نویسنده: علی کمالی
// دوشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲

شخصیت آپو از انیمیشن سریالی سیمپسون ها حذف می‌شود

تهیه کننده انیمیشن سریالی قدیمی و پرطرفدار سیمپسون ها (The Simpsons) اعلام کرد که شخصیت «آپو ناهاساپیماپتیلون» به‌خاطر حواشی به‌وجود آمده، از این مجموعه حذف خواهد شد.

آدی شانکار، تهیه کننده هندی-امریکایی فیلم‌هایی چون Dredd و Lone Survivor، به نقل از منابع نزدیک به سریال انیمیشنی پرقدمت کمپانی فاکس یعنی سیمپسون‌‌‌ها اعلام کرد که سازندگان این سریال قصد دارند تا در پی حواشی به‌وجود آمده پیرامون شخصیت «آپو ناهاساپیماپتیلون»، این کاراکتر را از مجموعه حذف کنند. شانکار در مصاحبه با ایندی وایر گفت:

من یک خبر ناراحت‌کننده شنیدم که به‌وسیله چند منبع آگاه هم تایید شده است؛ آنها می‌خواهند شخصیت آپو را به کلی کنار بگذارند. آنها از این کار هیچ هدف بزرگی را دنبال نمی‌کنند؛ بلکه فقط به‌خاطر پایان دادن به حرف و حدیث‌ها می‌خواهند او را حذف کنند.

شانکار در ماه می یک مسابقه فیلمنامه نویسی برگزار کرده بود؛ با این هدف که شرکت‌کنندگان بتوانند برای رفع ایرادات شخصیت آپو پیشنهادهای خود را ارائه کنند؛ شخصیتی که در سال‌های اخیر به نماد و کاریکاتوری از یک کاراکتر نژادی بی‌نزاکت و بی‌احساس تبدیل شده است. شانکار که در گذشته هم سابقه تهیه‌کنندگی پروژه‌های غیررسمی در رابطه با شخصیت های مارول کامیکس و پاور رنجرز (Power Rangers) مثل «ونوم» و «پانیشر» را داشته است، اعلام کرده بود که فیلمنامه برگزیده در این مسابقه را به کمپانی فاکس ارائه می‌کند تا توسط سازنده‌های The Simpsons یا به‌وسیله خودش و به عنوان یک پروژه طرفداری غیررسمی ساخته شود.

شانکار اعلام کرد که هدفش از برگزاری این مسابقه فیلمنامه نویسی، پیدا کردن راهی هوشمندانه برای متحول کردن شخصیت آپو بود تا بتوانند یک تصویر جذاب و واقع‌گرایانه از هندی‌های مقیم امریکا به نمایش بگذارند. به‌ هر حال این تهیه‌کننده به هدفش نرسید؛ چون علی‌رغم پیدا کردن فیلمنامه مناسب در این زمینه، اعلام کرده که آپو به طور کامل از سیمپسون‌ها حذف خواهد شد.

The Simpsons / سیمپسون ها / اپو

هانک آزاریا، که از سال ۱۹۹۰ صداپیشگی شخصیت آپو را به عهده دارد، چند ماه پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود:

به نظر من مهم‌ترین چیز این است که به حرف مردم هند گوش دهیم و تجربه آنها از این موضوع را بررسی کنیم. گوش دادن به حرف‌ها، تیم نویسندگی را نیز شامل می‌شود. من مایلم که نویسندگان هندی و آسیای جنوبی هم در تیم نویسندگی سریال حضور داشته باشند و مسیر و جهت این شخصیت را مشخص کنند.

آزاریا همچنین اعلام کرده بود که مایل به کناره‌گیری از گویندگی شخصیت آپو است و اگر فرد دیگری برای این کار انتخاب شود، کاملا استقبال خواهد کرد.

حواشی پیرامون شخصیت آپو از زمان نمایش اپیزود ماه آوریل سیمپسون‌ها آغاز شد؛ در آن اپیزود، «مارگی» و «لیزا» درباره بی‌نزاکت بودن شخصیت آپو صحبت می‌کنند. لیزا می‌گوید: «چیزی که چندین دهه پیش آغاز شده و مورد تحسین قرار گرفت و بی‌آزار شناخته شده، اکنون بی‌نزاکت است. چه‌کار می‌توان کرد؟» او سپس به عکس آپو که روی میزش قرار داشت نگاه کرد.

دانا والدن، مدیر کمپانی فاکس چندی پیش درباره این موضوع اعلام کرده بود که با جیم بروکس، تهیه کننده این سریال و تیمش گفت‌وگو کرده و فعلا تصمیم‌گیری را در اختیار آنها گذاشته است. والدن گفت:

آنها با شخصیت‌های سریال کاملا محترمانه برخورد می‌کنند. ما اطمینان داریم که آنها می‌توانند قضیه را طوری مدیریت کنند که همه چیز به نفع سریال تمام شود. در نهایت نظر ما این است که در این زمینه خودشان تصمیم‌گیری کنند.

طرفداران سیمپسون‌ها آخرین بار آپو را دو هفته پیش در اپیزود جدید این سریال با نام My Way or the Highway to Heaven دیدند؛ جایی که او به همراه چند نفر دیگر، در کنار شخصیت «گاد» ایستاده بود.

شانکار معتقد است اینکه بی‌سروصدا نقش آپو را در داستان سریال کمرنگ کنند و برای جلوگیری از حاشیه‌ها او را به کلی از داستان مجموعه حذف کنند یک اشتباه بزرگ است. شانکار گفت:

اگر شما یک سریال داشته باشید که موضوعش تفسیر فرهنگی باشد و از اینکه درباره فرهنگ اظهار نظر کنید بترسید، آن هم در شرایطی که خودتان بخشی از این فرهنگ را می‌سازید، پس در واقع شما یک سریال درباره ترسو بودن دارید.

این یک قدم به جلو یا به عقب نیست؛ این یک قدم فرعی و یک‌طرفه است. پس از آنکه تمام آن فیلمنامه‌های جذاب و شگفت‌انگیز را خواندم، احساس می‌کنم که یک‌طرفه حرکت کردن مشکلی را حل نمی‌کند؛ با توجه به این واقعیت که به نظر من هدف اصلی هنر نزدیک‌تر کردن ما به یکدیگر است.

شانکار اعلام کرده که قصد دارد تا فیلمنامه برگزیده را انتخاب کند و از روی آن یک نسخه غیررسمی بسازد و در کانال یوتیوب معروفش با نام Bootleg Universe پخش کند.

انیمیشن سریالی The Simpsons روزهای جمعه از شبکه تلویزیونی فاکس پخش می‌شود. داستان این مجموعه درباره خانواده سیمپسون است که اعضای اصلی آن «هومر»، «بارت»، «مگی»، مارگی و لیزا هستند. ماجراهای این سریال در شهر خیالی «اسپرینگ‌فیلد» جریان دارد و در هر قسمت به موضوعات مربوط به جامعه امریکا می‌پردازد و همه چیز، از فرهنگ و سیاست گرفته تا مسائل اجتماعی و حتی برنامه‌های تلویزیونی را به صورت طنزآمیز به نقد می‌کشد.

این سریال از سال ۱۹۸۹ میلادی پخش می‌شود و تا به امروز ۶۴۳ قسمت از آن به نمایش گذاشته شده است. سیمپسون‌ها پرسابقه‌ترین سریال امریکایی است که با محوریت کمدی موقعیت (سیتکام) ساخته شده و همچنین از نظر تعداد فصول و اپیزودها، قدیمی‌ترین سریال تلویزیونی امریکا است که در ساعات پربیننده پخش می‌شود.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده