نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۵

حدود نیمی از نسخه‌های بازی Assassin's Creed: Odyssey به‌صورت دیجیتالی فروخته شده است

در جریان گزارش مالی کمپانی یوبیسافت مشخص شد که ۴۵ درصد از فروش کلی بازی Assassin's Creed: Odyssey به‌صورت دیجیتالی انجام گرفته است.

حالا که کم کم داریم به پایان سال جاری میلادی نزدیک می‌شویم، کمپانی‌های مختلف گزارش‌هایی از عملکرد مالی خود منتشر می‌کنند. به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، کمپانی Ubisoft گزارش عملکرد مالی خود در نیمه اول و سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی خود را منتشر کرده است.

یوبی سافت در ابتدا گزارش‌های خود را با اثر موفق و جدیدش یعنی Assassin's Creed: Odyssey شروع کرد. با توجه به آمار و ارقامی که کمپانی فرانسوی منتشر کرده، بازی Assassin's Creed: Odyssey حدود ۴۵ درصد از کل فروش خود را از فروش‌ نسخه‌های دیجیتالی بازی به‌دست آورده است و این ۴۵ درصد، ۱۰ درصد رشد نسبت به نسخه‌ی قبلی یعنی Assassin's Creed: Origins محسوب می‌شود.

یوبیسافت پس از ارائه‌ی گزارش بازی Assassin's Creed: Odyssey سراغ دیگر آثار موفق خود یعنی Rainbow Six Siege و For Honor رفت و اعلام کرد که این دو بازی به‌ترتیب ۴۰ میلیون و ۱۵ میلیون بازیکن فعال در سراسر جهان دارند.

پس از ارائه‌ی این موارد، رییس کمپانی یعنی یاوس گیلموت (Yves Guillemot) درباره‌ی آینده‌ی سرویس‌های ابری این کمپانی ابراز امیدواری کرد؛ چرا که از نظر او سرویس‌های ابری، بازی‌های بزرگ و AAA را در هر لحظه و هر پلتفرم متصل به اینترنت در دسترس کاربران قرار می‌دهند.

یوبیسافت در ادامه‌ی ارائه‌ی گزارش‌هایش به درآمد خالصی که در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی‌ خود به‌دست آورده، پرداخت. درآمد ۳۶۷ میلیون دلار/۴۱۶ میلیون یورویی و ۳۶۵ میلیون یورو/۴۱۴ میلیون دلاری یوبیسافت در نیمه‌ی دوم سال مالی سال ۲۰۱۹اش، نشان می‌دهد که آن‌ها در درآمد خالص سالیانه‌ی خود هم پیشرفت ۳۸ درصدی داشته‌اند. گفتنی است که در نیمه‌ی اول سال مالی یوبیسافت، حدود ۵۱.۵ درصد از کل این سود خالص، یعنی ۵۱۹ میلیون یورو/۵۸۸ میلیون دلار به درآمدهای دیجیتالی اختصاص دارد.

در این گزارش، آمار سود حاصل از پرداخت‌های بازیکنان هم ارائه شده که با ۲۶۲ میلیون یورو/۲۹۷ میلیون دلار، حدود ۳۵.۱ درصد از کل درآمد خالص کمپانی را به خود اختصاص داده است؛ آماری ضعیف‌تر از درآمد ۳۷.۶ درصدی که یوبیسافت سال گذشته از پرداخت‌های بازیکنان به‌جیب زده بود.

یوبیسافت در پایان، درآمد حاصل از تبلیغاتش در مواردی مثل کاتالوگ و غیره را منتشر کرد؛ سود خالص ۵۶۵ میلیون یورویی/۶۴۱ میلیون دلاری حاصل از تبلیغات، حدود ۷۵.۷ درصد کل سود خالص یوبیسافت در این مدت از سال مالی‌اش را تشکیل می‌دهد که این نسبت به آمار ۸۱.۴ درصدی سال گذشته‌ی این کمپانی فرانسوی یک پس‌رفت محسوب می‌شود.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده