// دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۱

ویل وینتون، فیلمساز و انیماتور آمریکایی در ۷۰ سالگی در‌گذشت

ویل وینتون، فیلمساز و انیماتور آمریکایی و خالق آثاری چون The PJs و The California Raisin Show در سن هفتاد سالگی درگذشت. با زومجی همراه باشید.

ویل وینتون (Will Vinton)، تهیه کننده، فیلمساز و انیماتور مشهور آمریکایی در سن ۷۰ سالگی درگذشت. وینتون که برنده و دریافت کننده یک جایز اسکار و چندین جایزه از مراسم امی بوده است بیشتر با آثاری مانند سریال The PJs و خصوصا مجموعه تلویزیونی محبوب دهه ۸۰ یعنی California Raisin (کشمش های کالیفرنیا) و Domino's Pizza (پیتزا دامینو) شناخته می‌شود.

وینتون ۷۰ ساله که به مدت ۱۲ سال با چندین تومور بدخیم مغز استخوان مبارزه کرد در تاریخ چهارم اکتبر (۱۲ مهر)، مرگش به وسیله‌ی پستی از جانب بازماندگانش در فضای مجازی با این متن تایید شد:

امروز صبح پدر ما، ویل وینتون در حالی که با عشقی از طرف خانواده‌اش احاطه شده بود درگذشت. ویل، ۱۲ سال جنگ با چندین غده سرطانی را تحمل کرد؛ در حالی که هیچ یک از شما هرگز از این مبارزه خبردار نبودید. او بیشتر آن زمان سخت را با قدرت، مثبت اندیشی، شوخ‌طبعی، لذت بردن از استراحت‌ها و گشت و گذار‌های گرمسیری، پرورش خلاقیت‌های خلاقانه و حمایت از دو پسرش، دخترش و همسرش به جلو حرکت کرد. ویل، قوی‌ترین مردی بود که ما تا به حال دیده بودیم؛ هم در اخلاق کاری و هم در رضایت ذهنی. او همیشه می‌گفت: «کارت را خوب انجام بده و همه چیز به دنبالش درست می‌شود.» و او هرگز از کار‌ها و چیز‌هایی که برایش مهم بود دست نمی‌کشید. او دنیا را یک محوطه بازی تخیلی پر از لذت، فانتزی و شخصیت‌های گوناگون می‌دید. او بزرگ‌ترین ارزش‌های خلاقیت را، از جمله قدرت و افتخار و غرور در کاری را که انجام می‌دهیم، در ما چکه چکه نهادینه کرد. او داستان‌هایی با شخصیت‌هایی پر شده از خنده، موسیقی و درس‌هایی که در تمام جهان محبوب هستند خلق کرد. او هر اتاق را با سیبیل خود روشن و پر نور می‌کرد و تا آخر به ساختن جوک‌ها و خنده ادامه داد. کار او در تاریخ انیمیشن زنده باقی خواهد ماند و الهام بخش خالقان و متفکران خواهد شد.

بسیار اندوهگین هستیم که پدرمان یک خلا در زندگی ما به وجود آورد که هرگز پر نخواهد شد. او از ما می‌خواست که کار و پروژه‌هایی را که شروع کرد ادامه دهیم؛ ما نیز نهایت تلاشمان را در این راستا به کار می‌گیریم. ما او را با کار خود مفتخر خواهیم کرد و برای همیشه تلاش خواهیم کرد که درس‌های او را برای دیگران به تصویر بکشیم. ما می‌خواهیم فوت او تجلیلی بر زندگی و کار او باشد. او از ما نمی‌خواهد که اندوهگین یا دلسرد باشیم؛ بلکه می‌خواهد زیبایی‌ها و معجزه‌های زندگی را با نام او تجلیل کنیم. ما در این زمان خواستار درک و حمایت از خانواده خود هستیم. اگر دوست دارید که چیزی درباره پدر ما در میان بگذارید نظر خودتان را به ما بگویید.

دوستت داریم پدر؛ بیلی، جسی و الکس

California Raisins/کشمش های کالیفرنیا

ویل وینتون بنیان‌گذار Will Winton Studios واقع شده در اورگان آمریکا بود و به عنوان پدرخوانده انیمیشن شهر پورتلند (شهری در ایالت اورگان) شناخته می شد.

وینتون طی چندین دهه بر استودیو خود نظارت کرد تا زمانی که فیل نایت (Phil Knight)، بنیان‌گذار کمپانی نایک (Nike) به یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ کمپانی تبدیل شد و او را وادار به خروج از این سمت کرد و در حال حاضر نیز این کمپانی توسط پسر فیل نایت یعنی تراویس نایت (Travis Knight) اداره می‌شود.

 


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده