نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۸

کمپانی نایکی با اولین ستاره eSports خود قرارداد بست

یکی از بازیکنان League of Legends اولین قرارداد نایکی در این زمینه را به نام خود ثبت کرد.

کمپانی نایکی (Nike) مثل رقبای خود قراردادهایی با ورزشکاران مختلف دارد و از محبوبیت آن‌ها برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کند. ولی از این به بعد می‌توانیم در کنار ورزشکاران همیشگی، شاهد حضور اعضای تیم‌های ورزش های الکترونیک هم در تبلیغات نایکی باشیم. اولین کسی که در این زمینه با این کمپانی مطرح تولید کفش و وسایل ورزشی قرارداد بسته است، یکی از بازیکنان معروف League of Legends به نام جیان زیهائو (ملقب به Uzi) است که در این راه با لبران جیمز، ستاره بسکتبال همکاری می‌کند.

این کمپین تبلیغاتی «دریبل بزن و ادامه بده» نام خواهد داشت که انتخاب این عبارت هم ماجرای خاص خود را دارد. مدتی قبل لبران جیمز به سیاست‌های دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا اعتراض کرده بود و در مقابل هم لورا اینگراهام، مجری فاکس نیوز (که از طرفداران ترامپ محسوب می‌شود) در گزارشی به مخالفت با اظهار نظر او در مورد دنیای سیاست پرداخت و در نهایت به لبران جیمز گفت «خفه شو و دریبلت رو بزن»؛ عبارتی که خیلی زود معروف شد و خود جیمز هم نه‌تنها از آن عصبانی نشد، بلکه به فکر استفاده از این عبارت افتاد و قرار شد مجموعه مستندی سه قسمتی با عنوان Shut Up and Dribble در مورد دنیای بسکتبال و حواشی آن در آمریکا و تأثیرگذاری ورزشکاران این رشته در فرهنگ و سیاست این کشور برای شوتایم آماده کند.

هرچند زیهائو اولین بازیکن eSports خواهد بود که با نایکی همکاری می‌کند، ولی کمپانی‌های دیگری پیش از این به سراغ این کار رفته‌اند؛ از جمله Champion که در ماه سپتامبر با تیم Dignitas قرارداد بست و برای آن‌ها لباس مخصوص تولید می‌کند. یا در دنیای رسانه که تصویر بازیکن معروف بازی فورتنایت (Fortnite) به نام Ninja روی جلد مجله معتبر ESPN رفت.

زیهائو که معمولاً به عنوان یکی از برترین بازیکنان League of Legends شناخته می‌شود، چند روز قبل به همراه تیم خود Royal Never Give Up در فصل ۲۰۱۸ لیگ حرفه‌ای League of Legends که زیر نظر کمپانی Tencent برگزار می‌شود، مقابل تیم G2 Esports شکست خورد و حذف شد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده