نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۴

واکنش منتقدان به فیلم Venom - ونوم

فیلم ونوم (Venom) با بازی تام هاردی بعد از مدت‌ها انتظار به نمایش درآمد، اما آنطور که انتظار می‌رفت عملکرد خوبی را به نمایش نگذاشت و نظرات مثبت زیادی دریافت نکرد.

بعد از مدت‌ها انتظار، بالاخره اثری که طرفداران آثار ابرقهرمانی و علمی و تخیلی منتظرش بودند، به نمایش درآمد. فیلم Venom یا در زبان فارسی ونوم، یکی از جدیدترین آثار اختصاصی درام، هیجان انگیز و جنایی کمپانی سونی پیکچرز اینترتینمنت (Sony Pictures Entertainment) و همچنین کمپانی کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) است که به‌دست روبن فلیشر، کارگردان فیلم Zombieland (سرزمین زامبی‌ها) و همچنین دنباله‌ی آن یعنی فیلم Zombieland Too ساخته شده است. در فیلم ونوم، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون تام هاردی در نقش ادی براک/ونوم، میشل ویلیامز در نقش ان ویینگ، ریز احمد در نقش کارلتون دریک، وودی هارلسون در نقش کلیتوس کسدی یا همان کارنیج، رید اسکات در نقش دکتر دن لوئیس، سوپ الوکا در نقش دکتر روزی کالینز، اسکات هیز در نقش رولند تریس و جنی اسلیت در نقش دکتر دورا اسکیرث و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم ونوم در تاریخ ۱ اکتبر سال جاری (۹ مهر) در سالن نمایش ریجنسی (Regency Village Theatre) که در وست وود ایالت کالیفرنیا قرار دارد، رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۳۵ را از بین ۲۱ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. این اثر برای اکران در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است. لازم به ذکر است که تام هاردی به‌تازگی اعلام کرده که چیزی در حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه از زمان کل فیلم حذف شده است؛ یعنی بخش زیادی از صحنه‌های باارزش فیلم و ما روی پرده این صحنه‌ها را نخواهیم دید؛ صحنه‌هایی دیوانه‌کننده با کمدی سیاه. همچنین در خبرهای اخیر گفته شده که فیلم ونوم درجه سنی PG-13 دارد و همچنین دارای بیش از یک صحنه‌ی پس از پایان فیلم خواهد بود.

از آنجا که چند روزی است که از اکران رسمی فیلم Venom در سالن نمایش ریجنسی می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Venom از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

با فیلم ونوم قرار است یکی از مبهم‌ترین، پیچیده‌ترین و البته جذاب‌ترین شخصیت‌های دنیای کمیکی کمپانی مارول به روی پرده سینماها بیاید. ما در این فیلم جذاب و مورد انتظار شاهد حضور تام هاردی در قالب شخصیت اصلی داستان هستیم. در پی یک رسوایی، روزنامه نگاری به نام ادی براک به‌شدت در تلاش است تا با تحقیق و بررسی در رابطه با انجمن بنیان زندگی (Life Foundation)، شغل خود را تا حدودی نجات دهد، اما در طی همین جریان با یک سیمبیوت بیگانه درگیر می‌شود و با او پیوند برقرار می‌کند؛ سیمبیوت بیگانه‌ای که قدرت‌های ابرانسانی خاصی به میزبان خود اعطا می‌کند.

Venom

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Venom بیندازیم:

مایکل نوردین | ایندی وایر

۷۵ از ۱۰۰

این فیلم، تنها دو گزینه برای بینندگان می‌گذارد: این انگل را نادیده بگیرند یا اجازه دهند که آن، کنترل جسمشان را در اختیار داشته باشد. با آن مبارزه کنید، مقابل آن بایستید و شما یک زمان بد خواهید داشت؛ با آن، تبدیل به یک نفر می‌شوید و در نهایت هم ممکن است به یک نوع همزیستی دست یابید.

آبراهام ریسمن | مجله نیویورک (ولچر)

۶۰ از ۱۰۰

بخش‌های زیادی از تصاویر این فیلم مسطح و ساده هستند، اما این عملکرد و بازی تام هاردی در نقش ادی براک/ونوم است که مانند یک ستاره می‌درخشد و میراث فیلم سرزمین زامبی‌ها را زنده نگه داشته است.

کریس ناشاواتی | اینترتینمنت ویکلی

۵۸ از ۱۰۰

فیلم ونوم کاملا بد نیست، اما این دلیل بر این نمی‌شود که فیلم خوبی هم باشد. این فیلم، یک اثر متوسط و نسبتا نامتقارن است؛ همین موضوع باعث می‌شود که این اثر تبدیل به یک کار فراموش شدنی بشود. این فیلم به گونه‌ای است که انگار نمی‌داند دوست دارد یک اثر کمیک بوکی باشد یا قصد دارد که کل این ایده‌ی فیلم‌های کمیک بوکی را کنار بگذارد و کار خودش را انجام دهد.

ایان فریر | امپایر

۴۰ از ۱۰۰

نه می‌توان گفت که فیلم ونوم یک اثر موفق است و پیروزی خاصی کسب کرده، نه از طرف دیگر می‌توان آن را یک فاجعه به حساب آورد. این فیلم کمیک بوکی دارای یک داستان خاستگاه معمولی است؛ یک میزبان ابرقهرمان که به طرز غم‌انگیزی بد شانسی آورده و با انگل خنده‌دار خود پیوند خورده است.

Venom

بریان بیشاپ | ورج

۳۰ از ۱۰۰

می‌توان گفت که این فیلم، یک فاجعه است. مخلوط کردن و تطبیق تن‌های ناجور و شدیدا خشن، فیلمنامه و المان‌های عجیب و غریب و در کنار این موارد، یک عملکرد زیبا و منحصربه‌فرد از طرف بازیگران در این اثر وجود دارد.

رودریگو پرز | پلی لیست

۲۵ از ۱۰۰

فیلم ونوم دقیقا نمی‌داند و مطمئن نیست که دوست دارد چه اثری باشد و تماشای آن، درست همانند سوار شدن یک ترن هوایی پیچیده و تهوع‌آور است.

آلونسو دورالده | TheWrap

۱۵ از ۱۰۰

با اینکه این فیلم احتمالا به بازیگران خود دستمزد خوبی پرداخت کرده، اما برای برخی از بازیگران بسیار بااستعداد آن، یک اتلاف وقت به حساب می‌آید. این فیلم ثابت کرده که حتی مارول هم برخی اوقات کار درست را انجام نمی‌دهد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Venom نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای نه‌چندان جالب و جذاب بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلم نسبتا ضعیفی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها، از آن ناراضی خواهند بود. به هر حال اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

VENOM


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده