بررسی وان پلاس 6

بررسی وان پلاس 6

دوشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹

وان پلاس 6 گوشی‌ای زیبا، پرتوان و خوش‌دست است که به راحتی و با سرعت می‌تواند بازی‌های مختلف را بدون نگرانی اجرا کند. با بررسی OnePlus 6 همراه زومجی باشید.

چهار سال از ورود پرقدرت کمپانی چینی وان پلاس، به بازار تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند می‌گذرد، شرکتی‌ که با ارائه پرچمدارانی توانمند به ویژه در دوسال گذشته نشان داده است که محصولات چینی دیگر با آن اندیشه‌ی کلاسیک بی‌کیفیت بودن تفاوت دارند و اکنون به عنوان بازیگرانی قدرتمند در عرصه‌‌ صنعت تلفن‌های هوشمند رقابت می‌کنند. به ویژه بعد از عرضه گوشی وان پلاس 5، هرچند شباهت این محصول به آیفون ۷ پلاس، در ابتدا خودنمایی می‌کرد، اما برای اولین بار شاهد اضافه شدن دوربین دوگانه به گوشی‌های وان‌پلاس بودیم. بدنه‌ی تمام فلزی یکپارچه، رابط کاربری پرسرعت و پردازنده‌ای قدرتمند برای اجرای بازی‌ها روی بالاترین تنظیمات گرافیکی، از جمله خصوصیاتی بودند که وان پلاس ۵ را به یک گوشی خواستنی تبدیل می‌کردند.

هرچند در نیمه اول سال ۱۳۹۶ شاهد معرفی گوشی‌هایی با نمایشگر کشیده و نسبت تصویر بالاتر از ۱۸ به ۹ بودیم، در حقیقت نیمه دوم سال ۱۳۹۶ بود که نمایشگرهای کشیده مورد استقبال تولیدکنندگان قرار گرفتند و همین موضوع نیز باعث شد تا وان‌پلاس نیز در راستای سایر تولیدکنندگان به سمت استفاده از نسبت‌ تصویر نامتعارف سوق پیدا کند. نتیجه‌ی تصمیمات وان پلاس اما گوشی وان پلاس 5T بود که با حفظ پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و ظرفیت باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، زبان طراحی جدیدی را حداقل در زمینه نمایشگر سری گوشی‌های وان‌پلاس ارائه کرد. اکنون اما در آستانه معرفی وان پلاس 6T، قصد داریم تا نگاهی به وان پلاس 6 بی‌اندازیم؛ گوشی توانمندی که در قلب خود اسنپ‌دراگون ۸۴۵ را با تراشه گرافیکی اندرو ۶۳۰ دارد و نه‌تنها از قبل قدرتمند‌تر است بلکه با زبانه‌ای (ناچ)‌ که در بالای نمایشگر دارد،‌ متفاوت‌تر از همیشه به نظر می‌رسد و از طرفی قیمتی مناسب نیز در مقابل رقبا دارد. البته ذکر این نکته ضرروی است که وان پلاس 6 تفاوت چندانی با وان پلاس 6T‌ با توجه به استفاده هر دو گوشی از پردازنده اسنپدراگون 845 ندارد. ما نیز فرصت را غنیمت شمردیم تا در آستانه رونمایی از وان پلاس 6T، نگاهی را از دید گیمینگ به وان پلاس 6 بیندازیم.

در این مقاله قصد داریم تا از دید گیمینگ به سراغ بررسی وان‌پلاس 6 برویم. اینکه در زمان در دست گرفتن گوشی چه احساسی دارید یا در زمان تجربه بازی‌های مختلف، وان‌پلاس ۶ چه عملکردی خواهد داشت، بخشی از موضوعاتی است که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم. برای مطالعه بررسی وان پلاس 6 از جنبه‌های مختلف نظیر دوربین می‌‌توانید به سایت زومیت مراجعه کنید.

وان‌پلاس ۶ توسط فروشگاه اینترنتی موبوتل برای بررسی در اختیار زومجی قرار گرفته است.

مشخصات فنی OnePlus 6:

  • پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵
  • نمایشگر ۶.۲۸ اینچی با رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل همراه با پنل Optic AMOLED و تراکم پیکسلی ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ
  • پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۳۰
  • حافظه داخلی مدل ۶۴ گیگابایت به همراه ۶ گیگابایت رم و مدل ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایت به همراه ۸ گیگابایت رم
  • دوربین دوگانه‌؛‌ 16 مگاپیکسل (لرزشگیر اپتیکال و الکترونیکی, 1.22 میکرومتر سایز پیکسل, 1/2.6 اینچ سایز سنسور, 27 میلی‌متری, f/1.7) و 20 مگاپیکسل (1.0 میکرومتر سایز پیکسل, 1/2.8 اینچ سایز سنسور, f/1.7), فوکوس خودکار با تشخیص فاز, فلاش دوگانه‌ی LED
  • اندروید ۸.۱
  • ابعاد ۱۵۵.۷ در ۷۵.۴ در ۷.۸ میلی‌متر با وزن ۱۷۷ گرم
  • باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری
  • پشتیبانی از شبکه 3G و 4G و بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰
  • دو سیم‌کارته (نانو-سیم, همزمان یکی فعال)
  • مجهز به حسگر اثر انگشت و سنسور مجاورت

بررسی وان پلاس 6 / One Plus 6

طراحی

وان پلاس 6 علی‌رغم تغییراتی که در جنس بدنه نسبت به وان پلاس 5T دارد، تفاوت بنیادی را نسبت به نسل گذشته نداشته است. برخلاف بدنه تمام فلزی وان پلاس 5T، این کمپانی چینی ترجیح داده تا مانند کمپانی‌های دیگر از ترکیب شیشه و فلز در گوشی خود بهره ببرد. با این حال، مهم‌ترین موضوعی که از همان زمان رونمایی از وان پلاس 6 خودنمایی می‌کرد، استفاده از ناچ یا همان بریدگی در بالای نمایشگر بود که نخستین بار توسط اسنشیال و سپس کمپانی اپل در آیفون 10 مورد استفاده قرار گرفت. این بریدگی به وان پلاس اجازه داده است تا در کنار استفاده از اسپیکر مکالمه، دوربین سلفی، چراغ اعلان‌ و سنسور مجاورت در بالای نمایشگر، فضای بیشتری را در اختیار کاربران برای استفاده روزمره قرار دهد. به ویژه در یک سال گذشته بسیاری از کمپانی‌های مطرح اقدام به استفاده از بریدگی در پرچم‌داران خود کرده‌اند و کمتر کمپانی‌ای را مانند سامسونگ شاهد هستیم که هنوز به دنبال این دست از نمایشگرها نرفته‌اند.

وان پلاس 6 دارای نمایشگر ۶.۲۸ اینچی با نسبت تصویر ۱۹ به ۹ است. زبان طراحی وان پلاس باعث شده تا قسمت بالا و پایین نمایشگر گرد باشد که در برخی از بازی‌ها شاهد از دست رفتن بخشی کوچکی از رابط کاربری هستیم. اما با نگاهی به پشت گوشی شاهد تغییر جایگاه دوربین و ظاهر حسگر اثر انگشت هستیم. وان پلاس در 5T از دوربین‌های افقی در بالا سمت چپ بدنه تمام فلزی بهره برده‌ بود، در حالی که در وان پلاس 6‌ شاهد تغییر چینش دوربین به صورت عمودی و تغییر حسگر اثر انگشت دایره‌ای به ظاهر بیضی شکل هستیم. باید گفت که قرار گیری این چنینی دوربین و حسگر اثر انگشت، گاهی می‌تواند باعث قرار گیری انگشت روی دوربین شود. وان پلاس این‌بار با تغییر جایگاه اسلایدر اعلان از سمت چپ بدنه به سمت راست، این اسلایدر سه مرحله‌ای را در بالای دکمه پاور قرار داده است. با نگاهی به لبه‌ی سمت چپ وان‌پلاس ۶ شاهد کلید‌های کنترل صدا و درگاه سیم‌کارت هستیم. پایین بدنه اما اسپیکر، پورت USB Type-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون قرار گرفته است که خوشبختانه برخلاف برخی کمپانی‌ها، وان پلاس اقدام به حذف این درگاه نکرده است. وان پلاس، پرچمدار خود را در سه رنگ مشکی براق، مشکی مات و سفید روانه‌ی بازار کرده است.

بررسی وان پلاس 6 / One Plus 6

اما آنچه برای یک بازیکن در رابطه با طراحی گوشی‌ اهمیت دارد، بی‌شک نحوه‌ی جایگیری گوشی در دست و حسی است که کاربر در زمان تجربه‌ی بازی‌ها دارد. پنل شیشه‌ای پشت وان پلاس 6 به خوبی با لبه‌های فریم فلزی پیوند خورده است و همین موضوع باعث می‌شود تا در زمان تجربه بازی‌ها، گوشی جایگیری مناسبی در دستان شما داشته باشد. از طرفی پنل شیشه‌ای در زمان تجربه بازی‌ها با یک دست مانع لغزش گوشی در دستان شما می‌شود. برای بررسی تجربه گیمینگ وان پلاس 6 اقدام به نصب چند بازی عمودی و افقی کردیم. بازی Sky Force Reloaded به ویژه به دلیل اکشن پرسرعت و نیاز حرکت سریع جنگنده شناخته می‌شود. در این بازی باید سفینه خود را با سرعت به طرفین نمایشگر حرکت دهید تا با از بین بردن سریع دشمنان، مانع برخورد آنها با خود شوید. در زمان تجربه بازی‌ها، بخش بالای نمایشگر با نواری مشکی رنگ پوشیده می‌شود؛ این ویژگی که به صورت خودکار در دسترس قرار می‌گیرد، مانعِ از دست رفتن بخشی از رابط کاربری در بازی می‌شود. در زمان تجربه بازی Sky Force Reloaded شاهد لغزش خطرناک گوشی نبودیم و به راحتی توانستیم علی‌رغم نسبت نمایشگر ۱۹ به ۹ وان پلاس 6، سفینه را به راحتی به طرفین نمایشگر حرکت دهیم.

با وجود افزایش ۱۵ گرمی وزن وان پلاس 6 نسبت به وان پلاس 5T، هنوز هم این گوشی در مقایسه با برخی گوشی‌ها نظیر گلکسی اس ۹ پلاس و هواوی پی ۲۰، وزن کمتری دارد. برای بررسی حسگر‌های وان پلاس ۶ ابتدا بازی Real Racing 3 را اجرا کردیم. در این بازی گوشی شما به فرمان تبدیل می‌شود و برای هدایت خودرو باید گوشی را به طرفین حرکت دهید. حسگرهای One Plus 6 عملکردی عالی در کنتلر روان خودرو داشتند. از طرفی در بازی Lineage 2 نیز علی‌رغم فشار زیادی که روی پردازنده گوشی وارد می‌شود، شاهد گرمایش آزاردهنده‌ای نبود.

وان پلاس 6 را می‌توانیم یکی از گوشی‌های پرقدرت و خوش‌ساخت حال حاضر بازار گوشی‌های همراه بدانیم. با این حال متاسفانه شاهد گواهی IP برای مقاوت در برابر آب و گرد و غبار در این گوشی نیستیم درنتیجه باید مراقبت افتادن گوشی در آب باشید.

نمایشگر

نسبت تصویر ۱۹ به ۹ نمایشگر وان پلاس ۶ و بریدگی بالای نمایشگر، ظاهری مدرن را به پرچمدار وان پلاس داده است

چینی‌ها در وان پلاس 6 از نمایشگر ۶.۲۸ اینچی با پنل Optic AMOLED بهره برده‌اند. این نمایشگر دارای نسبت تصویر ۱۹ به ۹ با رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ و تراکم ۴۰۲ پیکسل بر اینچ است. وان پلاس با پیروی از ترند این روزهای گوشی‌های همراه، وان پلاس ۶ را با یک بریدگی در بالای نمایشگر تولید کرده است؛ این موضوع باعث افزایش ۴ درصدی نسبت نمایشگر به بدنه شده است که نسبت نمایشگر به بدنه این پرچمدار را به ۸۳.۸ درصد می‌رساند. برخلاف بسیاری از کمپانی‌ها که به سراغ نمایشگر‌هایی با رزولوشن QHD رفته‌اند، وان پلاس همچنان از نمایشگر‌هایی با پنل FHD+ بهره می‌برد. استفاده از این پنل باعث بهبود شارژدهی قابل توجه باتری وان پلاس ۶ شده است، این در حالی است که پنل Optic AMOLED این پرچم‌دار متون را با وضوح مناسبی نمایش می‌دهد که قابل تقدیر است.

پنل Optic AMOLED استفاده شده در وان پلاس ۶ روشنایی ۱۰۴۰ نیت را به ارمغان می‌آورد که پیشرفت قابل توجهی نسبت به روشنایی ۶۰۰ نیت وان پلاس 5T محسوب می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا به راحتی زیر نور آفتاب بتوانید بازی‌ها با پس‌زمینه نسبتا تیره را تجربه کنید. نمایشگر پرچمدار وان پلاس در نور کم نیز همراه چشمان شما خواهد بود. شما همچنین می‌توانید با فعال کردن ویژگی‌ Night Mode، شدت نور آبی نمایشگر را کاهش دهید و مانع خستگی چشمان‌تان در زمان استفاده از گوشی در محیط تاریک شوید. از طرفی One Plus 6 دارای حالت ویژه‌ای برای مطالعه است که در زمان مطالعه می‌توانید آن را فعال کنید. خوشبختانه در زمینه تنظیمات، امکان تنظیم شیوه نمایش رنگ‌ها در وان‌پلاس نیز در دسترس قرار گرفته است و با توجه به سلیقه خود می‌توانید شیوه نمایش رنگ‌ها را سفارسی کنید.

بررسی وان پلاس 6 / One Plus 6

اسپیکر

پرچم‌دار وان پلاس از یک اسپیکر تک کاناله در کنار درگاه USB Type-C بهره می‌برد که متاسفانه در مقایسه با سایر رقبا با اسپیکرهای استریو و قدرتمند، حرفی برای گفتن ندارد. هرچند در زمان پخش موسیقی بازی‌هایی مانند Piano Tiles 2، شاهد شفافیت صدای خروجی هستیم، اما با اجرای بازی‌هایی با موسیقی تند نظیر Asphalt 9، حجم صدا و شفافیت پایین‌تری را نسبت به سایر رقبا شاهد بودیم. با این حال،‌ خوشبختانه وان‌پلاس ۶ همچنان از جک ۳.۵ میلی‌متری بهره می‌برد. در نتیجه می‌توانید از هدفون‌های خود برای داشتن تجربه‌ی بهتر شنیداری در بازی‌ها استفاده کنید. قابل ذکر است که همچنان وان پلاس محصولات خود را بدون هدفون همراه عرضه می‌کند و در نتیجه باید اقدام به خریداری هدفون به صورت جداگانه کنید.

عملکرد در بازی

تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ به لطف تراشه گرافیکی آدرنو ۶۳۰، به خوبی قادر به اجرای بازی فورتنایت است

فارغ از طراحی، اسپیکر یا حتی نمایشگر، اهمیت توان پردازشی گوشی در اجرای بروزترین بازی‌های حال حاضر فروشگاه‌های اندرویدی اهمیت غیر قابل انکاری دارد. این روزها که کمپانی اپل با گوشی‌های قدرتمند خود از یک سو می‌تازد و کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی از سوی دیگر، شاهد رشد کیفیت بازی‌های موبایل در زمینه گرافیکی هستیم و به عنوان نمونه می‌توانیم به عرضه‌ی بازی‌هایی با مبدا کنسول یا رایانه‌های شخصی از جمله فورتنایت و پابجی برای گوشی‌های همراه اشاره کنیم. وان پلاس ۶ در قلب خود از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ با حافظه‌ی رم ۶ یا ۸ گیگابایتی با توجه به حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. اسنپدراگون ۸۴۵ به خوبی تا به امروز ثابت کرده است که قادر به اجرای بازی‌های حال حاضر با بالاترین تنظیمات گرافیک است و تراشه اسنپدراگون استفاده شده در وان پلاس ۶ نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، آنچه وان پلاس ۶ را در زمینه تجربه کاربری در بهترین جایگاه قرار می‌دهد، رابط کاربری سبک و بهینه‌ی Oxygen OS‌ است. در زمان تجربه کاربری و سوایپ بین برنامه‌ها و صفحه‌‌ی برنامه‌ها، آنچه خودنمایی می‌کند سرعت بسیار بالای وان پلاس ۶ در پاسخ به دستورات کاربر است. این موضوع در بازی‌ها نیز حفظ شده است و حتی در سنگین‌ترین بازی‌ها مانند بازی Lineage 2 با محیط‌های شلوغ، گرافیک پرجزئیات و البته کاملا آنلاین نیز به چشم می‌آید.

در زمان اجرای بازی Lineage 2: Revolution لحظه‌ای با افت فریم،‌ لگ‌های گاه و بیگاه روبه‌رو نشدیم و حتی در شلوغ‌ترین سیاه‌چاله‌ها نیز وان پلاس ۶ سربلند بیرون آمد. از طرفی بازی Fortnite را نیز برای بررسی توان پردازشی تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ روی پرچم‌دار وان پلاس اجرا کردیم و این گوشی توانست بدون مشکل بازی را روی تنظیمات Epic،‌ بالاترین تنظیمات گرافیکی ممکن اجرا کند. این گوشی همچنین بازی پابجی موبایل را نیز روی بالاترین تنظیمات گرافیکی در دسترس و بدون افت فریم حتی در محیط‌های شلوغ ابتدای بازی اجرا کرد و باید گفت تجربه گیمینگ خوبی را در وان پلاس ۶ داشتیم. بازی پابجی موبایل به دلیل محیط‌های شلوغ، با کیفیت بافت بالایی که دارد، گزینه‌ی مناسبی برای بررسی عملکرد پردازش گوشی‌های همراه و به ویژه پرچمداران است که در وان پلاس ۶ شاهد افت فریم نبودیم.

بررسی وان پلاس 6 / One Plus 6

برای بررسی حالت آنلاین و پرچالش بازی Crusaders of Light، این اثر را روی وان پلاس ۶ اجرا کردیم. به ویژه در حالت PVP، بازی Crusaders of Light باعث افزایش دمای بدنه گوشی می‌شود و فشاری زیادی را روی پردازنده و تراشه گرافیکی وارد می‌کند. اسنپدراگون ۸۴۵ و در قلب آن آدرنو ۶۳۰، عملکرد خوبی را در بررسی ما داشتند و توانستند سربلند از اجرای بازی‌ها بیرون بیایند. در ادامه می‌توانید مقایسه بنچمارک وان پلاس 6‌ را در برابر سایر پرچمداران مشاهده کنید:

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل پرچم‌دار
محصول / بنچمارکAntutu 7/63DMarkPCMark Work 2.0Geekbench 4GFXBench
IceStorm UnlimitedSling Shot Extreme - OpenGLOverall / Web BrowsingSingle / MultiAztec Ruins Vulkan - High Tier / OffscreenManhattan 3.1 / OffscreenCar Chase / OffscreenT-Rex / Offscreen
وان پلاس ۶

271893

227777

63289

--8537

7339

2466

9071

--48FPS

52FPS

32FPS

33FPS

60FPS

134FPS

موتو زد ۲ فورس204782

181525

4180837206846

6637

1923

6797

9.9FPS

7.7FPS

22FPS

35FPS

14FPS

23FPS

60FPS

100FPS

گلکسی نوت ۹236663

210100

4244133815453

5884

3692

9141

--45FPS

45FPS

26FPS

28FPS

59FPS

147FPS

آیفون XS Max

354722

--

774283551--

5106

10984

34.4FPS

18.4FPS

50.5FPS

66.3FPS

32.1FPS

40.9FPS

59.9FPS

197.8FPS

اکسپریا ایکس‌زد ۲ کامپکت263566

214624

63705--8227

7234

2429

8512

--55FPS

60FPS

33FPS

35FPS

60FPS

151FPS

پیکسل ۲ ایکس‌ال204455

170782

40403--7421

7380

1901

6201

--16FPS

33FPS

13FPS

22FPS

55FPS

93FPS

هواوی پی ۲۰ پرو200949

181449

31051--7244

7440

1899

6546

--38FPS

31FPS

23FPS

23FPS

60FPS

86FPS

گلکسی اس ۹ پلاس243493

219955

37958--5205

5224

3750

8997

--44FPS

47FPS

26FPS

28FPS

60FPS

146FPS

گلکسی اس ۹217146

212328

38108--5089

5247

3704

8860

--43FPS

46FPS

27FPS

28FPS

60FPS

142FPS

وان‌پلاس 5T--

176787

40430--6861

6032

2021

6204

--37FPS

41FPS

23FPS

25FPS

60FPS

115FPS

آنر ۹--

145954

28920--6134

5456

1961

6340

--20FPS

19FPS

13FPS

11FPS

52FPS

56FPS

هواوی میت ۱۰ پرو--

175769

30962--6913

6941

1983

6499

--29FPS

30FPS

21FPS

21FPS

60FPS

127FPS

نوکیا ۸--

170074

40393--6744

6224

1913

6515

--18FPS

39FPS

12FPS

23FPS

56FPS

106FPS

باتری

تاکید وان پلاس روی استفاده از نمایشگرهایی با رزولوشن FHD+ از یک طرف و رابط کاربری سبک و بهینه‌ی OxygenOS از سوی دیگر باعث شده تا وان پلاس 6 شارژدهی فوق‌العاده‌ای را نسبت به سایر رقبا داشته باشد. البته این در حالی است که وان پلاس در پرچمدار خود از باتری مشابهی با وان پلاس 5T بهره برده است و تنها شاهد یک باتری لیتیوم پلیمری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در این گوشی هستیم. این در حالی است که بزرگتر شدن نمایشگر، افزایش مصرف باتری را به همراه دارد، هرچند رابط کاربری OxygenOS‌ بهینه‌تر از گذشته از باتری استفاده می‌کند. برای بررسی باتری وان پلاس ۶ مانند گذشته با قرار دادن تنظیمات روی حالت پرواز، روشنایی نمایشگر را روی مقدار ۲۰۰ نیت تنظیم کردیم، سپس ویدیویی با رزولوشن اچ‌دی را به صورت مداوم تا زمان خاموش شدن گوشی پخش کردیم. وان پلاس ۶ در این آزمایش به مدت ۱۵ ساعت و ۵۰ دقیقه شارژدهی داشت که مدت زمان فوق‌العاده‌ای قلمداد می‌شود. در بازی‌ها اما میزان شارژدهی به المان‌های مختلفی ارتباط دارد. اینکه بازی تماما آنلاین است یا خیر، یا بازی روی چه تنظیمات گرافیکی اجرا می‌شود،‌ در نتیجه نهایی شارژدهی تاثیرگذار است. با این حال وان پلاس ۶ در میان گوشی‌ها با بهترین شارژدهی طبقه‌بندی می‌شود و در زمان اجرای بازی‌های مختلف به ویژه روی روشنایی حدودا ۵۰ درصد می‌تواند پاسخگوی نیازهای کاربر باشد.

وان پلاس همچنین از فناوری شارژ فوق‌ سریع Dash بهره می‌برد که به کاربر اجازه شارژ کردن ۱۰۰ درصدی گوشی را در مدت زمان ۷۵ دقیقه می‌‌دهد. این در حالی است که می‌توانید تنها با ۳۰ دقیقه شارژ گوشی،‌ ۶۰ درصد از ظرفیت وان پلاس 6 را شارژ کنید. متاسفانه با وجود ترکیب شیشه و فلز استفاده شده در بدنه وان پلاس 6، این کمپانی چینی از ماژول شارژ بی‌سیم در محصول خود بهره نبرده است.

بررسی وان پلاس 6 / One Plus 6
بررسی وان پلاس 6 / One Plus 6
بررسی وان پلاس 6 / One Plus 6
بررسی وان پلاس 6 / One Plus 6

جمع‌بندی

اگر بخواهیم فهرستی از گوشی‌های اندروید مناسب برای بازی آماده کنیم، بی‌شک گوشی‌های وان پلاس یکی از حاضرین قدرتمند این فهرست خواهند بود. وان پلاس ۶ به لطف پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵، تراشه گرافیکی آدرنو ۶۳۰ و حافظه‌ی رم ۶ یا ۸ گیگابایتی با توجه به حافظه گوشی، قادر است تا بازی‌ها را با بالاترین تنظیمات گرافیکی و بدون افت فریم اجرا کند. با اجرای بازی‌های مانند فورتنایت که نه تنها گرافیک بالایی دارند بلکه به صورت کاملا آنلاین نیز اجرا می‌شوند، شاهد عملکرد خوب وان پلاس ۶ بودیم. هرچند زبان طراحی وان پلاس ۶ تغییرات بنیادی نسبت به گذشته نداشته است، ترکیب شیشه و فلز از یک طرف و اضافه شدن بریدگی در بالای نمایشگر از سوی دیگر، ظاهری مدرن را به وان پلاس ۶ داده است. البته باید گفت که هنوز بسیاری از نرم‌افزارها از بریدگی در گوشی های اندروید پشتیبانی نمی‌کنند و در نتیجه در زمان اجرای بازی‌ها، بالای نمایشگر با نوار مشکی رنگی پوشانده می‌شود. متاسفانه وان پلاس برای کاهش هزینه‌های نهایی پرچمدار خود از اسپیکر تک کاناله در وان پلاس ۶ بهره برده است که نتیجه چیزی به غیر از شفافیت پایین و حجم خروجی پایین صدا نسبت به رقبا نیست. هرچند گواهی IP امروز در بسیاری از پرچمداران برای افزایش مقاومت گوشی در برابر آب و گرد و غبار دریافت می‌شود، اما در وان پلاس ۶ شاهد این موضوع نیستیم. با وجود اسپیکر تک کاناله و نه چندان راضی کننده وان پلاس ۶، این گوشی همچنان از جک ۳.۵ میلی‌متری برای استفاده از رنج متفاوتی از هدفون و هدست‌ها پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با اتصال هدفون خود تجربه‌ای فراگیر را از بازی‌ها داشته باشید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده