نویسنده: علی کمالی
// دوشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۱

بازی شوتم آپ Astebreed برای نینتندو سوییچ عرضه می‌شود

بازی Astebreed یک تیراندازی شلوغ و پرهرج و مرج در سبک شوتم آپ است که ماه آینده برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شود.

سبک شوتم آپ، یکی از زیرمجموعه‌های تیراندازی است که در آن بازیکن‌ها هدایت یک شخصیت، هواپیما یا سفینه فضایی را به عهده می‌گیرند و باید به دشمنانی که از یک طرف صفحه (یا از چند طرف) وارد می‌شوند تیراندازی کنند. بازی‌های این سبک از سالیان دور تا به امروز طرفداران زیادی داشته‌اند. یکی از نمونه‌های موفقی که در چند سال اخیر در سبک شوتم‌آپ عرضه شده، بازی Astebreed از کمپانی Playism است که برای کنسول نینتندو سوییچ هم به‌زودی منتشر می‌شود.

Astebreed در واقع سبک‌ شوتم‌آپ را با تیراندازی ریلی ترکیب کرده و یک اکشن بی‌وقفه را ارائه می‌دهد. این بازی که ابتدا در سال ۲۰۱۴ برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شد، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را از سایر بازی‌های شوتر متمایز می‌کنند. این بازی المان‌های مختلفی از بازی‌های دوبعدی را با بخش‌هایی که با الگوگیری از شوترهای ریلی ساخته شده‌اند تلفیق کرده و تجربه‌ای کاملا متفاوت و ناب را ارائه می‌کند.

در Astebreed شما هدایت یک آدم‌آهنی بزرگ به نام «دو رگه» (Crossbreed) را به عهده دارید و باید در نبردهای بین کهکشانی شرکت کنید. همانطور که در تریلر زیر هم مشاهده می‌کنید، در این جنگ با دشمنان پرتعداد و انفجارهای عظیم مواجه خواهید شد. روند گیم‌پلی بازی به گونه‌ای است که مدام بین سبک‌های مختلف تغییر می‌کند و این مسئله باعث می‌شود تا بازی تازگی‌اش را حفظ کند.

دانلود ویدیو از آپارات

البته سازندگان Astebreed به فکر بازیکن‌های کم‌تجربه‌تر هم بوده‌اند تا آنهایی که با سبک شوتم‌آپ و چالش‌های سخت آن آشنایی کافی ندارند، بتوانند رفته‌رفته با گیم‌پلی بازی آشنا شوند و روش درست بازی کردن را یاد بگیرند.

بازی Astebreed در تاریخ ۸ نوامبر (۱۷ آبان) برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه می‌شود. افرادی که بازی را پیش‌خرید کنند می‌توانند از ۱۰ درصد تخفیف برخوردار شوند. این بازی در حال حاضر برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 هم در دسترس است. نسخه فیزیکی این بازی برای پلی‌استیشن 4 را کمپانی Limited Run Games عرضه کرده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید میانگین نمرات بازی Astebreed در وبسایت متاکریتیک برابر با ۸۶ از ۱۰۰ است که این برای یک بازی در این سبک امتیاز بالایی محسوب می‌شود. ویژگی‌های این بازی با قابلیت‌های کنترلی منحصربه‌فرد کنسول سوییچ همخوانی و تطابق دارد و می‌توان پیش‌بینی کرد که این نسخه از Astebreed هم با استقبال خوبی از سوی گیمرها مواجه شود.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده