نویسنده: علی کمالی
// جمعه, ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

تورنمنت FIFA 19 با همکاری الکترونیک آرتز و لیگ جزیره در انگلستان برگزار می‌شود

کمپانی الکترونیک آرتز با همکاری لیگ برتر انگلستان قصد دارد تا مسابقات FIFA 19 را در این کشور به راه بیندازد. این تورنمنت با عنوان ePL از سال آینده میلادی آغاز می‌شود.

ورزش‌های الکترونیک طرفداران پروپاقرص زیادی دارند و یکی از بازی‌هایی که محبوبیت خاصی در بین ورزش‌های الکترونیکی دارد، مجموعه شبیه‌ساز فوتبال FIFA است. کمپانی EA، سازنده این مجموعه، تصمیم دارد تا با همکاری لیگ برتر انگلستان، تورنمنت مخصوص بازی FIFA 19 را تحت نام «لیگ برتر الکترونیکی» (ePremier League یا ePL) در این کشور برگزار کند. این مسابقات از ماه ژانویه ۲۰۱۹ (دی-بهمن) آغاز خواهد شد.

مجموعه فیفا یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های کمپانی الکترونیک آرتز است و در سوی مقابل، لیگ برتر جزیره هم یکی از معتبرترین لیگ‌های فوتبال دنیا به شمار می‌رود؛ بنابراین همکاری و پیوند این دو می‌تواند بسیار موفقیت‌آمیز باشد. بدین ترتیب تورنمنت FIFA 19 طی سه دوره برگزار خواهد شد: دور اول، بازی‌های آنلاین در ماه ژانویه برگزار می‌شوند؛ رقابت‌های حذفی بین باشگاه‌ها برای فوریه و اوایل ماه مارس (بهمن-اسفند) برنامه‌ریزی شده‌اند و در نهایت، مسابقات فینال ePL اواخر ماه مارس (فروردین ۹۸) برگزار خواهند شد.

در دور دوم این مسابقات، تمام ۲۰ باشگاه لیگ برتر در رقابت‌هایی که روی هر دو پلتفرم پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان برگزار می‌شود حضور دارند. بازیکن‌های FUT Champions با عملکرد خوب در ePL می‌توانند در بخش رقابت‌های جهانی FIFA 19 امتیاز کسب کنند که این امتیازات تعیین می‌کنند چه کسانی بازی‌های پلی‌آف یا حذفی در این بخش را برگزار خواهند کرد. ریچارد مسترز، مدیر برگزاری لیگ برتر انگلیس، درباره همکاری با الکترونیک آرتز در برگزاری این تورنمنت گفت:

EA Sports یک شریک فوق‌العاده برای لیگ برتر است و ما به دنبال برگزاری مسابقات ePL با همکاری آنها هستیم. ما می‌دانیم که میلیون‌ها بازیکن FIFA بازی می‌کنند و این رقابت آنلاین فرصت مناسبی را برای باشگاه‌های ما ایجاد می‌کند تا با این بازیکن‌ها ارتباط برقرار کنند. ما بی‌صبرانه منتظر شروع رقابت‌ها در ماه ژانویه ۲۰۱۹ هستیم.

همچنین تاد سیترین، مدیر بخش رقابت‌های گیمینگ در کمپانی EA درباره این موضوع که همکاری با لیگ برتر چه کمکی به ارتقای سطح رقابت‌های آنلاین در مجموعه FIFA می‌کند توضیح داد:

گستردگی جهانی لیگ برتر و داشتن طرفداران بسیار متعصب و پرشور، کمک می‌کند تا همچنان که رشد ورزش‌های الکترونیکی از طریق ورزش‌های سنتی و مرسوم را سرعت می‌بخشیم، رقابت‌های FIFA را به نقطه اوج بی‌سابقه‌ای برسانیم. به‌واسطه ePL نه‌تنها بازیکن‌ها می‌توانند مسابقاتی گسترده‌تر را تجربه کنند، بلکه صدها میلیون نفر که بیننده رقابت‌های لیگ برتر هستند نیز خواهند توانست تیم مورد علاقه خودشان را هم به صورت مجازی و هم سنتی حمایت کنند.

الکترونیک آرتز و لیگ برتر قصد دارند تا از سال ۲۰۱۹ به بعد، رقابت‌های آنلاین ePL را به صورت سالانه برگزار کنند. بازی FIFA 19 هم‌اکنون برای کامپیوتر، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ در دسترس است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده