نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱

بازی های پولی ماه سپتامبر 2018 که برای موبایل منتشر شدند

در ماه سپتامبر بازی‌های پولی مختلفی برای اندروید منتشر شدند؛ از نسخه جدیدی از سری Harvest Moon تا Monster Hunter Stories که در این مطلب مروری بر آن‌ها خواهیم داشت. 

سپتامبر ۲۰۱۸ چندی پیش به پایان رسید و در این ماه، شاهد انتشار بازی‌های کوچک و بزرگ زیادی برای اندروید و آیفون بودیم. به ویژه در زمینه بازی‌های پولی، سپتامبر ماهی پر از بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیز بود و در این ماه، بازی‌هایی مثل Monster Hunter Stories یا بازی اندروید و آیفون Layton: Curious Village in HD منتشر شدند که آثاری بزرگ و البته گران‌قیمت هستند. همچنین بازی‌های نسبتا ارزان‌تری مثل Spin Spearman را هم داشتیم که یک تجربه جمع و جور ولی ارزشمند است. در ادامه، با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بهترین بازی‌های پولی منتشر‌شده در ماه سپتامبر داشته باشیم. 

اگر بازی‌های پایین نظر شما را جلب نکرد، زومجی به صورت روزانه بهترین بازی های اندروید و آیفون را معرفی می‌کند که می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل به انبوهی از معرفی‌های زومجی دسترسی داشته باشید. از سوی دیگر اگر به دنبال بازی‌هایی برای تجربه در آخر هفته هستید، زومجی در روز پنجشنبه هر هفته بهترین بازی های اندروید و آیفون هفته را معرفی می‌کند. 

بازی Harvest Moon: Light of Hope

Harvest Moon: Light of Hope

اگر از گیمر‌های قدیمی باشید، احتمالا خاطراتی فراموش‌نشدنی با سری هاروست مون دارید. هنوز هم خیلی از گیمر‌ها، تجربه نسخه Back to Nature این مجموعه روی کنسول پلی‌استیشن 1 را فراموش نکرده‌اند که در آن، این فرصت را داشتند تا به یک دهکده بروند و با تحویل گرفتن یک مزرعه، در آن کارهایی مثل کشاورزی یا دامداری را انجام دهند و البته در کنار این موارد، زندگی شخصی کاراکتر اصلی بازی را هم پیش ببرند. سری هاروست مون اخیرا ۲۰ ساله شده است و به همین مناسبت، یک نسخه جدید از آن با نام Harvest Moon: Light of Hope برای اندروید منتشر شده است؛ نسخه‌ای که البته قیمت نسبتا بالای ۱۵ دلاری دارد و برای تجربه آن، به گوشی‌ای با حداقل ۲ گیگابایت رم نیاز دارید. داستان بازی از یک کشتی شروع می‌شود که در ادامه، در اثر طوفان خراب می‌شود و شما پس از این حوادث، در یک شهر ساحلی کوچک به‌هوش می‌آیید که بنا به دلایلی، به شهری تقریبا متروکه تبدیل شده است. حال وظیفه شما، احیای این شهر است. 

Harvest Moon: Light of Hope گیم‌پلی مشهور این سری را شامل می‌شود و اگر از طرفداران همیشگی بازی باشید، قطعا در آن هم اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Harvest Moon: Light of Hope

بازی AntVentor

AntVentor

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که قرار گرفتن در نقش یک مورچه چه حال و هوایی می‌تواند داشته باشد؟ AntVentor تجربه‌ای ۲ دلاری است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا زندگی یک مورچه را تجربه کنید. البته این بازی، اولین نسخه از مجموعه‌ای است که قرار است در نهایت، یک سه‌گانه باشد. AntVentor از آن دست بازی‌های شبیه‌ساز عجیب و غریب نیست که شما را در نقش موجودات مختلفی قرار می‌دهند و یک بازی ماجراجویی است که شخصیت اصلی آن، یک مورچه است. این مورچه با وجود جثه کوچکش، ذهن بزرگی دارد و به دنبال یک اختراع است تا اینکه اتفاقاتی،‌ برنامه‌های وی را به هم می‌ریزند و حال، وظیفه شما است تا به این کاراکتر کمک کنید تا وضعیتش را بهبود ببخشد. 

AntVentor جدا از داستان جالب، معما‌های خلاقانه‌ای هم دارد که همگی با این هدف طراحی شده‌اند که حس و حال بودن در نقش یک مورچه را منتقل کنند. اگر به دنبال یک بازی متفاوت هستید، تجربه این اثر می‌تواند جذاب باشد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون AntVentor

بازی موبایل Best Luck

BestLuck

در سال‌های اخیر، بازی‌هایی که سعی در روایت داستانی احساسی و تاثیرگذار دارند، رشد چشم‌گیری داشته‌اند و خب روی پلتفرم موبایل هم شاهد بازی‌های اینچنینی هستیم. BestLuck یکی از همین دست بازی‌ها است که چندی پیش، با قیمت ۲ دلار منتشر شده است و جالب است بدانید که این بازی، تا به امروز جوایز بسیار زیادی هم دریافت کرده و اثری تحسین‌شده است. داستان BestLuck در یک جنگل جریان دارد و به شکلی مرموز و غیر‌منتظره آغاز می‌شود و ادامه پیدا می‌کند. در این بازی، خبری از متن یا دیالوگ نیست و سازندگان به جای استفاده از این شیوه‌های رایج، داستان بازی‌شان را با عناصری احساسی و صرفا از طریق تعامل شخصیت‌ها با یکدیگر یا تصویر‌هایی که نمایش می‌دهند، روایت می‌کنند. جدا از این مورد، BestLuck همچنین پازل‌های مختلفی را پیش روی مخاطبش قرار می‌دهد که برای حل کردن آن‌ها، روش‌های خلاقانه جالبی در نظر گرفته شده است. 

به همه این ویژگی‌های جذاب، باید گرافیک هنری بسیار زیبای بازی را هم اضافه کنیم و البته که سازندگان، برای تکمیل کردن کار خود، قطعه‌های موسیقی مناسبی را هم برای این بازی در نظر گرفته‌اند. 

دانلود بازی اندروید و آیفون BestLuck

بازی اندروید 13 Puzzle Rooms

13Puzzle Rooms

بازی‌های سبک Escape Room در چند وقت اخیر به محبوبیت بالایی رسیده‌اند. در بازی‌های این سبک، گیمر در یک اتاق یا محیط خاص زندانی می‌شود و باید با بررسی درست محیط اطرافش و پیدا کردن آیتم‌ها یا راه فراری خاص، خودش را آزاد کند. یکی از جدید‌ترین بازی‌های این سبک، 13Puzzle Rooms است که با قیمت ۲ دلاری اخیرا برای اندروید و آیفون منتشر شده است. این بازی، روندی مثل سایر آثار Escape Room دارد و در آن، شاهد مراحل مختلفی هستیم که در هرکدام باید با بررسی درست محیط اطراف‌تان، راهی برای فرار از محیط پیدا کنید. معما‌های بازی، طراحی به‌ظاهر ساده ولی در اصل سختی دارند و گاهی برای پیدا کردن راه حل هر مرحله، باید زمان زیادی را صرف کنید. از آن جالب‌تر اینکه گاهی پس از حل هر معما، متوجه خواهید شد که راه‌حل بسیار ساده‌تر از چیزی بوده که شما به دنبالش بودید. 

بازی همچنین گرافیک ساده‌ای دارد، ولی این اصلا به معنی بد بودن گرافیک بازی نیست و 13Puzzle Rooms از این نظر هم اثری راضی‌کننده است.

دانلود بازی اندروید 13Puzzle Rooms

بازی Slightly Heroes

Slightly Heroes

پس از معرفی چند بازی، اجازه بدهید اثری واقعیت مجازی را هم معرفی کنیم که به صورت انحصاری، برای پلتفرم Daydream گوگل منتشر شده است. نام این بازی، Slightly Heroes و اثری ساخته استودیو سوئدی هتربیت است. Slightly Heroes یک تجربه شوتر اول‌شخص چندنفره است که البته در آن می‌توانید با بات‌های کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی هم بازی کنید. حالت چندنفره بازی را هم می‌توان با یک دوست تجربه کرد یا اینکه به صورت تصادفی به نبرد با یک بازیکن دیگر رفت. در ابتدای بازی، می‌توانید از بین دو کاراکتر مختلف یکی را انتخاب کنید و تنها یک سلاح برای مبارزه خواهید داشت. با این حال به مرور و با کسب امتیاز بیش‌تر در بازی، می‌توان شخصیت‌ها و سلا‌ح‌های بیش‌تری را هم باز کرد. بازی Slightly Heroes همچنین یک جدول رتبه‌بندی جهانی دارد که با کسب امتیاز در نبرد‌ها، می‌توانید جایگاه خودتان را در آن بهتر کنید. 

Slightly Heroes که قیمتی ۶ دلاری دارد، از گرافیک‌های کارتونی بسیار چشم‌نوازی هم بهره می‌برد و البته با وجود اینکه یک تجربه پولی و کامل است، DLC‌هایی دارد که برای دسترسی به آن‌ها باید مبلغ بیش‌تری را هم خرج کنید؛ البته این اثر بدون نیاز به این بسته‌های الحاقی هم تجربه‌ای کامل است. 

دانلود بازی اندروید Slightly Heroes

بازی موبایل Chaos Reborn: Adventures

Chaos Reborn: Adventures

جولیان گالوپ برای طرفداران بازی‌های نوبتی، نامی شناخته شده است؛ به هر حال گالوپ، خالق بازی XCOM است که اثری مشهور در این سبک به شمار می‌رود و همیشه در بین بهترین‌های این سبک قرار دارد. جدید‌ترین ساخته این بازیساز، Chaos Reborn است که چندی پیش، روی استیم و برای ویندوز منتشر شده بود و البته استقبال نسبتا خوب گیمر‌ها را هم در پی داشت. حال این بازی، با نام Chaos Reborn: Adventures برای اندروید و آیفون هم منتشر شده است. Chaos Reborn: Adventures یک بازی استراتژیک تاکتیکی خاص است که در آن، از المان‌های نقش آفرینی گرفته تا ویژگی‌های الهام‌گرفته از بازی شطرنج را شاهد هستیم. گیمر در بازی، یک جادوگر را کنترل می‌کند که قابل شخصی‌سازی است و می‌توانید از آیتم‌ها و جادو‌های مختلفی برای وی استفاده کنید. در طول بازی،‌ با جادوگر‌های دیگری نبرد خواهید داشت و البته جدا از نبرد با هوش مصنوعی در بخش داستانی غنی بازی، می‌توانید با بازیکنان واقعی یا دوستان‌تان هم در بخش چندنفره بازی مبارزه کنید. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Chaos Reborn: Adventures

بازی موبایل Escape from Chernobyl

Escape from Chernobyl

حادثه اتمی چرنوبیل، اتفاقی است که تا به امروز، بازی‌های مختلفی از آن برای خلق تجربیاتی آخرالزمانی الهام گرفته‌اند که معروف‌ترین این بازی‌ها، بدون شک سری Stalker است. حال در میان جدید‌ترین بازی‌های موبایل، بازی Escape from Chernobyl منتشر شده است که داستان این بازی هم حول منطقه چرنوبیل روایت می‌شود و شاهد تجربه‌ای آخرالزمانی هستیم. Escape from Chernobyl یک بازی اکشن و البته تا حدودی ترسناک است که سازندگانش آن را اثری با گیم‌پلی سخت و چالش‌برانگیز تعریف کرده‌اند. در این بازی، گیمر وارد یک دنیای بزرگ می‌شود و می‌تواند در قسمت‌های مختلف این محیط به گشت و گذار بپردازد؛ از فضا‌های باز بزرگ که در آن‌ها تهدید‌های مختلفی انتظارتان را می‌کشند گرفته تا ساختمان‌های متروکه و ترسناک را در بازی شاهد هستیم که در همه آن‌ها باید حسابی حواس‌تان به اطراف و خطرات موجود در محیط باشد. 

Escape from Chernobyl همچنین انواع و اقسام سلاح‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد که البته برای پیدا کردن آن‌ها باید در محیط به گشت و گذار بپردازید. در مجموع بازی اتمسفری جالب برای طرفداران آثار آخرالزمانی دارد و با اینکه با برچسب قیمت ۵ دلاری تجربه‌ای گران‌قیمت به‌شمار می‌رود، اما یک بازی اکشن خوش‌ساخت روی موبایل است. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Escape from Chernobyl

بازی Spin Spearman

Spin Spearman

Spin Spearman روایت‌گر داستان پنج قبیله است؛ پنج قبیله‌ای که برای سال‌ها، کنار یکدیگر در آرامش و صلح زندگی کرده‌اند، تا اینکه یک روز، چهار قبیله با یکدیگر متحد می‌شوند تا علیه قبیله پنجم که از قضا، قوی‌ترینِ این جمع هم به‌حساب می‌آید، قیام کنند. شخصیت اصلی بازی که یکی از اعضای قبیله پنجم است، حال باید در قالب چهار مرحله که البته هرکدام خود به مراحل کوچک‌تری تقسیم می‌شوند، به نبرد با این چهار قبیله برود. در واقع هر یک از مراحل کلی بازی، نبرد این کاراکتر با یکی از قبیله‌ها را به‌تصویر می‌کشد و گیمر باید در قالب مینی گیم‌های مختلفی که هرکدام سبک خاصی دارند و مثلا شامل حالت‌های مخفی‌کاری یا اکشن می‌شوند، دشمنان را شکست بدهد. همچنین در پایان هرکدام از این مراحل، یک باس فایت هم انتظار شما را می‌کشد که آن هم تجربه‌ای خاص و منحصر‌به‌فرد است. 

Spin Spearman گرافیک ساده و همچنین گیم‌پلی نسبتا کوتاهی دارد و در زمان کم می‌توانید آن را به پایان برسانید. با این حال این بازی با ارائه مراحلی که هرکدام سبک متنوع و خاص خود را دارند، تجربه‌ای است که ارزش قیمت یک دلاری‌اش را دارد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Spin Spearman

بازی Hey Dugee

Hey Duggee: The Exploring App

در بین بازی‌های بزرگسالانه، بد نیست گاهی هم نگاهی به برخی بازی‌های کودکانه داشته باشیم که می‌توانند سرگرمی خوبی برای اعضای کم سن و سال‌تر خانواده باشند. Hey Duggee: The Exploring App یکی از همین دست بازی‌ها است که در واقع، ترکیبی از چند مینی گیم مختلف است و برای خلق اوقاتی مفرح ساخته شده است. Hey Duggee: The Exploring App گیمر‌ها را با شخصیت داگی همراه می‌کند و در آن، شاهد ۶ نوع بازی مختلف هستیم که هرکدام می‌توانند به شکلی متفاوت ذهن کودکان را به چالش بکشند و البته در کنار این چالش، یک تفریح خوب هم باشند. برای مثال در یکی از بازی‌ها، باید انواع و اقسام حیواناتی را که در پایین نمایش داده می‌شوند، در محیط پیدا کرد یا در بازی دیگر باید با کندن زمین، فسیل‌های مختلفی یافت. 

Hey Duggee: The Exploring App دنیای بسیار شاد و رنگارنگی دارد و در آن، با شخصیت‌های دوست‌داشتنی مختلفی آشنا می‌شوید. این بازی ۳ دلاری، فاقد هر نوع خرید درون برنامه‌ای یا تبلیغ است و در مجموع، به شکلی طراحی شده که بتواند ساعت‌ها مخاطبان کم سن و سال را سرگرم نگه دارد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Hey Duggee: The Exploring App

Monster Hunter Stories بازی موبایل

Monster Hunter Stories

سری مانستر هانتر، طرفداران بسیار زیادی دارد و تا به امروز، نسخه‌های مختلفی از آن منتشر شده است که جدید‌ترین آن‌ها Monster Hunter World بود که در آن باید به شکار هیولا‌های مختلف موجود در جهان بازی می‌رفتید. اما اخیرا یک نسخه از این سری با نام Monster Hunter Stories برای موبایل هم منتشر شده است و جالب اینکه این بازی، قیمتی بسیار بالا و ۲۰ دلاری دارد! البته Monster Hunter Stories پیش از این برای کنسول نینتندو 3DS هم منتشر شده بود و تجربه‌ای کاملا جدید به‌شمار نمی‌رود. این بازی، روندی نسبتا متفاوت در مقایسه با نسخه‌های اصلی سری دارد و در آن، به جای اینکه به شکار هیولا‌ها بروید، باید با آن‌ها دوست شوید! به بیان بهتر، بازی داستان قبیله‌ای را روایت می‌کند که برخلاف شکارچیان هیولا، با استفاده از آیتم‌های جادویی و روش‌های خاص خود، می‌توانند ارتباط دوستانه‌ای با هیولا‌ها برقرار و در کنار آن‌ها در صلح زندگی کنند. حال کاراکتر شما عضو همین قبیله است و در نتیجه، این امکان را دارید تا در بازی، انواع و اقسام هیولا‌ها را تربیت کنید و با آن‌ها دوست شوید. 

در ادامه، می‌توانید با هیولا‌های خودتان به نبرد با سایر بازیکنان در حالت چندنفره بازی بروید. نسخه موبایل Monster Hunter Stories ویژگی‌های جدیدی مثل گرافیک HD یا رابط کاربری بهبود‌یافته دارد و اگر از طرفداران سری مانستر هانتر هستید و البته مشکلی با قیمت بالای این بازی ندارید، از تجربه این اثر هم لذت زیادی خواهید برد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Monster Hunter Stories

Pinball Fantastic

Pinball Fantastic

اگر به‌یاد داشته باشید، یکی از بازی‌های پیش‌فرضی که روی ویندوز‌های قدیمی‌تر نصب می‌شد، پینبال بود که در آن باید با کنترل کردن یک توپ، امتیاز جمع می‌کردید و البته مانع خروج توپ از صفحه می‌شدید. این بازی ساده که شبیه‌سازی از بازی پینبال بود، تجربه‌ای اعتیاد‌آور به‌شمار می‌رفت و خب اگر شما هم دوست دارید تا یک تجربه تقریبا مشابه را روی گوشی موبایل‌تان داشته باشید، Pinball Fantastic می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. این بازی، کنترل‌های بسیار ساده‌ای دارد و برای بازی کردن آن، صرفا باید سمت چپ و راست صفحه نمایش را لمس کنید که هرکدام باعث حرکت یکی از فلیپر‌ها می‌شوند. البته Pinball Fantastic کمی پا را فراتر از یک تجربه پینبال ساده گذاشته و ساختاری مرحله‌ای دارد. در هر مرحله باید وظایف خاصی را که برای‌تان تعیین شده‌اند به سرانجام برسانید و امتیاز‌های مورد‌نظر را کسب کنید تا مرحله به پایان برسد. 

بازی Pinball Fantastic در مجموع چهار میز پینبال را شبیه‌سازی کرده است و سازندگان، ۱۱ قطعه موسیقی اورجینال هم برای این بازی ساخته‌اند که در کل، با وجود ظاهر ساده‌اش می‌تواند تجربه‌ای اعتیادآور و جذاب باشد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Pinball Fantastic

بازی Aqua Moto Racing 2 Premium

Aqua Moto Racing 2 Premium

بدون شک، همه ما تا به امروز حداقل برای دقایقی هم که شده، بازی‌های ریسینگ را روی موبایل تجربه کرده‌ایم. مجموعه‌های بزرگی در این سبک از Asphalt گرفته تا Need for Speed روی موبایل منتشر شده‌اند و البته بازی‌هایی با محوریت موتورسواری یا حتی هواپیما هم روی موبایل داشته‌ایم. با این حال، اخیرا یک تجربه ریسینگ متفاوت با نام Aqua Moto Racing 2 Premium برای موبایل منتشر شده است که در آن با انواع و اقسام واترکرفت‌ها می‌توانید در اقیانوس‌ها و آب‌های وسیع مسابقه بدهید. بازی در مجموع ۴۸ مسیر مختلف را برای مخاطب در نظر گرفته است که هرکدام به‌نوعی شما را به چالش می‌کشند. علاوه بر این ۱۲ واترکرفت مختلف در بازی وجود دارند که هدایت هرکدام، حس و حال خاص و منحصر‌به‌فردی دارد. بازی ۳ دلاری Aqua Moto Racing 2 Premium همچنین گرافیک زیبایی هم دارد و در بخش تک‌نفره آن، آنقدر محتوا در نظر گرفته شده است که بازیکنان، بتوانند ساعت‌های طولانی با بازی سرگرم باشند. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Aqua Moto Racing 2 Premium

بازی موبایل ColorFold

ColorFold

نوبتی هم که باشد، نوبت یک بازی ساده ولی اعتیادآور است. ColorFold از آن دست بازی‌هایی است که در ابتدا بسیار ساده به نظر می‌رسند، اما به مرور، درجه سختی مراحل بالاتر می‌رود و کار به جایی می‌رسد که گاهی باید زمان خیلی زیادی را صرف رد کردن فقط یکی از مراحل بازی کنید. در ColorFold، شاهد روندی به دور از هرگونه پیچیدگی هستیم و هدف شما صرفا رد کردن یک روبان، از داخل یک سری نقطه مشخص‌شده در صفحه است. چند مرحله اول بازی صرفا در چند ثانیه قابل حل هستند، اما در ادامه، ویژگی‌های جدیدی برای بازی معرفی می‌شوند که نتیجه آن‌ها پیچیده‌تر شدن روند بازی و مراحل است. برای مثال، پس از گذشت چند مرحله، روبان‌های دیگری هم در صفحه قرار می‌گیرند که باید روبان اصلی را به شکل خاص از بین آن‌ها رد کنید. یا در ادامه، این چالش‌ها حتی پیچیده‌تر هم می‌شوند و در مجموع، هر زمان که حس کنید روند بازی برای‌تان ساده است، ColorFold موارد جدیدی رو می‌کند و به شیوه‌های جدیدی قدرت ذهنی شما را به چالش می‌کشد. 

ColorFold قیمتی معادل ۲ دلار دارد، اما می‌تواند برای مدت طولانی، در بین بازی‌های شما جایگاهی ویژه داشته باشد و از آن مهم‌تر، اثری است که می‌توان در هر زمان و مکانی آن را تجربه کرد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون ColorFold

بازی Gravity Quest - Magic Maze

Gravity Quest - Magic Maze

یکی دیگر از بازی‌های جالبی که در ماه سپتامبر منتشر شد، Gravity Quest - Magic Maze بود. این بازی یک و نیم دلاری، با اینکه در سبک پازل دسته‌بندی شده است، اما تجربه‌ای آرامش‌بخش به‌شمار می‌رود که سعی دارد بدون مواردی چون محدودیت زمانی، شما را وارد دنیایی جادویی کند و اجازه گشت و گذار در آن را به‌تان بدهد. در Gravity Quest - Magic Maze وارد یک محیط مارپیچ می‌شوید که در آن، باید مسیرتان را به‌درستی پیدا کنید تا بتوانید در نهایت، از محیط فرار کنید. در مجموع، هدف شما گشت و گذار در فضای سه‌بعدی مارپیچ‌های بازی است و در نهایت، به پورتالی خواهید رسید که شما را از این مارپیچ خارج می‌کند. محیط‌های بازی توسط دست طراحی شده‌اند و در مجموع، شاهد ۱۲ محیط مارپیچ در چهار جهان مختلف هستیم. موسیقی‌های آرامش‌بخش و طراحی‌های گرافیکی زیبا، عواملی هستند که باعث می‌شوند تا تجربه Gravity Quest - Magic Maze، شبیه به وارد شدن به یک دنیای جادویی باشد که مخصوصا پس از یک روز سخت و پرمشغله، می‌تواند بسیار آرامش‌بخش باشد. 

دانلود بازی اندروید Gravity Quest - Magic Maze

Layton: Curious Village in HD

Layton: Curious Village in HD

حسن ختام بهترین بازی‌های پولی ماه سپتامبر، Layton: Curious Village in HD است. این بازی در اصل، پورت موبایل بازی Professor Layton and the Curious Village است که در سال ۲۰۰۷ برای نینتندو DS منتشر شد و توانست جایزه VGX بهترین بازی کنسول‌های دستی را هم در آن زمان به‌دست بیاورد. این بازی که ساخته استودیو لول 5 است، با قیمت ۱۰ دلاری برای موبایل منتشر شده است و اگر با بازی‌های سری پروفسور لیتون آشنا باشید، می‌دانید که در این اثر، دنیایی مملو از ماجراجویی و انواع و اقسام پازل‌ها در انتظارتان خواهد بود. Curious Village که اولین نسخه از این مجموعه هم به‌شمار می‌رود، به‌استناد سازندگانش تا به امروز ۱۷ میلیون نسخه فروش داشته است. داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که هرشل لیتون و لوک، دستیارش، پیرو نامه‌ای که از یک زن به نام دالیا دریافت می‌کنند، به شهر St. Mystere می‌روند و در آنجا، وارد ماجرا‌های خاصی می‌شوند. 

با وجود گذشت ۱۱ سال از انتشار نسخه اصلی این بازی، Layton: Curious Village هنوز هم یک بازی ماجراجویی ارزشمند است و البته سازندگان نسخه موبایل بازی هم از نظر گرافیکی و هم از نظر مواردی مثل رابط کاربری و کنترل‌ها تغییراتی در بازی اعمال کرده‌اند تا تجربه اثر روی موبایل لذت‌بخش باشد. اگر به‌دنبال یک بازی ماجراجویی بزرگ و با‌کیفیت هستید، به هیچ‌وجه Layton: Curious Village را از دست ندهید. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Layton: Curious Village in HD


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده