نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۴

قابلیت تغییر نام کاربری PSN در دسترس کاربران نسخه پیشنمایش قرار گرفت

ویژگی تغییر نام کاربری PSN در نسخه آزمایشی توسط برخی از کاربرها مورد امتحان قرار گرفته که آن‌ها را با مشکلاتی رو به رو کرده است.

کاربران شبکه پلی استیشن از سال‌ها قبل درخواست‌های زیادی نسبت به امکان تغییر نام کاربری خود داشتند و سرانجام مدتی قبل سونی خبری در مورد این قابلیت منتشر کرد که در آینده‌ای نزدیک در دسترس دارندگان پلتفرم‌های پلی استیشن قرار خواهد گرفت. اکنون بعضی از کاربران شبکه پلی استیشن ایمیل‌هایی دریافت کرده‌اند که با کد مخصوصی همراه است و به آن‌ها اجازه تغییر نام کاربری PSN را می‌دهد؛ قابلیتی که در آینده همراه با آپدیت ۶.۱۰ به پلی استیشن 4 اضافه خواهد شد.

البته این ویژگی در حال حاضر با ایرادات مختلفی همراه است و نمی‌توان به آن به عنوان یک قابلیت بی‌نقص نگاه کرد. برای مثال ممکن است بعضی از بازی‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 3 و ویتا از این ویژگی پشتیبانی نکنند و همین قضیه باعث می‌شود خریدهای بازیکن از پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای گرفته تا محتویات مختلف و DLCها با نام کاربری جدید در دسترس نباشند و حتی فایل ذخیره، اطلاعات لیدربورد و تروفی‌ها هم با ID جدید بازیکن از دسترس خارج شوند. این اطلاعات توسط کاربرانی مثل Azdoune در انجمن گفتگوی ResetEra منتشر شده است و البته می‌توان با بازگشت به نام کاربری قبلی، این مشکلات را برطرف کرد؛ هر چند تغییر نام کاربری هم تنها برای یک بار امکان‌پذیر است. کاربر دیگری به نام Araya Soren هم ادعا کرده است هیچ مشکلی برای خریدارهای او ایجاد نشده، ولی نام او از لیدربورد بازی The Last of Us Remastered حذف شده است.

باید در نظر گرفت که در حال حاضر این قابلیت در مرحله بتا و آزمایشی قرار دارد و با عرضه حالت رسمی آن در سال ۲۰۱۹ ممکن است شاهد برطرف شدن این ایرادات باشیم یا از میزان همه‌گیری آن‌ها کاسته شود و تنها برای درصد کمی از بازیکن‌ها اتفاق بیافتد. در ادامه می‌توانید جزییات بیشتری را در مورد حالت آزمایشی تغییر نام کاربری PlayStation Network مطالعه کنید که توسط خود سونی منتشر شده است:

توضیحاتی در مورد تغییر نام کاربری

به عنوان بخشی از پیش‌نمایش آپدیت ۶.۱۰، امکان تغییر نام کاربری پلی استیشن فراهم شده است. قبل از استفاده از این ویژگی بهتر است موارد زیر را مطالعه کنید تا در جریان مقررات و هشدارهای لازم قرار بگیرید. اگر در مورد این کار اطمینان ندارید، آپدیت آزمایشی را دانلود و نصب نکنید.

مواردی که باید قبل از تغییر نام کاربری به آن‌ها دقت کنید

همه بازی‌ها و برنامه‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، ویتا و سایر سیستم‌های سونی از قابلیت تغییر نام کاربری پشتیبانی نمی‌کنند و اگر ID خود را تغییر می‌دهید:

  • ممکن است محتوایی که برای بازی خود خریداری کرده‌اید (از جمله پرداخت‌های درون برنامه‌ای) از دسترس خارج شوند و اضافه‌شونده‌ها و پول‌های مجازی با نام کاربری جدید هماهنگ نباشند.
  • ممکن است فایل‌های ذخیره مربوط به پیشروی خود در بازی را از دست بدهید و اطلاعات لیدربورد و تروفی‌ها هم از بین بروند.
  • احتمال دارد بخش‌هایی از بازی‌ها و برنامه‌ها به صورت آفلاین یا آنلاین کارایی درست خود را از دست بدهند.
  • احتمال دارد نام کاربری قبلی شما در مواردی برای دوستان شما و خودتان نمایش داده شود.

محدودیت‌های تغییر نام کاربری در جریان آپدیت آزمایشی

  • اولین مرتبه تغییر برای همه کاربران رایگان است.
  • کاربر برای دومین مرتبه باید ۹.۹۹ یورو (معادل ۷.۹۹ پوند) پرداخت کند. دارندگان اکانت پلاس ۵۰٪ تخفیف می‌گیرند.
  • اگر خطایی بر طبق قوانین شبکه پلی استیشن از نام کاربری قبلی شما سر زده باشد، نمی‌توانید در آینده به آن نام کاربری بازگردید.
  • در جریان نسخه آزمایشی، هر کاربر تنها یک مرتبه می‌تواند به نام کاربری قبلی خود برگردد.
  • ممکن است حتی بعد از بازگشت به نام کاربری قبلی هم بعضی از مشکلات سر جای خود باقی بمانند، از جمله ایرادات پیش‌آمده در مورد محتویات خریداری شده یا فایل‌های ذخیره.
  • اگر قصد بازگشت به ID قبلی را دارید، بهتر است هرچه زودتر این کار را انجام دهید. زیرا ممکن است ایراداتی در ارتباط با هماهنگی خریدارها و فایل‌های ذخیره ID جدید با قبلی ایجاد شود.
  • اکانت‌های فرعی (Sub-Accounts) قابلیت تغییر نام کاربری را ندارند.
  • بعد از تغییر نام کاربری، ممکن است بعضی از برنامه‌ها و سرویس‌ها با چند ساعت تأخیر ID جدید شما را نمایش دهند.

البته همان‌طور که گفته شد، در حال حاضر تغییر نام کاربری PSN به شکل آزمایشی دنبال می‌شود و ممکن است در نسخه نهایی خبری از این ایرادات نباشد. ولی در صورت باقی ماندن مشکلات، به نظر شما تغییر نام کاربری ارزش به خطر انداختن مواردی مثل خریدارهای قبلی و فایل‌های ذخیره را دارد؟


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده