نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸

واکنش منتقدان به فیلم Wildlife - حیات وحش

فیلم درام حیات وحش (Wildlife) با بازی جیک جیلنهال و کری مولیگان به‌تازگی اکران شده و در این مدت توانسته امتیازات و نقدهای خوبی را از منتقدان دریافت کند.

فیلم Wildlife یا «حیات وحش» یکی از جدیدترین آثار درام کمپانی آی‌اف‌سی فیلمز (IFC Films) است که به‌دست پل دینو، بازیگر فیلم Okja (اوکجا)، فیلم Swiss Army Man (مرد ارتشی سوئیس)، فیلم Prisoners (زندانیان) و فیلم 12Years a Slave (12 سال بردگی)، کارگردانی شده است. در فیلم حیات وحش، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی چون جیک جیلنهال در نقش جری برینسون، کری مولیگان در نقش جانت برینسون، اد اوکسنبولد در نقش جو برینسون، زویی مارگارت کالتی در نقش رز-آن، بیل کمپ در نقش وارن میلر و دریل کاکس در نقش کلارنس اسنو و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم حیات وحش در تاریخ ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی (۳۰ دی ۱۳۹۶) در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۸، رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۸۲ را از بین ۲۹ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که فیلم Wildlife برای اکران در ایالات متحده در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۷ مهر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده بود. پل دینو که کارگردان این اثر درام به حساب می‌آید، تا به امروز تجربه زیادی در زمینه بازیگری داشته و حتی از بازیگران خوب هم به حساب می‌آید، اما او به‌تازگی پا به عرصه کارگردانی گذاشته و با این فیلم برای اولین بار کارگردانی را تجربه کرده است؛ اثری که تا حد زیادی مورد استقبال منتقدان واقع شد. 

از آنجا که مدتی است که فیلم Wildlife در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۸ رونمایی شده و به‌تازگی هم در ایالات متحده به نمایش درآمده، منتقدین مطرح جهانی نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم حیات وحش از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این فیلم را که توسط کمپانی IFC Films منتشر شده بخوانید:

جو ۱۴ ساله، تنها فرزند جانت و جری به حساب می‌آید. جانت یک زن خانه‌دار و همچنین جری یک ورزشکار حرفه‌ای ورزش گلف است. اتفاقات این فیلم در دهه ۱۹۶۰ و در شهر کوچکی در مونتانا رخ می‌دهد. در نزدیکی محل زندگی آنها، آتش جنگلی غیرقابل مهاری در نزدیکی‌های مرز کانادا زبانه می‌کشد. زمانی که جری کار خود را از دست می‌دهد و دیگر هیچ امیدی برای زندگی کردن ندارد، تصمیم می‌گیرد که به تیم مبارزه‌ای که قصد خاموش کردن آتش را دارند، بپیوندد؛ به همین دلیل، همسر و فرزند خود را ترک می‌کند تا به دنبال هدف جدید خود برود. زمانی که جری خانواده‌اش را ترک می‌کند، جو ۱۴ ساله ناگهان خود را در شرایطی می‌بیند که باید نقش یک فرد بزرگسال را ایفا کند. جو شاهد این است که مادرش چقدر تلاش می‌کند تا سرش را بالا بگیرد و با مشکلات بسیار زیاد خود و پسرش دست و پنجه نرم کند.

Wildlife

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Wildlife بیندازیم:

لیندزی بهر | آسوشیتد پرس

۱۰۰ از ۱۰۰

فیلم Wildlife فقط به عنوان اولین تجربه‌ی کارگردانی عالی نیست؛ بلکه به‌طور کلی فیلم فوق‌العاده‌ای است.

گلن کنی | نیویورک تایمز

۱۰۰ از ۱۰۰

فیلم حیات وحش یک اثر داخلی و خانگی است که هم ترسناک و هم ناراحت کننده به حساب می‌آید. تمام بازیگران این اثر، عملکردی فوق‌العاده و استثنائی را از خود به نمایش گذاشتند (اد اوکسنبولد یک انتخاب عالی بود)، اما این کری مولیگان بود که این اثر را محکم و استوار کرده بود. او عالی‌ترین عملکرد را نسبت به تمام فیلم‌هایی که من امسال دیدم، به نمایش گذاشته بود.

متیو پاسانتینو | Film Threat

۹۱ از ۱۰۰

تا به امروز، ما آثار زیادی مانند فیلم حیات وحش دیدیم که داستان‌هایی به این شکل داشتند اما تعداد بسیار کمی از آنها عملکردی مانند این اثر داشتند و چنین زیبایی و انسانیتی درون آنها وجود داشت.

دیوید ارلیچ | ایندی وایر

۹۱ از ۱۰۰

پل دینو در این پروژه یک اثر خشن ساخته که در عین حال، درست به یک اندازه، هم خشن و زننده است و هم مهربان.

کریس ناشاواتی | اینترتینمنت ویکلی

۸۳ از ۱۰۰

فیلم Wildlife دلگرم کننده، صبور و کامل است. ممکن است این فیلم یک اثر کوچک باشد اما قدرت درونی آن بسیار بزرگ و عظیم است. به خصوص آخرین صحنه‌های آن که به‌شدت ویران کننده است، نیروی یک ضربه ناگهانی را درون خود دارد.

WILDLIFE

تاد مک‌کارتی | هالیوود ریپورتر

۸۰ از ۱۰۰

فیلمنامه‌ی این اثر جرات این را دارد که به عمق قلب‌ها و ذهن‌های هر سه عضو این خانواده برود و با چیزهایی که در قلب و ذهن آنها وجود دارد، مقابله کند. اما این کار را با زیبایی خیلی خوب و بدون هیجان زیادی انجام می‌دهد.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۸۰ از ۱۰۰

چیزی که در این میان کاملا مشخص است، این است که پل دینو از همان ابتدا با استعداد و دانش کارگردانی خلق شده است. او چشمانی دارد که می‌تواند قطعات زیبا و برازنده‌ای را در کنار هم قرار دهد؛ بدون اینکه نتیجه نهایی بخواهد زیاد از حد زرق و برق‌دار و ظاهری باشد. خود داستان عمیق و جذب کننده است.

جو مورگنسترن | وال استریت ژورنال

۷۰ از ۱۰۰

یک اثر درام موثر و بسیار خوب که داستان آن براساس یک کتاب فوق‌العاده نوشته شده است. از طرف دیگر، کارگردانی آن هم توسط یک بازیگر فوق‌العاده انجام شده که برای اولین بار استعداد کارگردانی خود را محک زده است.

جوردن هافمن | گاردین

۶۰ از ۱۰۰

این فیلم دارای یک داستان ظریف و آرام است. در این اثر هم درست همانند اغلب مواردی که یک بازیگر برای اولین بار به پشت دوربین‌ها می‌رود، شاهد عملکردهای بسیار خوبی از طرف بازیگران این فیلم هستیم.

جانی اولنسینسکی | نیویورک پست

۵۰ از ۱۰۰

جیک جیلنهال و کری مولیگان شکل خوبی در اینجا به خود گرفته‌اند اما فیلمنامه‌ای که توسط پل دینو و زوئی کازان نوشته شده، بسیار زیاد است و این تا حدودی بی‌منطق و غیرصادقانه به نظر می‌رسد.

لازم به ذکر است که فیلم Wildlife توانسته رتبه پنجاهم را در لیست مورد بهترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۸ از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Wildlife نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خوب و جذاب بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلم خیلی خوبی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

WILDLIFE


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده