 Ti Max Q مجهز شده‌اند و از نسل جدید اتصال بی سیم LTE بهره می‌برند. مهم‌ترین و جالب‌ترین بخش این لپ‌تاپ که باعث شهرت آن شده است، مربوط به ویژگی‌های حریم خصوصی و امنیتی آن است.

HP Spectre x360

این محصول به یک دوربین IR و سنسور اثر انگشت مجهز شده و به استفاده‌کننده اجازه می‌دهد تا از طریق اثر انگشت یا تشخیص چهره قفل لپ‌تاپ خود را باز کند. علاوه‌ بر این، یک کلید فیزیکی با نام «Privacy camera kill switch» در یک طرف این محصول تعبیه شده است و کاربر می‌تواند با فشردن آن سریعا دوربین لپ‌تاپ خود را کاملا غیرفعال کند. این کلید جهت حفاظت از حریم خصوصی طراحی شده است. لازم به ذکر است که کمپانی‌های تولید کننده‌ی لپ‌تاپ‌های دارای دوربین، چند وقتی است که از این شیوه بهره می‌برند و سعی می‌کنند که در محصولات خود یک کلید فیزیکی برای کنترل دوربین جلو لپ‌تاپ تعبیه کنند تا از هرگونه سوء استفاده جلوگیری به عمل آید.

سری جدید لپ‌تاپ‌های HP Spectre x360 از اواسط ماه نوامبر (۲۴ آبان) در ایالات متحده با قیمت‌های خرده‌فروشی ۱۱۴۹ دلار برای مدل ۱۳.۳ اینچی و  ۱۳۸۹ دلار برای مدل ۱۵ اینچی به فروش خواهند رسید.


منبع techpowerup.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده