نویسنده: علی کمالی
// جمعه, ۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

تصمیم مایکروسافت برای گسترش سرویس Xbox Game Pass روی پلتفرم پی سی

ساتیا نادلا، مدیرعامل کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که مایکروسافت تصمیم دارد سرویس Xbox Game Pass را برای پلتفرم پی سی هم در دسترس قرار دهد.

طی سال‌های اخیر مایکروسافتی‌ها نشان داده‌اند که اهمیت چندانی برای عرضه انحصاری بازی‌های خود روی ایکس‌باکس نمی‌دهند و به عرضه آن‌ها روی پلتفرم پی سی علاقه‌مند هستند. حالا به‌نظر می‌رسد که ردموندی‌ها می‌خواهند در آینده سرویس‌های خود را گسترش و برای پی سی هم در دسترس قرار دهند.

طی جلسه‌ مالی اخیر که در رابطه با سه‌ماهه اول سال مالی ۲۰۱۹ برگزار شد، ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت، درباره وضعیت فعلی پلتفرم ایکس‌باکس و همچنین سرویس اشتراکی Xbox Game Pass صحبت کرد. این سرویس از زمان شروع به کارش در سال ۲۰۱۷، با بزرگ‌تر کردن فهرست بازی‌های قدیمی و همچنین پشتیبانی از بازی‌های جدید، یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت به شمار می‌رود. نادلا اعلام کرد که این کمپانی برنامه دارد تا همین سرویس را برای پی سی هم عرضه کند.

فعلا اطلاعات زیادی در این رابطه وجود ندارند و هنوز دقیقا نمی‌دانیم که مایکروسافت چه زمانی Game Pass را روی پی‌سی‌ها ارائه می‌کند، اما به هر حال چشم‌انداز این اتفاق بسیار خوشایند و هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد و مزایای مشترک شدن در سرویس بازی مایکروسافت را دوچندان می‌کند. فعلا برای مطلع شدن از جزییات چگونگی ارائه Game Pass روی پی‌سی، چاره‌ای نداریم جز اینکه منتظر ارائه اطلاعات بیشتر از سوی مایکروسافت باشیم. شاید این اتفاق در رویداد XO18 که ماه آینده برگزار می‌شود رخ بدهد.

برای اشتراک در سرویس ایکس‌باکس گیم پس، بازیکن‌ها می‌توانند ماهیانه ۱۰ دلار پرداخت کنند و به ازای آن، به مجموعه بزرگی از بازی‌ها به‌صورت رایگان دسترسی داشته باشند. علاوه بر بازی‌های قدیمی، مایکروسافت هر ماه بازی‌های جدیدی را به این سرویس اضافه می‌کند. برای مثال آخرین بار بازی‌های Forza Horizon 4 و همچنین Metro Redux به این سرویس اضافه شدند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده