نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵

بازی Sunset Overdrive برای کامپیوتر رده بندی سنی شد

سازمان رده ‌بندی سنی بازی‌های ویدیویی بازی Sunset Overdrive را برای کامپیوتر رده‌ بندی سنی کرد.

در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که سازمان رده‌ بندی سنی بازی‌های ویدیویی که بیشتر با نام ای‌اس‌آربی (ESRB) شناخته می‌شود، بازی جهان‌باز اکشن ماجراجویی Sunset Overdrive، ساخته استودیو اینسامنیاک گیمز را برای کامپیوتر رده‌بندی سنی کرده است. البته این اولین باری نیست که شاهد رده‌بندی سنی بازی Sunset Overdrive هستیم؛ زیرا در خرداد ماه امسال نیز شاهد لیست شدن نسخه کامپیوتری بازی در سایت رده‌بندی سنی بازی‌های ویدیویی کشور کره بودیم. سازمان ESRB پس از بررسی بازی رتبه M (یا مناسب برای افراد بالای ۱۷ سال) را برای آن مناسب دانسته است. توضیحات این سازمان درباره بازی به شرح زیر است:

این بازی اثری در سبک سوم شخص و تیراندازی است که بازیکنان را در نقش یک بازمانده جوان که در آخرالزمانی جهش‌یافته مبارزه می‌کند، قرار می‌دهد. همانطور که بازیکنان در شهر جهان‌باز Sunset City جابه‌جا می‌شوند، از تفنگ‌های تهاجمی و سلاح‌های خارق‌العاده‌ای (به عنوان مثال، نارنجک‌اندازهایی که بمب‌های عروسکی پرتاب می‌کنند و تفنگ‌هایی که منور شلیک می‌کنند) برای کشتن موجودات جهش‌یافته، ربات‌ها و دشمنان انسانی خاص استفاده می‌کنند. مبارزات با انفجارهای مکرر، فریادهای ناشی از درد و تیراندازی به تصویر کشیده شده است. برخی از انفجارها باعث جدا شدن اندام‌های بدن و قرار گرفتن اعضا در محیط می‌شوند؛ به طوری که یکی از کات سین‌ها برای مدت کوتاهی قطع شدن سر یکی از کاراکترها توسط جهش‌یافته‌ای را نشان می‌دهد. در طول بازی، عناصر محیطی و شخصیت‌ها اشاره‌هایی به مسائل غیر اخلاقی دارند که در پیام‌های رادیویی و دیالوگ‌ها به وضوح قابل تشخیص است.

Sunset Overdrive

بازی Sunset Overdrive در تاریخ ۶ آبان ۱۳۹۳ (۲۸ اکتبر ۲۰۱۴) در دسترس کاربران ایکس باکس وان قرار گرفت. با اینکه تابه‌حال نسخه کامپیوتر بازی به صورت رسمی معرفی نشده است، اما با توجه به رده‌بندی سنی بازی به وسیله سازمان ESRB، دور از انتظار نیست که در آینده شاهد عرضه آن برای این پلتفرم نیز باشیم. بازی Sunset Overdrive به واسطه گیم‌پلی سریع و پرجنب و جوش، محیط شاد و رنگارنگ و پرجزئیات، صداگذاری راضی‌کننده و استفاده از Ampها و ترکیب‌های زیاد برای تنوع در مبارزات در بررسی زومجی نمره ۸ را دریافت کرد که خلاصه‌ای از آن به شرح زیر است:

باید تیم اینسامنیاک را بابت ترسیم دنیای آخرالزمانی در چنین قالب و فضای شادی تحسین کرد. بازی چند ساعت به معنای واقعی شما را سرگرم خواهد کرد و اگر طرفدار بازی‌های این‌چنینی و با ریتم سریع هستید، به هیچ وجه نباید این بازی را از دست بدهید. در کنار همه‌ی خوبی‌ها و بدی‌ها، با Sunset Overdrive لبخند از روی لبان شما پاک نخواهد شد.

شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع gematsu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده