نویسنده: علی کمالی
// پنجشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۶

دن هاوسر از اینکه راک استار اکنون GTA 6 را منتشر نکرده خوشحال است

دن هاوسر، یکی از موسسین کمپانی راک استار اعلام کرد از این بابت خوشحال است که در حال حاضر به جای Red Dead Redemption 2 بازی GTA 6 را منتشر نکرده‌اند.

دن هاوسر، یکی از تاسیس‌کنندگان و مدیران اصلی کمپانی راک استار است. او که این روزها به خاطر عرضه سومین قسمت از مجموعه Red Dead حسابی هیجان‌زده به‌نظر می‌رسد، به تازگی اظهار خوشحالی کرده که به جای Red Dead Redemption 2 بازی GTA 6 را منتشر نکرده‌اند. هاوسر معتقد است که به‌خاطر فضای سیاسی حاکم بر جامعه امریکا، این بازی می‌توانست طی دو دقیقه قدیمی و از مد افتاده بشود.

هاوسر در گفتگو با مجله GQ گفت که جناح‌های سیاسی تندرو، خطوط بین حقیقت و هجو را کمرنگ و نامرئی کرده‌اند و هر تفسیری از سیاست روز در یک بازی ویدیویی می‌تواند به سرعت منسوخ و قدیمی شود. او توضیح داد:

واقعا معلوم نیست که اگر ما هر کاری با GTA 6 انجام می‌دادیم، چه ناراحتی‌هایی را در میان افراد به‌وجود می‌آورد. هم لیبرال‌گرایی و هم محافظه‌کاری افراطی، هر دو بسیار متخاصم و ستیزه‌جو هستند. این هم ترسناک و هم عجیب است و هر دوی این‌ها گاهی به سمت پوچی منحرف می‌شوند.

به همین خاطر به هجو کشیدن کار دشواری است. برخی چیزهایی که می‌بینید مستقیما فراتر از هجو و طنز هستند و این طی دو دقیقه منسوخ و تاریخ‌ مصرف‌ گذشته می‌شود. همه چیز به سرعت در حال تغییر است.

Red Dead Redemption 2

ظاهرا راک استار اتمسفر جدی‌تر و داستان تاریخی بازی Red Dead Redemption 2 را ترجیح می‌دهد. هاوسر در ادامه مصاحبه‌اش توضیح داد که داستان تاریخی این بازی حول ارزش‌ها و معیارهای مدرن شکل گرفته است. او گفت:

وقتی به آنچه که در حال رخ دادن بود نگاه می‌کنید، می‌بینید که چقدر ظالمانه بود. این ممکن است یک داستان تاریخی باشد، اما یک کار تاریخی نیست. شما می‌خواهید به آن چیزها اشاره کنید، اما نمی‌توانید با دقت تاریخی صددرصد این کار را انجام دهید. این عمیقا ناخوشایند خواهد بود.

این زمانی است که جنبش زنان در آغاز شکل‌گیری‌اش قرار داشت. زنان شروع به مطالبه جایگاه محدود خود در اجتماع کردند و همین موضوع شخصیت‌های جالبی را در اختیار ما گذاشت. ما سعی نکردیم بگوییم: «او یک مرد سیاهپوست است پس باید اینطور حرف بزند و او یک زن هندی است پس باید اینطور صحبت کند.» تلاش ما این بود که احساس کنیم آنها به عنوان یک فرد، چگونه هستند.

شاید این از حماقت، سادگی یا توهم من درباره چیزی است که مردم در حال حاضر برایش ستیز می‌کنند. می‌دانم افرادی هستند که معتقدند تنها قصه‌ای که باید تعریف کنید، زندگینامه خودتان است، اما فکر می‌کنم که این واقعا محدودکننده است و نمی‌گذارد که شما داستان بگویید. امیدوارم که بتوانیم راه ظریفی برای بحث درباره این مسائل پیدا کنیم.

Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2 طی ساعات آتی برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می‌شود. نقدهای این بازی هم‌اکنون منتشر شده و میانگین امتیازات آن ۹۷ از ۱۰۰ است. برای اینکه بدانید منتقدهای خارجی درباره این بازی چه نظری دارند می‌توانید این مطلب را بخوانید. بررسی زومجی از بازی Red Dead Redemption 2 نیز به زودی منتشر خواهد شد.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده