// پنجشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲

برندن ایریب، یکی از موسسین آکیولس این کمپانی را ترک کرد

برندن ایریب، یکی از موسسین آکیولس و مدیرعامل سابق، اعلام کرده است که به‌خاطر رخ دادن تغییرات داخلی این کمپانی را ترک کرده است.

با توجه به جدیدترین اخبار بازی، برندن ایریب، مدیرعامل سابق و یکی از موسسین کمپانی آکیولس، اعلام کرد که کمپانی فیسبوک را ترک کرده است. در گذشته مشخص شده بود که ایریب در حال کار روی هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت 2 است که نسل بعد هدست‌های واقعیت مجازی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد، اما هفته‌ی گذشته تغییرات داخلی کمپانی آکیولس لغو شدن ریفت 2 را به‌همراه داشت.

در ادامه مشخص شده است که علت ترک کردن آکیولس توسط برندن ایریب، تغییرات داخلی و دید متفاوت کمپانی فیسبوک، کمپانی مادر آکیولس، بوده است که در سال ۲۰۱۴، آکیولس را با دو میلیارد دلار خریداری کرده بود. در انتها سخنگوی فیسبوک در گفت‌وگوی خود لغو توسعه‌ی ریفت 2 را تایید کرده است، اما اعلام کرده که برنامه‌های خاصی برای آینده‌ی هدست واقعیت مجازی ریفت دارند.

کمپانی آکیولس به‌تازگی آکیولس کوئست (Oculus Quest) را معرفی کرده است که نیاز به کامپیوتر ندارد و در بهار ۲۰۱۹ با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه می‌شود. در ادامه می‌توانید بیانیه‌ برندن ایریب را در زومجی مطالعه کنید.

از زمان تاسیس آکیولس در جولای سال ۲۰۱۲ تا به‌امروز اتفاقات زیادی رخ داده است. من هیچ وقت نمی‌توانستم تصور کنم که به چه دستاوردهایی دست پیدا خواهیم کرد یا تا کجا پیش می‌رویم. حال پس از گذشت ۶ سال این کمپانی را ترک خواهم کرد. از صمیم قلب بابت تمام کارهایی که در کنار یکدیگر انجام دادیم، سپاسگزارم. ما توانستیم یک تیم حرفه‌ای از مهندسین و بخش تحقیقاتی‌ای را راه‌اندازی کنیم که از طریق آکیولس ریفت و Touch توانستند حس واقعی واقعیت مجازی را در دسترس قرار بدهند. از این رو باعث ایجاد تغییراتی انقلابی در این صنعت شدیم.

بله هرقدر که پیش می‌رویم، ماجراجویی تازه‌ای شروع می‌شود. مایکل آبراش حرف قشنگی زده است و می‌گوید این‌ها روزهای خوب گذشته هستند. هر بخش از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیاز به پیشرفت دارد؛ مخصوصا بخش سخت افزار و هسته‌ی اصلی این تکنولوژی که کمپانی آکیولس بهترین تیم در این زمینه را در اختیار دارد. برای من کار کردن در کنار افراد بااستعداد آکیولس و فیسبوک، تجربه‌ای دگرگون کننده در طول دوران حرفه‌ای کاریم بود. وقتی شخصی از ما تشکر می‌کند می‌گوییم که نتیجه تلاش تیم است. موفقیت آکیولس تنها از طریق تلاش‌های بی‌وقفه و فوق‌العاده تیم ممکن بود. از تمام اشخاصی که در این ماجراجویی بودند، تشکر می‌کنم؛ مخصوصا مارک (اشاره به مدیرعامل فیسبوک) که به این تیم و آینده واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باور داشت.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده