// دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹

نسخه iOS بازی Fortnite موفق به کسب در‌آمد ۳۰۰ میلیون دلاری شد

براساس گزارشی که موسسه Sensor Tower منتشر کرده، بازی محبوب و مشهور Fortnite روی iOS به در‌آمد ۳۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

بازی Fortnite هم‌اکنون در قله شهرت قرار دارد و چه شبکه‌های استریم و چه جمع‌های دوستانه و کلاس‌های درس را در اختیار خود گرفته است. انتشار روی پلتفرم‌های مختلف اعم از کنسول‌های خانگی، پی سی و موبایل و المان‌های گیم‌پلی منحصر‌به‌فرد و جذاب باعث شده است که این بازی در کمتر از یک سال بتواند بیش از ۱۲۵ میلیون بازیکنان را جذب کند و به پدیده‌ فرهنگی تبدیل شود. علی‌رغم رایگان بودن، خرید‌های درون برنامه‌ای بازی فورتنایت محبوبیت بالایی بین مخاطبین دارند و کمپانی Epic Games (اپیک گیمز) به‌واسطه آن میلیون‌ها دلار در‌آمد داشته است. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی موبایل، موسسه Sensor Tower گزارش داده است که میزان در‌آمد نسخه iOS این بازی به ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

بازی Fortnite در حالی به این رقم دست پیدا کرده است که تنها ۲۰۰ روز از انتشار آن در تاریخ ۱۵ مارس (۲۴ اسفند ۱۳۹۶) روی دستگاه‌های مبتنی بر iOS می‌گذرد. این دستاورد برای طرفداران سبک بتل رویال و کمپانی اپیک گیمز جالب توجه و حائز اهمیت است، اما بازی Fortnite از نظر زمان دستیابی به این مبلغ، رقابت را به پدیده دیگری در حوزه بازی‌های موبایل یعنی بازی Pokemon Go واگذار کرده است. این محصول کمپانی Niantic (نیانتیک) در مدت ۱۱۳ روز از زمان عرضه روی پلتفرم Apple (اپل) در‌آمد ۳۰۰ میلیون دلاری به دست آورده است.

اگر بخواهیم عملکرد مالی بازی Fortnite را با دیگر بازی‌ها مقایسه کنیم، هیچ‌یک از آن‌ها بهتر از نسخه iOS بازی PUBG نیست. این نسخه از بازی PlayerUnknown's Battlegrounds که با نام بازی PUBG Mobile شناخته می‌شود و کمپانی Tencent (تنسنت) وظیفه انتشار آن را بر‌عهده داشته است، از تاریخ ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) خرید‌های درون برنامه‌ای را فعال کرده است و در مدت ۱۷۳ روزی که از آن می‌گذرد، موفق به کسب مبلغ ۴۷ میلیون دلار شده است.

موسسه Sensor Tower در بخش دیگری از گزارش خود اقدام به مقایسه عملکرد مالی بازی Fortnite با دیگر بازی‌های مشهور پلتفرم موبایل در ۲۰۰ روز ابتدایی عرضه جهانی روی پلتفرم iOS کرده است. طبق آماری که در زیر قابل مشاهده است، بازی Fortnite به مراتب بهتر از بازی‌های Clash Royale، Honor of Kings و Knives Out عملکرد کرده است و موفقیت مالی بالاتری به دست آورده است.

آمار درآمد بازی Fortnite

به میزان ۶۵ درصد از در‌آمد ۳۰۰ میلیون دلاری بازی Fortnite مربوط به بازیکنان این بازی در ایالات متحده آمریکا است. همچنین در‌آمد روزانه بازی مذکور در سراسر جهان، مبلغ ۱.۵ میلیون دلار گزارش شده است. در بخش دیگری از گزارش موسسه Sensor Tower به اهمیت آغاز فصل ششم بازی Fortnite در موفقیت تجاری این بازی اشاره شده است. نسخه iOS بازی مذکور در هفته‌ گذشته توانست در حدود ۲۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد که ارائه Battle Pass جدید شامل ویژگی‌های متعدد در تحقق آن سهم بسزایی داشته است.

پایان‌بخش گزارش Sensor Tower مربوط به نسخه اندروید بازی Fortnite و در‌آمد ۶۰ میلیون دلاری آن از زمان انتشار در تاریخ ۹ اوت (۱۸ مرداد) است. این امر باعث شده است که مجموع در‌آمد نسخه موبایل بازی Fortnite به ۳۶۰ میلیون دلار برسد. علاقه‌مندان به تجربه بازی Fortnite می‌توانند این اثر را روی پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ تجربه کنند. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده