نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۸

فیلم شکستن همزمان بیست استخوان، نماینده سینمای افغانستان در اسکار خواهد بود

فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» ساخته برادران محمودی به عنوان نماینده سینمای افغانستان برای اسکار 2019 انتخاب شد.

فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» ساخته جدید برادران محمودی است. مدتی پیش اعلام شد این فیلم سینمایی یکی از گزینه‌های نهایی سینمای افغانستان برای معرفی به اسکار ۲۰۱۹ است. حال به تازگی و طبق جدیدترین اخبار سینما، این فیلم سینمایی به عنوان نماینده رسمی سینمای افغانستان برای معرفی به بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۱۹ انتخاب شده است. طبق اعلام حسن موسوی، یکی از اعضای هیئت انتخاب اتحادیه تهیه کنندگان افغانستان، این هیئت انتخاب سه فیلم «گدی پران» ساخته طارق قیومی، «هزان زن مثل من» ساخته صحرا مانی و «شکستن همزمان بیست استخوان» ساخته برادران محمودی را بررسی کرده‌اند. این هیئت انتخاب در نهایت تصمیم گرفتند فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» را به عنوان نماینده سینمای افغانستان به آکادمی اسکار معرفی کنند. تمام مراحل اداری معرفی فیلم انجام شده است و نوید محمودی، تهیه کننده این فیلم مواد لازم فیلم را برای معرفی به آکادمی اسکار در اختیار اتحادیه تهیه کنندگان افغانستان قرار داده است.

شکستن همزمان بیست استخوان

فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» با نام بین المللی «رونا مادر عظیم» نیز شناخته می‌شود. وظیفه کارگردانی این فیلم سینمایی بر عهده برادران محمودی است. «شکستن همزمان بیست استخوان» یا «رونا مادر عظیم» با بازی محسن تنابنده، مجتبی پیرزاده، فاطمه حسینی، فرشته حسینی، فاطمه میرزایی، علیرضا استادی و سعید چنگیزیان ساخته شده است. این فیلم سینمایی در روزهای آینده در جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی به نمایش در خواهد آمد. پخش کننده بین المللی این فیلم نیز شرکت نوری پیکچرز است. اکران عمومی این فیلم سینمایی به زودی در ایران آغاز خواهد شد.

جمشید و نوید محمودی پیش از این فیلم‌هایی مانند «رفتن» و «چند متر مکعب عشق» را ساخته‌اند. محسن تنبانده، بازیگر این فیلم نیز سابقه حضور در سریال «پایتخت» و فیلم‌هایی مانند «سن پطرزبورگ» را دارد. این بازیگر همچنین در حال حاضر مشغول ساخت یک فیلم سینمایی است. مجتبی پیرزاده نیز سابقه بازی را در فیلم‌هایی مانند «پل خواب»، «فروشنده»، «دریاچه ماهی» و «یک روز به خصوص» دارد. یادآوری می‌شود که پیش از این فیلم سینمایی «بدون تاریخ بدون امضا» به عنوان نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۱۹ معرفی شده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده