نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۸

سرفیس لپ تاپ 2 مایکروسافت معرفی شد

کمپانی مایکروسافت دیشب و در جریان رویداد اختصاصی خود، سرفیس لپ تاپ 2 را معرفی کرد که ویژگی‌هایی چون پردازنده نسل هشتمی اینتل دارد. 

رویداد ویژه‌ی مایکروسافت دیشب برگزار شد و این شرکت در جریان برگزاری این مراسم، از نسل جدید سرفیس لپ‌تاپ رونمایی کرد؛ این محصول که با نام سرفیس لپ‌تاپ 2 شناخته می‌شود،‌ نسبت به مدل قبلی دارای مشخصات فنی بهتری است و از لحاظ ظاهری، شباهت بی‌چون و چرایی به مدل اولیه دارد.

شایعات اخیری در مورد سرفیس لپ‌تاپ ۲ منتشر شده بودند، رنگ حقیقت به‌ خود گرفته‌اند و مایکروسافت قصد دارد این لپ‌تاپ را در یک مدل مشکی مات هم در دسترس خریداران قرار دهد. دیگر رنگ‌بندی‌های این لپ‌تاپ شامل آبی کبالتی، بورگوندی و پلاتینی هستند. Microsoft Surface Laptop 2 همچون مدل جدید سرفیس پرو، برای پردازش تسک‌ها از پردازنده‌ی نسل هشتم سری Core اینتل استفاده می‌کند و نسبت به نسل قبلش، به رم بیشتری مجهز شده است.

سرفیس لپ‌تاپ ۲

با این‌همه، همانطور که پیشتر در شایعاتی دیده بودیم، این لپ‌تاپ جدید به درگاه USB-C مجهز نشده است و این موضوع را باید یکی از نقاط ضعف آن به شمار آورد. نمایندگان مایکروسافت در جریان رویداد رونمایی از سرفیس لپ‌تاپ ۲، بارها مدعی شدند که این لپ‌تاپ سرعت بالاتری نسبت به مک‌بوک ایر ۱۳ اینچ اپل دارد و به‌هنگام تایپ کردن، صدای کمتری (نسبت به نسل قبل) از کیبورد آن شنیده می‌شود.

نمایشگر ۱۳.۵ اینچ به‌کار رفته در سرفیس لپ‌تاپ ۲ شامل ۳.۴ میلیون پیکسل است و نسبت کنتراست ۱۵۰۰ به ۱ را ارائه می‌دهد (بهترین کنتراست در میان لپ‌تاپ‌های هم‌رده)؛ نکته‌ی جالب توجه اینجا است که مایکروسافت مدعی شده سرعت این لپ‌تاپ، ۸۵ درصد سریع‌تر از نسل قبل است. از میان دیگر ویژگی‌های مرتبط به این لپ‌تاپ، می‌توان به عمر باتری ۱۴.۵ ساعته‌ی آن اشاره کرد.

سرفیس لپ‌تاپ ۲

سرفیس لپ‌تاپ به‌خودیِ خود محصول منحصر به‌فردی بود؛ چرا که نه‌ تنها لقب نخستین لپ‌تاپ حقیقی مایکروسافت را یدک می‌کشید، بلکه به‌هنگام عرضه به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اس تجهیز شده بود. در این نسخه از ویندوز ۱۰، به‌منظور امنیت بیشتر، تنها اپلیکیشن‌های استور مایکروسافت قابل‌ نصب هستند؛ با این‌همه، همین موضوع باعث شده بود تا خیلی‌ها از ردموندی‌ها انتقاد کنند. مایکروسافت ظاهرا به خواسته‌ی کاربرانش گوش فرا داده است و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به‌صورت رایگان، این نسخه از ویندوز را به نسخه‌ی معمولی، تغییر دهند. گفتنی است که در حالت معمول، تغییر ویندوز ۱۰ اس به ویندوز ۱۰ معمولی، ۵۰ دلار برای کاربران هزینه دارد. نکته‌ی حائز اهمیت اینجا است که مایکروسافت نام این نسخه‌ی ویژه را، از Windows 10 S به Windows 10 in S mode تغییر داده است.

سرفیس لپ‌تاپ ۲

سرفیس لپ‌تاپ ۲ که قیمت پایه‌ی ۹۹۹ دلاری دارد، روز ۲۴ مهر ۱۳۹۷ (۱۶ اکتبر ۲۰۱۸) به‌صورت رسمی روانه‌ی بازار خواهد شد.

 در پایان از شما دعوت میکنیم برای اطلاع از قیمت لپ تاپ و مشخصات فنی آن به دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید. مشخصات فنی کامل لپ تاپ ایسوس، لنوو، ایسر، دل، اپل، HP و دیگر برندهای مطرح به همراه گالری تصاویر، مقایسه و لینک فروشگاههای عرضهکنندهی آنها در بخش لپتاپ دیتابیس محصولات زومیت در اختیار شما خواهد بود.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده