نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: شروع طوفانی Red Dead Redemption 2 با صدرنشینی و ثبت رکورد

در هفته منتهی به ۵ آبان، Red Dead Redemption 2 هم صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان شد و هم رکورد جالبی را در این منطقه ثبت کرد. 

بازی Red Dead Redemption 2 هفته گذشته و به‌طور دقیق‌تر در تاریخ ۴ آبان منتشر شد و حال طبق گزارش چارت ترک که وظیفه ارائه آمار فروش نسخه فیزیکی بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، این اثر توانسته است در هفته اول انتشار در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد. بازی جدید راک‌استار نمره‌های فوق‌العاده‌ای از منتقدین کسب کرده و متای ۹۷ را ثبت کرده است و به همین دلیل هم فروش عالی آن دور از انتظار نبود. 

البته Red Dead Redemption 2 جدا از صدرنشینی یک سری رکورد جالب را هم ثبت کرده است؛ اولین رکورد اینکه بازی بهترین شروع را در بین بازی‌های سال ۲۰۱۸ پس از فیفا 19 داشته و از این حیث در رتبه دوم قرار می‌گیرد. از طرف دیگر اگر سری فیفا را کنار بگذاریم، Red Dead Redemption 2 پس از بازی‌های Call of Duty: Black Ops III و Call of Duty: Advanced Warfare سومین شروع موفق را در بین بازی‌های نسل هشتم به نام خود ثبت کرده است. ۶۸ درصد از فروش کلی این بازی مربوط به نسخه پلی‌استیشن 4 و مابقی آن مربوط به نسخه ایکس‌باکس وان است و فروش نسخه فیزیکی بازی در مقایسه با فروش نسخه فیزیکی Red Dead Redemption بیش از دو برابر اعلام شده است. 

Red Dead Redemption 2

انتشار و قرار گرفتن Red Dead Redemption 2 در رتبه نخست، باعث شده تا برخی از بازی‌های جدول یک پله سقوط را نسبت به هفته قبل تجربه کنند؛ به طوریکه Call of Duty: Black Ops 4 با یک پله سقوط در رتبه دوم قرار گرفته است و فیفا 19 هم با سقوط مشابه، در جایگاه سوم دیده می‌شود. اما در رتبه چهارم شاهد بازی Forza Horizon 4 هستیم که فروش آن نسبت به هفته قبل ۵۰ درصد بهتر شده و همین هم صعودی یک پله‌ای را برای بازی در پی داشته است. 

رتبه پنجم جدول این هفته در اختیار بازی Assassin's Creed Odyssey است که دو پله سقوط را نسبت به هفته پیش تجربه کرده است و در رتبه شِشُم هم شاهد بازی Spider-Man هستیم که این اثر هم دو پله سقوط داشته است. این هفته به جز Red Dead Redemption 2 شاهد بازی جدیدی در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته نیستیم و حتی از بازی‌های قدیمی هم اثری موفق نشده است تا با روند صعودی به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته وارد شود. به همین دلیل هم در رتبه هفتم جدول بازی LEGO DC Super-Villains قرار گرفته است که یک پله سقوط را نسبت به هفته پیش تجربه کرده و رتبه هشتم هم با همین میزان سقوط، در اختیار بازی Super Mario Party است. 

در دو رتبه پایانی جدول این هفته هم شاهد آثاری هستیم که به‌نوعی جایگاه خود را با یکدیگر عوض کرده‌اند و Shadow of the Tomb Raider با یک پله صعود به رتبه نُهُم رسیده و Crash Bandicoot N. Sane Trilogy هم با یک پله سقوط در جایگاه دهم قرار گرفته است. تنها نکته قابل ذکر این هفته خروج بازی Soulcalibur VI از جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته است؛ بازی‌ای که هفته گذشته در رتبه هشتم قرار داشت و این هفته در جایگاه بیست و پنجم دیده می‌شود. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۵ آبان (۲۷ اکتبر) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱

Red Dead Redemption 2

هفته اول انتشار
۲۱

Call of Duty: Black Ops 4

-
۳۲

FIFA 19

-
۴۵

Forza Horizon 4

-
۵۳

Assassin's Creed Odyssey

-
۶۴

Spider-Man

-
۷۶

LEGO DC Super-Villains

-
۸۷

Super Mario Party

-
۹۱۰

Shadow of the Tomb Raider

-
۱۰۹

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

-

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده