نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: دومین صدرنشینی متوالی فیفا 19

در هفته‌ای که شاهد انتشار بازی Assassin's Creed Odyssey هم بودیم، فیفا 19 توانست برای دومین هفته متوالی در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد. 

در هفته منتهی به ۱۴ مهر، شاهد انتشار دو بازی جدید بسیار بزرگ بودیم؛ Assassin's Creed Odyssey، ساخته کمپانی یوبی‌سافت که با نمره‌های بسیار خوبش، بازگشتی دوباره به دوران اوج برای این سری محبوب به‌شمار می‌رود و همچنین Forza Horizon 4، محصول کمپانی مایکروسافت که خیلی‌ها آن را یکی از بهترین تجربه‌های ریسینگ سال‌های اخیر می‌دانند. با این حال حتی انتشار این بازی‌های بزرگ هم نتوانست مانع از دومین صدرنشینی متوالی فیفا 19، جدید‌ترین شبیه‌ساز فوتبال الکترونیک آرتز شود و این بازی که هفته پیش، اعلام شد فروش نسخه فیزیکی‌اش در مقایسه با فیفا 18 در هفته اول انتشار افت ۲۵ درصدی داشته، این هفته توانست برای دومین بار در رتبه اول قرار بگیرد. 

اما در رتبه دوم، شاهد بازی Assassin's Creed Odyssey هستیم؛ بازی‌ای که اشاره کردیم این هفته، اولین هفته انتشارش است و باید دید در هفته‌های آینده می‌تواند جایگاه خوبش را حفظ کند یا ارتقا ببخشد یا خیر. در رتبه سوم هم دیگر تازه‌وارد این هفته یعنی Forza Horizon 4 قرار گرفته است. اما در رتبه چهارم، شاهد یکی از بازی‌های قدیمی جدول یعنی Spider-Man هستیم؛ بازی‌ای که هفته گذشته در جایگاه دوم قرار داشت اما این هفته، با انتشار بازی‌های جدید دو پله سقوط را تجربه کرده و به رتبه چهارم رسیده است. 

assassin

اما بازی‌های جدید این هفته، صرفا در نسخه جدید فورتزا و اسسینز کرید خلاصه نمی‌شوند و Super Mario Party، محصول کمپانی نینتندو هم این هفته منتشر شد و کارش را در جدول فروش هفتگی انگلستان در رتبه پنجم آغاز کرد. انتشار بازی‌های جدید، روی Shadow of the Tomb Raider هم اثر گذاشته و این بازی با سقوطی سه‌پله‌ای، در جایگاه شِشُم دیده می‌شود. معمولا به لطف فروش‌های ویژه و اقدامات اینچنینی، گاهی برخی بازی‌ها صعودی عالی را در جدول فروش هفتگی تجربه می‌کنند و این هفته، چنین اتفاقی برای بازی Tekken 7 افتاده است و این اثر مبارزه‌ای توانسته با صعود عالی ۱۲ پله‌ای، به رتبه هفتم جدول برسد. 

در رتبه هشتم، شاهد بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy هستیم که سقوط نسبتا زیاد چهار پله‌ای را تجربه کرده است و کم کم با انتشار بازی‌های جدید، این اثر که چندی پیش برای چند هفته متوالی در صدر جدول قرار داشت، در حال نزدیک شدن به رتبه‌های آخر ۱۰ بازی پرفروش هفته است. اما Tekken 7 تنها بازی‌ای نیست که این هفته به‌لطف فروش‌های ویژه جایگاه خوبی در جدول به‌دست آورده است و Project Cars 2، دیگر محصول کمپانی باندای نامکو هم شرایط مشابهی داشته و این هفته با ۱۱ پله صعود به رتبه نُهُم جدول رسیده است. در نهایت در رتبه دهم، عضو تقریبا ثابت جدول فروش هفتگی یعنی GTA V را داریم که علی‌رغم تمام فعل و انفعالات صورت‌گرفته در جدول این هفته و با وجود سقوطی پنج پله‌ای، هنوز هم در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته قرار دارد. 

اما اتفاقات رخ‌‌داده در هفته منتهی به ۱۴ مهر، باعث شده‌اند تا برخی بازی‌هایی که هفته پیش در جمع ۱۰ بازی پرفروش بودند، این هفته از این جمع خارج شوند که از جمله آن‌ها، می‌توان به Mario Kart 8 Deluxe ،NBA 2K19 ،Valkyria Chronicles 4 و Minecraft: Xbox Edition اشاره کرد. همچنین بازی The Elder Scrolls Online هم که چند وقتی است یک هفته در میان وارد جمع ۱۰ بازی پرفروش می‌شود، این هفته دوباره سقوط نسبتا زیادی را تجربه کرد و از رتبه هفتم در هفته گذشته، به رتبه ۱۸ رسید. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۱۴ مهر (۶ اکتبر) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

FIFA 19

دومین صدرنشینی متوالی
۲-

Assassin's Creed Odyssey

هفته اول انتشار
۳-

Forza Horizon 4

هفته اول انتشار
۴۲

Spider-Man

-
۵-

Super Mario Party

هفته اول انتشار
۶۳

Shadow of the Tomb Raider

-
۷۱۹

Tekken 7

بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش با صعودی ۱۲ پله‌ای
۸۴

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

-
۹۲۰

Project Cars 2

بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش با صعودی ۱۱ پله‌ای
۱۰۵

Grand Theft Auto V

-

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده