نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۲

همکاری مت ریوز و شاندا رایمز در پروژه جدید نتفلیکس

مت ریوز و شاندا رایمز قرار است با همکاری یکدیگر دنیای علمی تخیلی رمان Recursion را در قالب فیلم و مجموعهٔ تلویزیونی برای پخش از نتفلیکس بسازند.

شاندا رایمز، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کنندهٔ سینمای هالیوود، قرار است با همکاری با مت ریوز، فیلمنامه‌نویس و کارگردان معروف سینمای هالیوود، دنیای علمی تخیلی بر اساس رمان پرفروش Recursion (بازگشت) بلیک کراچ را روی آنتن سرویس استریم نتفلیکس ببرند. رمان «بازگشت»، یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های امسال بود که در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد ماه) در ویترین کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت.

رمان «بازگشت»، رمانی علمی تخیلی، هیجانی و عاشقانه‌ای حماسی است که به‌خوبی به جزئيات داستانی پرداخته است و داستان پلیسی آن چفت‌وبست‌دار است. داستان این رمان در مورد دانشمند زنی است که تکنولوژی جدید، قدرتمند و متفاوتی را اختراع می‌کند که به مردم اجازه می‌دهد نه تنها خاطرات ضمیر ناخودآگاه خود را از نو فعال کنند، بلکه آنان قادر خواهند بود که تمام آن خاطرات را دوباره‌سازی کنند و مطابق میل خود درآورند. این تکنولوژی برای برخی خوب است و این افراد می‌توانند خاطرات بد خود را دوباره‌نویسی کرده و تغییر دهند که در نتیجه روی تمام زندگی‌ آنان تأثیر خوبی می‌گذارد، اما اگر تکنولوژی جدید در دست افراد شرور قرار گیرد، قطعاً اتفاق خوبی نخواهد افتاد.

شاندا رایمز در مورد پروژهٔ جدید سرویس استریم نتفلیکس گفت:

پروژه‌هایی همچون «بازگشت» دلیل همکاری من با این سرویس استریم است. این پروژه‌ها فرصت اکتشاف و کندوکاو در دنیاهای چندگانه را به شیوه‌ای نوین و فوق‌العاده هیجان‌انگیز به ما می‌دهند. مت ریوز و بلیک کراچ، هر دو استعدادی فراوان در خلق شخصیت‌های پیچیده و همچنین خلق تصاویر خلاقانه دارند و از همکاری با این دو شخص بسیار هیجان‌زده‌ام.

Netflix

شاندا رایمز در ماه آگوست قرارداد همکاری با سرویس استریم نتفلیکس را امضاء کرد و به موجب این قرارداد، وی ملزم به ساخت پروژه‌های اورجینال برای نتفلیکس است و اولین پروژه‌ای که وی قرار است روی آن کار کند، مقاله‌ای از نیویورک تایمز با عنوان How Anna Delvey Tricked New York’s Party People، نوشتهٔ جسیکا پرسلر خواهد بود و علاوه بر این پروژه، وی می‌بایست هشت پروژهٔ دیگر نیز برای سرویس استریم نتفلیکس بسازد. شاندا رایمز پیش‌تر با شبکه ABC همکاری داشت و ساخت سریال محبوب Grey’s Anatomy (آناتومی گری) و چند سریال دیگر را در کارنامهٔ خود دارد.

این رمان در مورد دانشمند زنی است که تکنولوژی متفاوتی را اختراع می‌کند که به مردم اجازه می‌دهد نه تنها خاطرات ضمیر ناخودآگاه خود را از نو فعال سازند، بلکه آن خاطرات را دوباره‌سازی کنند

بلیک کراچ نیز در رابطه ساخت فیلم و مجموعه‌ای تلویزیونی از کتابش و پخش از سرویس استریم نتفلیکس، چنین گفت:

من از چندین سال قبل طرفدار آثار شاندا رایمز و مت ریوز بودم. اینکه این دو شخصیت پرآوازه و معروف روی کتاب من قرار است کار کنند و فیلم و مجموعه‌ای تلویزیونی از آن بسازند، افتخاری برای من خواهد بود و سرویس استریم نتفلیکس بهترین سرویس استریم خانگی است که می‌شود فیلم و سریال را به متفاوت‌ترین شکل ممکن از آن پخش کرد.

مت ریوز نیز در این رابطه چنین گفت:

رمان دیوانه‌کننده و پیچیدهٔ بلیک کراچ، فرصتی باورنکردنی برای کندوکاو و جست‌وجو در روایتی گسترده و غنی از طریق ساخت فیلم و سریالی تلویزیونی است. سرویس استریم نتفلیکس بهترین انتخاب برای انجام کاری جاه‌طلبانه است و از این بهتر نمی‌شود که قرار است همکاری چون شاندا رایمز داشته باشم که سال‌ها وی و آثارش را تحسین می‌کردم.

گفتنی است داستان کوتاه Life Sentence متیو بیکر به سرویس استریم نتفلیکس فروخته شده است و شرکت فیلمسازی شخصی مت ریوز، یعنی 6th & Idaho وظیفهٔ تولید این فیلم را بر عهده خواهد داشت. این اولین همکاری استودیوی فیلمسازی مت ریوز با نتفلیکس پس از جدایی ریوز از فاکس است. مت ریوز سابقه‌ٔ کارگردانی فیلم‌های Cloverfield (کلاورفیلد)، Let Me In (بگذار وارد شوم) و Dawn of the Planet of the Apes (طلوع سیاره میمون‌ها) را در کارنامه دارد. آخرین فیلمی که از مت ریوز به روی پردهٔ سینما اکران شد، فیلم War for the Planet of the Apes (جنگ سیاره میمون‌ها) بود که در این فیلم بازیگرانی همچون اندی سرکیس، وودی هارلسون، استیو زان، جودی گریر، مایکل ادمتویت، تای اولسون، آلساندرو جولیانی، سارا کنینگ، چاد روک، گابریل چاواریا و آمیا میلر حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. این فیلم با بودجهٔ ۱۵۰ میلیون دلاری، حدود ۴۹۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده