نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۸

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: ادامه‌ی صدرنشینی لس آنجلس تهران

در گزارش فروش این هفته از ادامه‌ صدرنشینی لس آنجلس تهران می‌گوییم و مانند هفته‌های گذشته به مرور فروش دیگر فیلم‌ها خواهیم پرداخت.

در اکران این هفته‌ی سینمای ایران، فیلم سینمایی «لس آنجلس تهران»، ساخته‌ی تینا پاکروان صدر جدول را در اختیار دارد. این فیلم که دومین هفته اکران خود را سپری کرده است، در این هفته صد و بیست و یک سینما در اختیار داشته است. این فیلم سینمایی در این هفته یک میلیارد و ششصد و چهل و دو میلیون تومان فروخته است. «لس انجلس تهران» تا پایان روز چهارشنبه، دوم آبان به مجموع درآمد سه میلیارد و نهصد و ده میلیون تومان دست پیدا کرده است. «لس انجلس تهران» یک فیلم کمدی است. این اثر در فهرست بازیگران اصلی‌اش پرویز پرستویی و مهناز افشار را دارد. حضور این دو بازیگر امید‌های این فیلم را برای ماندن در بالای جدول زنده نگه خواهد داشت. این فیلم با وجود فروش موفقش نقدهای ضد و نقیضی دریافت کرده است.

فیلم لس آنجلس تهران

رتبه دوم این هفته در اختیار «مغزهای کوچک زنگ زده»، ساخته‌ی هومن سیدی است. این درام اجتماعی در چهارمین هفته اکرانش، یعنی هفته گذشته صد و سی و دو سالن در اختیار داشت. این فیلم سینمایی در هفته گذشته یک میلیارد و پانصد و بیست و هشت میلیون تومان فروخت. «مغزهای کوچک زنگ زده» تا پایان روز چهارشنبه دوم آبان، هفت میلیارد و هشتصد و دوازده میلیون تومان فروخته است. این فیلم سینمایی که نوید محمد زاده، فرهاد اصلانی و نوید پورفرج را در فهرست بازیگرانش دارد نقدهای به نسبت خوبی از منتقدان دریافت کرده است. رده سوم این هفته در اختیار فیلم کودک و نوجوانِ «پیشونی سفید ۲»، ساخته‌ی سید جواد هاشمی است. این فیلم سینمایی در دومین هفته اکرانش صد و چهارده سالن در اختیار داشت و موفق به تجربه‌ی فروش هفتگی پانصد و نود و سه میلیون تومان شد. این فیلم در دو هفته اخیر به مجموع درآمد هشتصد و پنجاه میلیون تومان دست پیدا کرده است.

مغزهای کوچک زنگ زده

رتبه چهارم این هفته‌ی فروش فیلم‌ها در سینمای ایران، متعلق به فیلم سینمایی «لازانیا»، ساخته‌ی حسین قناعت است. این فیلم سینمایی که یک کمدی عامه پسند محسوب می‌شود در هفته‌ی گذشته که سومین هفته اکرانش محسوب می‌شد صد و سی سالن در اختیار داشت و پانصد و هفتاد میلیون تومان فروخت. این فیلم سینمایی تا پایان روز دوم آبان‌ماه به مجموع درآمد یک میلیارد و هفتصد و پنجاه و هشت میلیون تومان رسیده است. رتبه پنجم در اختیار یک کمدی عامه‌پسند دیگر یعنی «هشتگ» است. این ساخته‌ی رحیم بهبودی‌فر در چهارمین هفته اکرانش در صد و بیست و نه سالن به نمایش درآمد. کمدی «هشتگ» در هفته‌ی گذشته پانصد و بیست میلیون تومان فروخت و حالا به مجموع درآمد دو میلیارد و پنجاه و هفت میلیون تومان رسیده است. در زیر همچنین می‌توانید فهرست ده فیلم پرفروش هفته گذشته را مرور کنید.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی
۱لس آنجلس تهران۲۱,۶۴۲,۴۵۷,۰۰۰
۲مغزهای کوچک زنگ زده۴۱,۵۲۸,۶۶۶,۰۰۰
۳پیشونی سفید ۲‍۲۵۹۳,۷۱۰,۰۰۰‍
۴لازانیا۳۵۷۰,۲۱۷,۰۰۰
۵هشتگ۴۵۲۰,۶۱۴,۰۰۰
۶عرق سرد۴۲۶۷,۸۰۸,۰۰۰
۷هزارپا۱۶۲۶۰,۸۸۲,۰۰۰
۸تنگه ابوقریب۱۱۱۹۰,۹۳۱,۰۰۰
۹جاده قدیم۴۷۱,۴۹۲,۰۰۰
۱۰ماهورا۳۳۹,۱۵۵,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده