نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۸

رونمایی گیگابایت از دو کارت گرافیک RTX 2080 با برند آئورس

کمپانی گیگابایت دو مدل از کارت‌های گرافیکی RTX 2080 انویدیا را با برند آئورس معرفی کرده است. 

پس از معرفی رسمی کارت‌های گرافیکی RTX 20 کمپانی انویدیا، شرکت‌های مختلف تولید سخت‌افزار اقدام به معرفی کارت‌های گرافیکی اختصاصی خود از این سری کردند و در این بین، گیگابایت هم یکی از شرکت‌هایی بود که چند مدل از این کارت‌های گرافیکی را معرفی کرد. با این حال این شرکت، در اقدامی جدید، دو مدل جدید از کارت گرافیک RTX 2080 انویدیا را تحت برند گیمینگ خود یعنی آئروس معرفی کرده است که هم از حیث عملکرد و هم از حیث طراحی ظاهری، محصولاتی خاص و منحصر‌به‌فرد هستند. 

کارت گرافیک RTX 2080

کارت‌های گرافیک RTX 2080 سری آئورس گیگابایت، به ترتیب AORUS GeForce RTX 2080 8G و AORUS GeForce RTX 2080 XTREME 8G نام دارند و دارای هفت خروجی تصویر هستند که از این حیث، بیش‌ترین تعداد خروجی تصویر را در بین کارت‌های این سری ارائه می‌دهند. در کارت‌های گرافیک نسل قبل سری آئورس، شاهد طراحی خاصی بودیم؛ طراحی که در آن یک حرف X بزرگ دیده می‌شد و رگه‌هایی از رنگ نارنجی هم روی کارت‌ها قرار داشت. با این حال در کارت‌های سری RTX 2080، این سبک طراحی دست‌خوش تغییرات زیادی شده است و برای مثال رنگ نارنجی مذکور، جای خودش را به رنگی خاکستری داده است. علاوه بر این، از حیث نورپردازی هم شاهد تغییراتی در این کارت‌ها هستیم؛ به طوریکه هر کدام از سه فن این کارت‌ها، مجهز به ۱۰ نقطه نورپردازی شده است و بدین ترتیب، سه فن این کارت هارمونی زیبایی از رنگ‌ها را تشکیل می‌دهند. 

کارت گرافیک RTX 2080

تفاوت مدل‌های معمولی و اکستریم کارت‌های این سری، در لوازم جانبی همراه کارت و همچنین نورپردازی است؛ به طوریکه مدل اکستریم، یک هولدر به عنوان وسیله جانبی خواهد داشت که این مورد، در مدل معمولی وجود ندارد. همچنین از حیث نورپردازی، در مدل معمولی فقط نورپردازی از فضای جلو و کنار را شاهد هستیم، ولی در مدل اکستریم، جدا از این دو، نورپردازی از پشت هم تعبیه شده است و در مدل اکستریم، شاهد یک بک پلیت هستیم که روی آن لوگوی RGB به‌چشم می‌خورد. البته احتمالا این دو مدل تفاوت‌هایی از حیث مشخصات فنی هم خواهند داشت که هنوز، جزییات دقیق این مورد اعلام نشده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده