نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۲

پناهگاه سری Greek Island در بازی Fallout 76 شبیه‌سازی شده است

پناهگاهی که سال‌ها قبل به شکل مخفیانه در آمریکا ساخته شده بود، توسط استودیو Bethesda برای Fallout 76 طراحی شده است.

سازندگان بازی Fallout 76 بخشی از این اثر خود را به پروژه Greek Island اختصاص داده‌اند؛ پروژه‌ای مخفیانه که سال‌ها قبل توسط مقامات ایالات متحده آمریکا ساخته شده و قرار بود در مواقع اضطراری به کار رود. این پناهگاه سری در زیر تأسیسات هتل Greenbrier واقع در ویرجینیای غربی احداث شده بود و اکنون به گفته لری هرب معروف به میجر نلسون (Major Nelson) از مایکروسافت، استودیو بتسدا (Bethesda Game Studios) این پناهگاه را در فال اوت 76 مدل‌سازی کرده است. میجر نلسون از این قضیه در جریان رویدادی مطلع شده است که بتسدا برای تجربه فال اوت 76 توسط اهالی رسانه ترتیب داده بود و اتفاقاً این گردهمایی هم در هتل Greenbrier برگزار شده بود.

پروژه Greek Island در سال ۱۹۵۸ توسط دوایت آیزنهاور، رییس‌جمهور آمریکا کلید خورد و علت احداث آن هم نگرانی‌هایی بود که در آن دوران در مورد وقوع جنگ‌های اتمی ایجاد شده بود. این پناهگاه که چهار ساعت با واشینگتن دی سی فاصله داشت، قرار بود در صورت رخ دادن حمله اتمی به آمریکا تمام مقامات بلندپایه و اعضای کنگره این کشور را در خود جمع و از آن‌ها در مقابل بارش هسته‌ای دفاع کند (بارش هسته‌ای یا فال اوت به ابری از ذرات رادیواکتیو می‌گویند که بعد از انفجار هسته‌ای بر جای می‌ماند). طبق گزارش‌ها، این پناهگاه به شکلی ساخته شده بود که همه قانون‌گذاران آمریکا در آن زنده بمانند و در فرصت باقی‌مانده به انجام کارهای خود در آن شرایط حساس بپردازند.

این پروژه مخفیانه تا چند سال بعد هم بدون اطلاع مردم در جریان بود، تا اینکه در سال ۱۹۹۲ توسط خبرنگاران واشینگتن پست برملا شد و دولت دستور متوقف کردن آن را داد؛ بدون اینکه هیچ‌وقت استفاده‌ای از این پناهگاه شده باشد.

فال‌اوت 76 که این بار به شکل آنلاین طراحی شده است، در روز ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر می‌شود، ولی برای تجربه سریع‌تر آن می‌توانید بازی را پیش‌خرید کنید و به سراغ نسخه بتای آخرین اثر بتسدا بروید که اواخر اکتبر برای همه پلتفرم‌ها عرضه می‌شود (نسخه ایکس‌باکس وان کمی زودتر در دسترس قرار می‌گیرد)؛ نسخه‌ای که نه‌تنها همه بازی را دربرمی‌گیرد، بلکه میزان پیشرفت بازیکن در آن هم به بازی نهایی منتقل می‌شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده