// چهار شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Layton: Curious Village in HD؛ معمای سیب طلایی

بازی موبایل Layton: Curious Village in HD نسخه ریمستر شده یک بازی ماجراجویی به نام Professor Layton and the Curious Village است که در سال ۲۰۰۷ برای نینتندو DS عرضه شده بود. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

در این قسمت از معرفی موبایل به سراغ یک بازی ماجراجویی و البته قدیمی رفته‌ایم. اگر از علاقه‌مندان و کاربران قدیمی کنسول‌های نینتندو باشید، با سری Professor Layton آشنایی دارید. پروفسور لیتن یک مجموعه نقش آفرینی و معمایی است که در هر نسخه، هارشل لیتن باستان‌ شناس را وارد ماجراجویی‌های جدیدی می‌کند. در سال ۲۰۰۷ بازی Professor Layton and the Curious Village برای نینتندو DS عرضه شد و توانست بازخورد خوبی داشته باشد. حال چندی پیش بود که بازی اندروید و آیفون Layton: Curious Village in HD، ساخته استودیو Level-5، روی پلتفرم موبایل عرضه شد. در واقع بازی موبایل Layton: Curious Village in HD نسخه‌ی ریمستر شده انحصاری نینتندو DS است که در سال ۲۰۰۷ عرضه شده بود. داستان بازی Layton: Curious Village in HD روایت‌گر زندگی پروفسور لیتن و دستیارش به نام لوک است که عازم ماجراجویی جدیدی می‌شوند. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که لیتن و لوک اسباب سفر خود را جمع می‌کنند و راهی یک دهکده‌ی مرموز می‌شوند. در این ماجراجویی پروفسور لیتن نامه‌ای را از سمت لیدی دالیا دریافت کرده‌ است؛ دالیا در این نامه نوشته است که آگوستوس رینولد، همسر لیدی دالیا، در وصیت نامه‌ی خود اعلام کرده که هر شخصی که بتواند سیب طلا (Golden Apple) را پیدا کند، تمام میراث رینولد را به ارث خواهد برد.

لوک دستیاری تازه کار است که لیتن قصد دارد وی را به یک کارآگاه همه فن حریف تبدیل کند؛ نوع تعامل این دو کارکتر به بهترین شکل انجام شده است

حال دالیا از پروفسور لیتن می‌خواهد که این سیب اسرار آمیز را برای وی پیدا کند. بازیکنان در جریان بازی اندروید و آیفون Layton: Curious Village in HD و پیدا کردن سیب طلا، باید معماها و پازل‌های مختلفی را حل کنند که حل کردن هر کدام از این موارد، بازیکن را به چالش می‌کشد. سیستم بازی کردن بازی موبایل Layton: Curious Village in HD بدین شکل است که در هر مرحله، یک هدف اصلی برای شما در نظر گرفته شده است. حال برای رسیدن به نقطه‌ی پایان، با شهروندان و موقعیت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید که این موارد، چالش‌ها و معماهای بازی Layton: Curious Village in HD را تشکیل می‌دهند. سیستم حل کردن معماهای بازی هم بدین شکل است که صفحه نمایش شما به دو قسمت مساوی تقسیم می‌شود؛ در قسمت بالای صفحه نمایش، اطلاعات موجود از معمای مورد نظر را مشاهده می‌کنید و در پایین صفحه نمایش، خود معما نمایش داده می‌شود. بازیکنان باید از طریق سرنخ‌ها و اطلاعاتی که در دسترس‌شان قرار داده شده است، معماهای بازی را حل کنند؛ برای مثال اولین معمای بازی از شما می‌خواهد که راه رسیدن به دهکده‌ی بازی را پیدا کنید. همچنین به شما گفته شده است که دهکده‌ی مورد نظر، تنها یک راه ورود دارد و به سایر دهکده‌ها متصل نمی‌شود. حال شما باید تمامی راه‌ها را بررسی کنید و دور گزینه‌ی درست، خط بکشید. رفته رفته با پیشروی در خط داستانی، معماهای بازی شکل و شمایل جدی‌تری به خود می‌گیرند و بیش از پیش بازیکنان را به چالش می‌کشند. اگر در حل کردن معمایی دچار مشکل شدید، می‌توانید از سیستم راهنمای بازی استفاده کنید که برای کمک گرفتن از این سیستم، باید از سکه‌هایی که دارید استفاده کنید. در این میان اشاره کنم که سیستم راهنمای بازی، جواب آخر معماها را در دسترس شما قرار نمی‌دهد و صرفا در حل کردن‌شان شما را راهنمایی می‌کنند.

معماهای پروفسور لیتن ساختار ساده‌تری نسبت به معماهای لوک دارند

زمانی که سکه‌های بخش راهنمای بازی تمام شد، می‌توانید آن‌ها را در محیط بازی به دست بیاورید. در واقع در محیط بازی، بشکه‌هایی را مشاهده می‌کنید که تکان می‌خورند که با ضربه زدن روی آن‌ها، می‌توانید سکه‌های داخل‌شان را به دست بیاورید. همچنین هر یک از معماهای بازی، ارزش خاصی دارند که برای پیشروی در مراحل، به این ارزش‌ها نیاز دارید؛ اگر نتوانید مقدار ارزش مورد نظر را کسب کنید، مجبور می‌شوید معماها را مجددا انجام دهید و رتبه‌ی بهتری را کسب کنید. یکی از ویژگی‌های خوب بازی اندروید و آیفون Layton: Curious Village in HD، این است که بعضی از معماها برای شخصیت لیتن و بعضی دیگر برای لوک در نظر گرفته شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های مثبت بازی موبایل Layton: Curious Village in HD می‌توان به  تنوع بالای معماها و نحوه حل کردن‌شان اشاره کرد. هر معما ساختار مخصوص به خودش را دارد که تا حدی با معماهای پیشین متفاوت است. از طرفی برای حل کردن‌شان باید به دیالوگ‌های میان پروفسور لیتن و شخصیت مورد نظر، دقت کنید؛ زیرا در این دیالوگ‌ها بعضی از سرنخ‌ها و ساختار کلی معما را متوجه خواهید شد.

جدا از گیم‌پلی و داستان، طراحی و گرافیک بازی Layton: Curious Village in HD نیز شما را به خود جذب می‌کند. بازی دارای طراحی‌های کارتونی و دستی است که می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و لذت بخش را ارائه دهد. از طرفی در طول بازی کردن‌تان شاهد میان‌پرده‌های متفاوتی هستیم که حال و هوایی سینمایی را به بازی بخشیده است. در آخر بازی اندروید و آیفون Layton: Curious Village in HD می‌تواند تجربه‌ای جدید و لذت بخش را در سبک بازی‌های ماجراجویی و داستان محور در دسترس مخاطبان قرار بدهد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Layton: Curious Village in HD


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده