نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۹

گزارش فروش سینمای ایران: صدرنشینی مجدد مغزهای کوچک زنگ زده

در گزارش فروش این هفته سینمای ایران از صدرنشینی مجدد مغزهای کوچک زنگ زده می‌گوییم و فروش دیگر فیلم‌ها را بررسی می‌کنیم.

در یکی دوهفته‌ی گذشته گیشه سینمای ایران رفتار پیشین خود را از سر گرفته بود و بازهم شاهد حضور یک کمدی عامه‌پسند دیگر در صدر جدول بودیم. این هفته اما شاهد یک تغییر بودیم و درام اجتماعی «مغزهای کوچک زنگ زده» بازهم صدر جدول را در اختیار گرفت. ساخته‌ی هومن سیدی که نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی را به عنوان بازیگر دارد، در پنجمین هفته‌ی اکرانش ۱۲۵ سینما در اختیار داشت. این فیلم سینمایی در این هفته ۹۴۵ میلیون تومان فروخت و به مجموع درآمد هشت میلیارد و هفتصد و نود و یک میلیون تومان دست پیدا کرد. رتبه دوم این هفته در اختیار کمدی «لس آنجلس تهران» ساخته‌ی تینا پاکروان است. این فیلم که نسبت به هفته قبل یک پله سقوط را تجربه کرده است، در سومین هفته‌ی اکرانش پس از نمایش در ۱۲۶ سینما، ۹۲۰ تومان فروخت. این فیلم حالا به درآمد چهار میلیارد و هشتصد شصت و چهار میلیون تومان دست پیدا کرده است.

مغزهای کوچک زنگ‌زده

رتبه‌ی سوم این هفته در اختیار «پیشونی سفید ۲» ساخته‌ی سید جواد هاشمی است. این فیلم در سومین هفته‌ی اکرانش ۱۳۰ سینما در اختیار داشت و ۴۷۹ میلیون تومان نیز فروخت. «پیشونی سفید ۲» با این فروش به مجموع درآمد یک میلیارد و سیصد و پنجاه و پنج میلیون تومان رسیده است. رتبه چهارم این هفته مانند رتبه سوم در اختیار یک کمدی عامه پسند یعنی فیلم سینمایی «لازانیا» است. این ساخته‌ی حسین قناعت در چهارمین هفته‌ی اکرانش در ۱۳۴ سینما به نمایش درآمد. فیلم «لازانیا» با درآمد هفتگی ۴۱۲ میلیون تومان به مجموع درآمد دو میلیارد و صد و هشتاد و هفت میلیون تومان دست پیدا کرد.

فیلم ایرانی گرگ بازی

فیلم سینمایی «هشتگ» ساخته‌ی رحیم بهبودی‌فر رتبه‌ی پنجم این هفته را در اختیار دارد. این فیلم سینمایی در پنجمین هفته‌ی نمایشش در صد و هجده سینما به نمایش درآمد. هشتگ در این هفته ۴۰۵ میلیون تومان فروخت و مجموع درآمدش به دو میلیارد و چهارصد و هشتاد و نه میلیون تومان رسید. از تازه‌اکران‌های این هفته می‌توان به سینمایی «گرگ بازی» ساخته‌ی عباس نظام دوست اشاره کرد. این فیلم سینمایی که با بازی نگار جواهریان و علی مصفا ساخته شده است، در اولین هفته اکرانش در ۴۲ سینما به نمایش درآمد. این فیلم در این هفته ۱۹۱ میلیون تومان فروخت. یکی دیگر از تازه‌اکران‌های این هفته انیمیشن «در مسیر باران» به کارگردانی حامد کاتبی است. این انیمیشن با نمایش در نه سینما، تنها یک میلیون و دویست و پنجاه و نه هزار تومان کسب کرد. سینمایی «گام‌های شیدایی» ساخته‌ی حمید بهمنی نیز این هفته برای اولین‌بار اکران شد. این فیلم که ۱۰ سینما در اختیار داشت، سیصد و هشتاد هزار تومان فروخت. در ادامه نیز به مرور ده فیلم پرفروش هفته گذشته پراخته‌ایم:

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی
۱مغزهای کوچک زنگ زده۵۹۴۵,۴۳۴,۰۰۰
۲لس آنجلس تهران۳۹۲۰,۱۵۳,۰۰۰
۳پیشونی سفید ۲۳۴۷۹,۶۲۴,۰۰۰
۴لازانیا۴۴۱۲,۹۳۱,۰۰۰
۵هشتگ۵۴۰۵,۳۸۲,۰۰۰
۶گرگ بازی۱۱۹۱,۲۸۵,۰۰۰
۷هزارپا۱۷۱۸۲,۴۶۱,۰۰۰
۸عرق سرد۵۱۷۴,۶۵۹,۰۰۰
۹تنگه ابوقریب۱۲۱۲۲,۶۸۸,۰۰۰
۱۰جاده قدیم۵۳۵,۲۰۶,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده