نویسنده: علی کمالی
// سه شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۶

الکترونیک آرتز پلتفرم ابری بازیسازی «پروژه اطلس» را معرفی کرد

کمپانی الکترونیک آرتز (EA) به تازگی یک پلتفرم جدید برای بازیسازی به نام «پروژه اطلس» (Project Atlas) را معرفی کرد که روی بستر ابری کار می‌کند و امکانات زیادی را در اختیار توسعه‌دهندگان بازی می‌گذارد.

شرکت الکترونیک آرتز به صورت بی‌سروصدا پستی را در وبسایت Medium منتشر و در آن از پک پلتفرم آنلاین برای ساخت بازی به نام پروژه اطلس رونمایی کرد. کن ماس، مدیر ارشد بخش تکنولوژی الکترونیک آرتز توضیحات مفصلی را درباره این پلتفرم جدید ارائه کرده است، اما مهم‌ترین چیزی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که EA بیش از هزار نفر را به‌کار گرفته تا تکنولوژی‌های مختلف خود را که در زمینه ساخت بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند (مثل موتور گرافیکی فراست بایت و غیره) در پروژه اطلس تجمیع و ترکیب کند و یک پلتفرم آنلاین بر بستر ابری برای ساخت و اجرای بازی‌ها بسازد. در مطلبی که الکترونیک آرتز منتشر کرده این‌چنین آمده است:

در حال حاضر بازیسازها باید زمان زیادی را صرف هماهنگی و اتصال سرویس‌های مختلف به‌ یکدیگر کنند. زمان و منابع زیادی به هدر می‌روند که می‌توانند برای ساخت گیم‌پلی، کانسپت‌ها، داستان و شخصیت‌ها مورد استفاده قرار گیرند. ما این مشکل را با به‌کارگیری قابلیت‌های هوش مصنوعی در یک موتور و سرویس‌های ابری حل کرده‌ایم. با یک پلتفرم یکپارچه که ساخت بازی‌ها را با سازگاری و به شکل هماهنگ امکان‌پذیر می‌کند، بازیسازها می‌توانند زمان، ذهن و انرژی خود را روی ارائه خلاقیت بیشتر متمرکز کنند.

البته ایده EA در نوع خود واقعا درخشان است، اما کاملا بکر و تازه نیست. این کمپانی ادعا می‌کند که اطلس از پردازش ابری و سرورهای راه دور برای بهره‌مندی از قدرت پردازشی بالاتر استفاده می‌کند و این دقیقا همان کاری است که مایکروسافت چند سال پیش و برای ساخت بازی Crackdown 3 از آن صحبت به میان آورده بود.

الکترونیک ارتز در ادامه توضیح می‌دهد:

با کمک پروژه اطلس که روی بستر ابری طراحی و ساخته شده، ما می‌توانیم محدودیت‌ سرویس‌های مستقل و جداگانه را درهم بشکنیم. در گذشته، شبیه‌سازی و رندر هر کدام از بخش‌های بازی، محدود به قدرت پردازشی کنسول یا کامپیوتر بازیکن‌ها یا یک سرور تکی بود که با سیستم ما به‌صورت متقابل کار می‌کرد. با کمک فناوری قدرتمند ابری، بازیکن‌ها می‌توانند وارد شبکه‌ای شامل تعداد زیادی از سرورها شوند که به‌صورت اختصاصی برای پردازش وظایف پیچیده، به‌طور یکپارچه با دستگاه‌های آنها کار می‌کنند تا مواردی مثل تخریب‌پذیری فوق واقعی را در بازی‌های جدید ارائه کنند که تقریبا تشخیص تفاوت آن با دنیای واقعی غیرممکن است. ما تلاش می‌کنیم تا چنین تجربه گیمینگی را روی تمام دستگاه‌ها به ارمغان آوریم.

هنوز هیچ تاریخی برای شروع‌ به‌کار Project Atlas اعلام نشده است، اما بازیسازهایی که می‌خواهند اطلاعات بیشتری درباره این پروژه کسب کنند و برای کار کردن روی آن استخدام شوند می‌توانند به پستی که EA منتشر کرده مراجعه کنند.

نظر شما در این باره چیست؟ فکر می‌کنید سیستم‌‌های ابری آینده بازی‌های ویدیویی هستند؟


منبع gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده